היישום אינו מחובר לאינטרנט

הדור השני לניצולי השואה - ההתמודדות עם הרב- תרבותיות

עבודה מס' 065606

מחיר: 482.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בשלוש יצירות ספרותיות.

6,898 מילים ,20 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

במסגרת נושא הרב תרבותיות בחרתי לדון בנושא השואה והשלכותיו על בני הדור השני לניצולי השואה ודרך התמודדותם עם הטראומה שעברו הוריהם, משפחתם והם עצמם(1). הדיון יקשור את נושא הרב תרבותיות כפי שהוא בא לידי ביטוי באמצעות השיר "המגדל" של דן פגיס, הסיפור "המגדל" מאת יצחק אוורבוך אורפז ו"החתן המושלם של רוחלה" מאת סביון לברכט.
אפתח בנושא הרב תרבותיות - היצירות הללו נכתבו ע"י יוצרים הבאים מרקע הקשור בשואה וכמובן הושפעו רבות ע"י הטראומה שעברו הוריהם ומשפחתם. אין ספק שההשפעה ניכרת באופן מהותי ביצירת 3 היוצרים בהם אדון בעבודה זו וישנם קווים משותפים לכולם הקושרים את יצירותיהם השונים אך גם מאוד דומות והמתארות מצבים, התלבטויות וניתוחים הקשורים בנושא השואה.
למרות השונה המרובה הרי שגם רב הדומה והוא זה המחבר את שלושת היוצרים לנושא הרב תרבותיות כאשר מדובר בפלח אחד של התרבותיות שמקורו באירופה המזרחית במקרה שלנו.
היוצרים בעצם היותם ישראלים נאבקים בתרבות ממנה באו, מצד שני מתרפקים עליה ורוצים להרגיש נוח בחיקה. לאנשי הדור הראשון לא היה כושר ליצור ספרות עם עלייתם ארצה מכוון שהשפה העברית לא הייתה שגירה בפיהם.
הדור השני שנולד בארץ או שהגיע לכאן בגין צעיר יצר ספרות, והספרות גם אם מקורה באותם מקורות, היא מאוד מגוונת למרות המיתאם הגבוה. ניכרת ביצירתם של השלושה השתלבות בחיי הארץ (השימוש בשפה, באלגוריות, המטאפורות ועוד). אין ספק שהם עברו תהליכי שינוי הבאים לידי ביטוי ביצירתם, כמו כן מוצגת גם הבעייתיות הקיימת בנושא הרב תרבותיות.

תוכן עניינים:
-מבוא
-סקירה תיאורטית של ביטויי הדור השני לשואה בספרות
לספר את הסיפור
שתיקת הניצולים
תפיסת ההורים ע"י הילדים
-סוריאליזם
-ניתוח היצירות
החתן המושלם של רוחלה / סביון ליברכט
-סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

צורות הסתגלותם של ניצולי השואה הן רבות ומגוונות. היה אפשר לצפות, כי ילדי הניצולים, המרוחקים מן האסון מרחק שנות דור, יגלו טווח עוד יותר רחב של תגובות הקשורות בשואה. אף על פי כן, כשם שהוצעו הכללות כדי לתאר מעין 'תסמונת ניצולים', אמצו חוקרים רבים, גם את ההנחה כי העברת הפתולוגיה מניצולים לילדיהם היא ביתי נמנעת (1972, (Kestenberg . חוקרים אלה קבעו, כי התנסויות השואה פגעו ביכולת הניצולים לקיים מערכות יחסים, וכתוצאה מכך אין הם יכולים להיות הורים יעילים. הפרעה זו גורמת לתופעות נפשיות מזיקות אצל הילדים שגודלו בידי אותם הורים. (האס, 1999).

תגים:

העברה דורית · מיתאם

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הדור השני לניצולי השואה - ההתמודדות עם הרב- תרבותיות", סמינריון אודות "הדור השני לניצולי השואה - ההתמודדות עם הרב- תרבותיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.