היישום אינו מחובר לאינטרנט

התסיסה בחברה הצרפתית שהובילה למהפכה - גורמים ותוצאות

עבודה מס' 065604

מחיר: 482.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תאור הגורמים שהובילו לפריצתה של המהפכה: התסיסה שנבעה מאכזבתו של העם והתהליכים שיצרו תסיסה זו שתוצאתה היתה התפרצות ההמון.

9,618 מילים ,18 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

המהפכה הצרפתית בסוף המאה ה - 18 הייתה הגדולה בין כל המהפכות הבורגניות מאחר שנבדלה מהן בשאיפות שלה ובמטרות שהציבה לעצמה. המהפכנים ההולנדים שנלחמו נגד הכתר הספרדי המאה ה - 16, המהפכנים האנגלים שנאבקו במלך צ'רלס הראשון במאה ה - 17 והמהפכנים האמריקנים שרצו להשתחרר מעול שלטונה של אנגליה ב - 1776 , כל אלה נלחמו על מנת להגן על החוקים והמסורת של העבר. לעומתם, המהפכנים הצרפתים שאפו לעתיד טוב יותר. הם רצו לבטל את המשטר הישן שהיה בעל זכויות יתר מולדות וקראו לשחרור מוחלט של כל המסורות הישנות והמיושנות.

ערב המהפכה העיקו על צרפת הפגמים החמורים שבמבנה החברתי, מעמד האצולה שמנה כ- 400,000 איש, ומעמד הכהונה שמנה כ- 140,000 איש, למרות שמספרם היה מועט, משקלם הפוליטי, החברתי והכלכלי היה רב ביותר, לעומתם, שאר העם "המעמד השלישי, שמנה כ- 25,000,000 נפש, 2,000,000 מתוכם בערים הגדולות, והשאר איכרים, משוללי זכויות ומקופחים מבחינה פוליטית, חברתית וכלכלית.
המהפכנים הצרפתים ראו לנגד עיניהם כמטרה לבטל את המצב הישן, שיחסי אנוש נקבעו על ידי המסורת המקודשת של העבר, או על פי מעמד מלידה, הם רצו עתיד ומשטר מדיני משפטי, המבוסס על עקרונות התבונה, חירות וצדק חברתי ברוח ההשכלה של ה-מאה ה- 18. הם רצו שוויון, השתתפות בשלטון, ותיקונים בפגמי המדינה על ידי חוקה שתגביל את כוחות האבסולוטי של המלך לואי ה- 16, ותצמצם את זכויות היתר של האצולה והכמורה.
מטרת עבודה זו לתאר את הגורמים שהובילו לפריצתה של המהפכה ובמיוחד את הלך הרוח שהיה קיים טרום המהפכה - התסיסה שנבעה מאכזבתו של העם והתהליכים שיצרו תסיסה זו שתוצאתה הייתה התפרצות ההמון שהובילה למהפכה שפניה שינו את עתיד צרפת ועתיד העולם כולו.

תוכן העניינים:
מבוא
המהפכה ושאלת הלאומיות הסיבות לפרוץ המהפכה
המבנה החברתי בצרפת - המעמדות ערב המהפכה
ההמון והמהפכה
סכום ומסקנות
בבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ניתן לומר שבמקום שבו נכשלה איטליה בכל הקשור לשאלת הלאומיות, צרפת הצליחה מאוד. בימיו של ניקולו מקיאבלי (1469-1527), הוגה דעות, סופר ומדינאי איטלקי ממניחי היסוד למדע המדינה בעת החדשה, הפטריוטיזם האיטלקי שלו לא נשא פרות מכיוון שהוא העריך את החופש הרבה יותר מאשר את השוויון והאחידות הלאומית ושם את עירו פירנצה לפני איטליה כולה. (2)
--------------------------------------------------------------------
2. Kohn, Hans., The Idea of Nationalism. MacMillan Co. (N.Y.). 1944, 8th edition 1996, pp. 3-129.

תגים:

המדינה · החדשה · מהפיכה · פוליטיקה · הוגי · דעות · מקיאבלי · אירופה · לאומיות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התסיסה בחברה הצרפתית שהובילה למהפכה - גורמים ותוצאות", סמינריון אודות "התסיסה בחברה הצרפתית שהובילה למהפכה - גורמים ותוצאות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.