היישום אינו מחובר לאינטרנט

התפתחות היחס החברתי והמשפטי כלפי שימוש בסמים

עבודה מס' 065691

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הויכוח הציבורי במשך השנים אודות השימוש בסמים הן מבחינת החקיקה והן מבחינת יחס השלטונות.

5,437 מילים ,16 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

סמים ככלל הוכרזו כמסוכנים על פי האמנה הבינלאומית משנת 1981 שנחתמה בניו יורק. אולם, למרות הדעות הציבור לגבי מסוכנותם, קיימים סוגי סמים המסוכנים פחות. לגבי סמים אלו קיים ויכוח ציבורי האם ניתן להתיר שימוש בהם, או לפחות שימוש מוגבל (בורגנסקי, 1994).
הויכוח הופך ברבות השנים לויכוח לגיטימי ורחב יותר. בישראל לדוגמא תנועת "עלה ירוק" ניסתה להתקבל לכנסת על מנת לחוקק חוקים המתירים שימוש בסוגים מסוימים של סמים.
לסמים יתרונות בצד חסרונות רבים. החסרונות העיקריים הם ההתמכרות הגורמת לפגיעה בריאותית, פגיעה נפשית ופגיעה ביכולת הפעולה המיידית. כך לדוגמא אדם הנוהג ברכב לאחר שנטל סמים עשוי להיות מסוכן לסביבתו ולעצמו. אנשים הנוטלים סמים לרוב אינם אחראים למעשיהם. מאידך לסמים יתרונות רפואיים רבים בהיותם מקילים על סבלם של חולים או כאמצעי הרגעה כללי. זאת ועוד, הסמים מהווים אלטרנטיבה לפורקן קרימינלי אחר כמו אונס או רצח לשמו.
טיעונים מסוג אחר נובעים המצב הקיים כיום בו אספקת הסמים מרוכזת בעולם התחתון, וגורמת לפשיעה בהיקף רחב מאוד.

מטרת העבודה הנוכחית היא לסקור את התפתחות הויכוח הציבורי במשך השנים אודות השימוש בסמים- הן מעל פני השטח (חקיקה) והן מתחת לפני השטח (יחס השלטונות קרי המשטרה לאזרחים המשתמשים בסמים קלים.

הבדיקה תתייחס הן לפסקי דין, הן לפרסומים בעיתונות, והן לעמדתה של ישראל יחסית לעמדת השלטונות בעולם המערבי.

תוכן העניינים:
מבוא
1.1 הצגת הנושא
1.2 מטרת העבודה
תופעת השימוש בסמים
2.1 תופעת השימוש בסמים
2.2 הסיבות לשימוש בסם
2.3 סמים מותרים לעומת סמים אסורים
התפתחות היחס לסם בעולם
3.1 המצב בארה"ב
3.2 האיחוד האירופי
3.3 מדינות דרום אמריקה
3.4 הולנד
3.5 צרפת
3.6 גרמניה
3.7 איטליה
3.8 בריטניה
3.9 אוסטריה
המצב בישראל
4.1 הרמה הנורמטיבית
4.2 עמדת הדת היהודית
4.3 קבוצות לחץ
4.4 עמדת הרשות למלחמה בסמים
4.5 עמדת בתי המשפט
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

השימוש בסמים אינם תופעה נדירה בימנו. השאלה היא מה גורם לתופעה להיות בעיה כלל חברתית? איזה מאפיינים צריכים להיות לתופעה כדי להפכה לבעיה חברתית? הגדרה אחת מצביעה על המרכיב הכמותי. "מצב הנוגע למספר משמעותי של אנשים בצורה לא רצויה, וישנה הרגשה שניתן לעשות משהו, על ידי פעילות חברתית קולקטיבית" .
מרגע שהתופעה נוצרת מתוך הקהילה, מוגדרת על ידי הקהילה, ומטופלת גם על ידיה, אפשר לומר שאנו מתמודדים עם בעיה חברתית (טיכמן 1989).

תגים:

חשיש · מריחואנה · גמילה · התמכרות · פשע · עולם · תחתון · חברה · סמים · קלים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התפתחות היחס החברתי והמשפטי כלפי שימוש בסמים", סמינריון אודות "התפתחות היחס החברתי והמשפטי כלפי שימוש בסמים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.