היישום אינו מחובר לאינטרנט

מחדלים בחקירת המשטרה

עבודה מס' 065450

מחיר: 671.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת כשלים שנעשו במהלך ניהול חקירות משטרה ובחינת מידת השפעתם על פסיקת בית המשפט, עד כדי זיכויו של הנאשם, ומהן הסנקציות שננקטו כנגד הגורמים לכשלים.

22,648 מילים ,42 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בפרקים הראשונים של העבודה, מובאים מושגי בסיס החשובים להבנת הליך גיבוש ראיות וניהול חקירה פלילית, כגון: דוקטרינת הנזק הראייתי, מטרות המשפט הפלילי, הפרת החובה לחקור ומהם מקורות הסכנה של הרשעת חפים מפשע. החלק השני של העבודה עוסק בהבאת דוגמאות למחדלים שונים בחקירת המשטרה שעלו מפסקי דין ומדו"ח מבקר המדינה, כולל ראיות שהושגו באמצעים בלתי הוגנים. לאחד התיקים ביצענו ניתוח כדי לעמוד מקרוב על אופן ניהולו, הסיבות למחדלים ומידת השפעתם על הטיפול בתיק. כמו כן, בחנו האם במהלך השנים האחרונות חל שינוי בעמדת בית המשפט בנוגע לפיצוי נאשם שזוכה כתוצאה מכשלי חקירה והאם הוגש כתב אישום כנגד חוקים האחראים למחדל שהביא לזיכויו.

תוכן עניינים
רקע
1. מערך החקירות והתביעות - משטרת ישראל
פרק א' - מטרת המשפט הפלילי - הענשת העבריין הנכון
פרק ב' - דוקטרינת הנזק הראייתי
פרק ג' - החלת דוקטרינת הנזק הראייתי במשפט הפלילי
פרק ד' - מקורות הסכנה של הרשעת חפים מפשע
פרק ה' - מחדלי החקירה והשפעתם על הכרעת הדין
1. מדינת ישראל - פרקליטות מחוז חיפה נ' מוצארוה מוחמד
2. גרגורי בשירוב נ' מדינת ישראל
3. מדינת ישראל נ' ד"ר איתמר בורוביץ
4. עאזם ד'אהר נ' סרן יואב ומדינת ישראל
5. ברנס נ' מדינת ישראל
פרק ו' - ניתוח מפורט של תיק חקירה - פשע מאורגן
פרק ז' - דו"ח מבקר המדינה - מערך חקירות הונאה במשטרה
פרק ח' - הסנקציות הקיימות על קיום מחדלים בחקירה
פרק ט' - סיכום העבודה
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תנאי בסיסי להבנה של הכרעת דין המבוססת בעיקר על מחדלים והליקויים של חקירת המשטרה, הוא הפנמה שמטרת המשפט הפלילי היא בעצם הענשת העבריין הנכון. בשל כך, מוטלת על הרשות החוקרת החובה לבצע את כל מה שנדרש במטרה להגיע לחקר האמת. לצורך כך, עליה למצות את כל הדרכים הקיימות לרשותה, לחקור מעורבים, לאסוף ראיות, ומעבר לזכותו של החשוד - עליה לראות לנגד עיניה את זכותה של החברה למיצוי החקירה.

מצאנו לנכון להביא את התייחסותו של כב' השופט רון שפירא בעניין זה במאמר "מחדלים בחקירת משטרה והשלכותיהם על ההליך הפלילי"(1). כפי שכותב השופט שפירא, מטרתו של המשפט הפלילי הוא הענשת העבריין הנכון והגנה על החברה מפניו.
---------------------------------------------------------------------
1. מאמרו של השופט רון שפירא : "מחדלים בחקירת משטרה והשלכותיהם על ההליך הפלילי", פורסם בסניגור 97 (אפריל 2005) והסניגור 98 (מאי 2005).

תגים:

מחדלים · ליקויים · המשפט הפלילי · חוק העונשין · הרשעת חפים מפשע · הכרעת דין

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מחדלים בחקירת המשטרה", סמינריון אודות "מחדלים בחקירת המשטרה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.