היישום אינו מחובר לאינטרנט

החטא והתשובה על פי המהר"ל מפרג- תמצות מספרו "נתיבות עולם".

עבודה מס' 065483

מחיר: 191.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הערכת הייחודיות שבספרו, והדגשים שהוא שם לאדם הרוצה לחזור בתשובה.

4,641 מילים ,2000

תקציר העבודה:

תורתו של המהר"ל היא מכירה ברעיון של התקדמות אל הישועה הרוחנית בדרך בלתי אמצעית שהאדם זוכה לה בשעת ייאוש. ישנם כוחות אשר הם מחוץ ל"אני" של התופעה, הנובעים כל העת מעצם החוויה ומסיימים, על פי רוב, את דרכם בהמרת הדת הסופית. הם מסייעים לעשות את מעשה הויתור, שפירושו הנחת החיים הקודמים מאחור והתמסרות לחיים חדשים.
דת היהדות משלבת את שניהם גם יחד ומפחיתה את הניגודיות, הנראית לעין, שבין שתי דרכים אלו. כוח התשובה הינו רצוני ותלוי ברצונו של האדם ובבחירתו החופשית (בחזקת "הכל תלוי בידי שמיים חוץ מיראת שמיים"), אך כוחות חסד מיוחדים, של ההשגחה הפרטית, מסייעים בידי המבקש לחזור בתשובה.
מטרת העבודה הנוכחית היא לסקור את מהות החטא והתשובה בספרו של המהר"ל. הספר מתחלק לשני חלקים:
1. הדרכה מעשית - כיצד עושים תשובה.
2. הארות מוסריות המבארות את יסודותיה המעשיים של התשובה - מגמתם של הספרים הללו היא לעורר את האדם לתשובה.
תכלית העבודה היא להעריך את הייחודיות שבספרו, והדגשים שהוא שם לאדם הרוצה לחזור בתשובה.

תוכן עניינים:
מבוא
החטא על פי נתיב החטא:
החטא של אי ברכת התורה
התשובה על פי המהר"ל:
עונשו של החוטא
דעותיהם של חז"ל על התשובה
חשיבות הכנעת הגאווה
בין אדם לחברו ובין אדם למקום

קטע מהעבודה:

גם המהר"ל תמה "ודבר זה מן התימא שיהיה חורבן הארץ בשביל שלא ברכו בתורה תחילה ולא בשביל עכו"ם וגילוי עריות ושפיכות דמים שהיו בבית ראשון". והוא מוסיף להאיר, שחטאם של ראשונים היה כל כך נסתר, שבשלוש מדרגות לא מצאוהו. "מדרגת החוכמה שיש לאדם בתחתונים מה שיכול האדם להשיג, מדרגה שניה היא מדרגת הנביאים שהם בני אדם בעוה"ז ובא להם רוח הקודש מעליונים המעלה השלישית היא ההשגה בעליונים כי המלאכים הם העליונים". ועל כן "אם היו מברכין על התורה והיה אהבה אל השי"ת במה שנתן תורה לישראל...אף אם היו עוברים לפעמים מצווה אחת, היו חוזרים מיד לשמור לעשות ולקיים. וזה היה מן השי"ת אשר הוא סיבה לתורה והוא גם כן סיבה שלא תתבטל...אבל עתה שלא היו מברכים בתורה ולא היו דבקים בו יתברך במה שנתן תורה לישראל, גם כן לא היה השם עמהם לקיים התורה וזה גורם שאבדה הארץ.

תגים:

יהדות · חטא · מוסר · תורה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "החטא והתשובה על פי המהר"ל מפרג- תמצות מספרו "נתיבות עולם".", סמינריון אודות "החטא והתשובה על פי המהר"ל מפרג- תמצות מספרו "נתיבות עולם"." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.