היישום אינו מחובר לאינטרנט

תפוקת שוטרי סיור

עבודה מס' 065891

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר בין סגנון ניהול נתפס ושביעות הרצון על תפוקת שוטרי סיור במשטרת ישראל - המקרה של משטרת ראשון לציון

10,997 מילים ,31 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק בנושא הקשר בין ניהול ומוטיבציה והשפעתם על תפוקת שוטרי מחלקת הסיור.
משטרת ישראל מחולקת למחלקות שונות כגון: בילוש, מודיעין, תנועה וסיור. מחלקת הסיור כוללת כ- 25% מכלל כח העבודה בכל תחנה ותפקידם הוא לתת מענה ראשוני ומיידי לקריאות מצוקה (טלפון 100) של כל אדם שמתקשר למשטרה. מה שמאפיין את אופי העבודה בעיקר הינו חוסר ודאות למה שעלול לקרות ולהתפתח בכל אירוע שאליו הסייר נשלח.
העבודה הינה תחת לחץ וקבלת ההחלטת נעשית במהירות.
טווח הגילאים של שוטרי הסיור הינו 39 - 24 והשוטר צריך להיות בעל יכולת גופנית גבוהה, אותה הוא נאלץ להוכיח מתוקף תפקידו. יצויין כי מחלקת הסיור לא מיידת את כלל הארגון.
מחקר זה בודק את הקשר בין המשתנים הבאים:
1. קשר בין סגנון ניהול לשביעות רצון
2. קשר בין שביעות רצון לתפוקה
3. קשר בין סגנון ניהול לתפוקה

כיום על מנת שארגון גדול כמו המשטרה יצליח, נוכח השינויים הגדולים המתחולים בו על המנהלים להיות מנהיגים.
הבעיה העסקית היא שיש ירידה של 30% במספר הדוחות (דוחות תנועה, פעולה, עיכוב, מעצר וכד') שמשיגים שוטרי הסיור במהלך משמרת לעומת שנה קודמת (1999) שבה תיפקדו קצינים אחרים.
ההנחה היא כי תפקותיו של עובד אקוויולנטית ליחסו של המעביד. יחסים אנושיים טובים בין הממונים לכפיפים עשויים לפצות על תנאי עבודה קשים. שביעות רצון מן הממונים מובילה להתנהגות חיובית בעבודה. המשארה אינו גוף רווחי אלא גוף ציבורי בלתי תלוי שמטרתו לתת את השירות הטוב ביותר שניתן לכל אדם ללא משוא פנים. שירות זה יכול להפגע במידה והיחסים בתוך הארגון עכורים, מה שמבציע על בעייתיות בארגון בנושא שירות לקוחות.
מטרתו של המחקר הנוכחי היא לבדוק כיצד התוצאות יעזרו לארגון בנושא הגדלת התפוקות.
המחקר נערך על 30 עובדי\שוטרי משטרת ראשון לציון שהמנהל הנוכחי שלהם ריכוזי, לעומת המנהל הקודם. חולקו להם שאלונים ובהם נשאלו לגבי מוטיבציה, ושביעות רצון מניהול.

ההמלצות העיקרית הן להעביר סדנאות ניהול לקצינים על מנת לגבש תורת ניהול אחידה, ומנגד העובדים צריכים להתאים את עצמם במעט לדרישות שונות של קצינים שונים. מעבר לכך יש להגדיר לשוטרים מהי מדיניות ההנהלה וכצד ההנהלה רואה את היחסים בין המנהלים הזוטרים לכפיפים. יצירת דיסטנס בינהם אינה עוזרת לאף אחד.

תוכן העניינים:
תקציר
מבוא
סקירת הספרות
3.1 השפעת משתנים סביבתיים על הנעת העובד
3.2 השפעת המנהל על ביצועי העובדים
3.3 הנעה וסיפוק צרכים
3.4 תפיסות של הוגנות וסיפוק
3.5 חשיבות מתן תפוקה נאותה
3.6 מחויבות ארגונית
3.7 המוטיבציה של עובדים במגזר הציבורי
3.8 גישת ההנעה על פי הרצברג (KEITH&HIRSCHFELD 1996)
3.9 הקשר בין סגנונות הניהול והנעת עובדים
שיטת המחקר
4.1 משתני המחקר
4.2 אוכלוסית המחקר
4.3 מדגם
4.4 כלי המחקר
4.5 הליך המחקר
4.6 שיטת הניתוח הסטטיסטי
4.7 מגבלות המחקר
תוצאות
5.1 הצגת התוצאות
5.2 בדיקת מתאמים
5.3 בדיקת תפוקות
דיון בתוצאות
סיכום העבודה
ביבליוגרפיה
נספח - השאלון

קטע מהעבודה:

נושא שביעות-רצון בעבודה בכלל והשפעתו על התפוקה בפרט העסיק בעבר חוקרים רבים, וממשיך להעסיק גם כיום ארגונים שונים יצרניים ושרותיים כאחד.
התיאוריות בנושא זה רבות ומגוונות ולמעשה לא נמצאה תיאוריה אוניברסלית אחת, שיכולה להסביר את הנושא במלואו.
בדיקת עמדות עובדים ידועה גם בשם "סקר מוראל" או סקר "שביעות -רצון". לרוב בדיקה זו נובעת מתיאוריות של הנעה בעבודה או מתבססת עליהן, תוך מתן ניסוח מעשי למחוונים של שביעות הרצון. ההנחה היא שקיים קשר משמעותי בין העמדות והתחושות של העובדים לבין התנהגותם והישגיהם בעבודה.
ההנחה שלמוראל ארגוני נמוך, או לגילויים של חוסר שביעות -רצון ישנן השלכות שליליות על תפוקת הארגון ובמצב קיצוני אף על עצם תפקידו ועתידו. המוראל בעבודה הוא פרי מכלול התנאים הקיימים בעבודה, כשם שהוא גם גורם ברמת הפריון וברמת ההישגים.
בקרת משאבי אנוש מודעת לכך שבתחום הנדון אין חשיבות להערכות של העובדים. מבחינה זו נכון יהיה לומר שהעובד מבקש במקום עבודתו את אשר חסר לו-לעובד ואת אשר חסר בו- בארגון- ולא את היש או חסר,לדעת ההנהלה.
לרוב קל יותר לגרום לירידת המוראל , מאשר להעלות מוראל ירוד (STEINBERG , 1996).

העבודה הנוכחית תידון במקרה של משטרת ראשון לציון: במשטרה התחלף ממונה שגרם לירידה בשביעות הרצון. ירידה זו גרמה לירידה במוטיבציה ומכאן קצרה הדרך לירידה בתפוקה. אנסה להוכיח בעבודה זו את הקשר הישיר בין מרכיבים אלו, שכרגע הם בגדר השערה בלבד, או כפי שקרוי בסלנג "תחושת בטן".

תגים:

סיפוק · פיריון · בעבודה · משטרה · ניהול · משאבי · אנוש · מנהיגות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תפוקת שוטרי סיור ", סמינריון אודות "תפוקת שוטרי סיור " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.