היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפרדיגמה האסתטית, סיכוי לחינוך במשבר

עבודה מס' 065744

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הכישלון של הגישה המוסרית נורמטיבית

8,738 מילים ,67 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

המאמר מתמקד בניתוח הכישלון של הגישה המוסרית נורמטיבית שאינה הולמת עוד מציאות משתנה והתמודדות עם אי-ודאות. מוצע כאן לבדוק את הגישה האסתטית שיש בה את האפשרות להתנסות בהגשמת חירות אישית ואחראית, עם המחוייבות לבחור וליצור. השפה האסתטית המבטא כראוי את החיים שעל האדם לעצב.
החיים כאמנות בהם האדם יוצר את עצמו כישות ייחודית כך שהוא כבר לא נדרש להיעלם בתוך תפקידיו השונים אלא יוצק בכל תפקיד את מהותו האותנטית.
בעידן החדש בו ההשגחה הפכה לבלתי אפשרית אין יותר אפקטיביות למערכת נורמטיבית נכפית והכל נתון לבחירתו של הפרט הנוכח לדעת שהעולם פסק מלהיות "במה", כדברי שייקספיר, כדי להיות סדנה.
הנתיב של החשיבה האסתטית לבדה עשויה להחליף מערכת מוסרית קורסת באתיקה נעלה.

תוכן העניינים:
מבוא
I ערעורה של פרדיגמת החינוך המושתתת על התפישה המוסרית
II לדעת להשתנות [Becoming]
III הפרדיגמה האסתטית
IV השפה האסתטית
V השפה האסתטית כאחת השפות של המעשה החינוכי
מקורות ביבליוגרפיים

*הערת מערכת: חלק מהמקורות הביבליוגרפיים הם בשפה הצרפתית.

קטע מהעבודה:

בתולדות האדם הושקע מאמץ אדיר כדי לגמד, לנווט ולתחם את רטט החיים לממדי האדם המצוי ובעיקר לקבע ממדים אלה. החשוב היה לתחם את החיים, לקבע את יעדיהם ונתיבם, וכך להפוך אותם לצפויים ולשחרר על-ידי כך את הפרט מנטל חירותו. בלועזית המונח "contain" פירושו להכיל וגם לאתר ולתחם. זו הייתה תרומתה העיקרית של המסורת, כל מסורת, ועודנה כזו במקומות שהיא עדיין רלבנטית: זהות מוכנה, ביטחון בסיסי ויציבות שפירושה עתיד צפוי.
הפרדיגמה המוסרית מהווה את מסגרת הקיום בעידן בו השינויים הם בלתי נראים או בתקופה הרואית בה מחוללים שינוי מכוון, מהפכה לקראת עולם חדש החייב לקום במקום העולם הנחרב. בשני המקרים מודל האדם הראוי להישמר או להיווצר, משורטט היטב ע"י מסכת אמונות, ערכים המוגשמים בהתנהגויות הולמות מחוזקות בהשראת דמויות מופת המאכלסות את כיכרות הערים והדפי ספרי הלימוד.

תגים:

מוסר · אסתטיקה · חינוך · אחריות · יצירה · נורמטיביות · אי-ודאות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפרדיגמה האסתטית, סיכוי לחינוך במשבר ", סמינריון אודות "הפרדיגמה האסתטית, סיכוי לחינוך במשבר " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.