היישום אינו מחובר לאינטרנט

הבדלי חלומות בין נשים וגברים

עבודה מס' 065561

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ההבדלים בין נשים לגברים בכל הנוגע לחלומות: מה חולמים, מה הסיבות להבדלים, מהם הגורמים וכיו"ב.

7,245 מילים ,63 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

עולמנו מחולק לנשים וגברים ולשניהם מאפיינים ייחודים- חלקם מולדים וחלקם עוצבו בתהליך הסוציאליזציה. מאפיינים אלו משפיעים על כל אורחות החיים, ולכן, יש להניח, גם על תהליכי ומהות החלומות. לאור זאת גם פירושי החלומות בין נשים וגברים עשויים להיות שונים, ודרכי פתרונם שונים.
מאז ומעולם היה החלום לחידה בעיני האדם. חיזיון דמיוני זה נראה בעיניו כתופעה מוזרה שמחוץ לגדר הטבע והשפעתה על חייו היתה מרובה ביותר. באור זה ראו את החלום כל חכמי קדם, ובתוכם גם אבותינו הקדמונים אשר רבים מחלומותיהם כתובים בתנ"ך והם החלומות העתיקים ביותר, שנשתמרו מימי קדם ועד ימנו .( P. 54, Bilu)
מטרת העבודה היא לסקור את ההבדלים בין נשים לגברים בכל הנוגע לחלום- ומכך להסיק האם
יש הבדלים ניכרי בין המינים לגבי החלומות, והאם החלומות ניתנים לפירוש שונה.
שיטת המחקר תהיה ע"י סקירת התיאוריות על הבדלים בין המינים, ולאחר מכן סקירת מחקרים אודות הבדלי חלומות, תוך התייחסות לתיאוריות אודות חלימה.

ראשי פרקים:
מבוא
1. חלומות על פי גישת הפסיכולוגיה
א. תולדות פרושי החלום
ב. החלום על פי הפסיכולוגיה
2. הבדלים בין גברים ונשים
הגישה הביו אבולוציונית-דטרמיניזם סוציולוגי
גישות המדגישות את הדיכוי החברתי
הבדלים הנובעים מתפקידים במשפחה
התמודדות עם לחץ ע"י שני המינים
3. הבדלי חלומות והסיבות להן
הבדלי תעסוקה\תפקיד כמשפיעים על החלומות
מהות החלומות
חלימה הנובעת מתפקידי המין
4. דיון
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

פרשנות החלום והסיבות הפסיכולוגיות לה התפתחה בימי הביניים והלכה במידה רבה אחר הפרשנות הקלאסית העתיקה: "אם החלומות מנבאים את העתיד לקרות, אם חזיונות המוצגים למוח בזמן השינה מספקים אותות שבעזרתם ניתן לנחש עתידות-אזי החלומות הם אמיתיים וסתומים כאחד, ואפילו בעמימותם תשכון האמת" (סיניוס מקירני).
אחד הביטויים המוקדמים ביותר לגישה שחלומות יכולים להביע את יכולתנו הרציונאלית ביותר, או האי רציונלית נמצאת אצל הומירוס. הוא קוצב לחלומות שני שערים: שער קרן לחלומות האמת ושער השן לחלומות שווא. סוקרטס סבור שחלומות מציגים את קול המצפון, שיש להתייחס אליהם בשיא הרצינות ולציית להם. אפלטון רואה בחלומות ביטוי לחיה האי-רציונלית שבתוכנו, אולם הוא מוסיף תנאי מגביל לפרוש זה והוא סבור שאם ירדם הישן מתוך שקט ושלווה פנימיים אזי יהיו חלומותיו פחות אי רציונליים, (פורום, 1977).

תגים:

חלומות · הבדלים · חלימה · שינה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הבדלי חלומות בין נשים וגברים", סמינריון אודות "הבדלי חלומות בין נשים וגברים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.