היישום אינו מחובר לאינטרנט

בחירתן של נשים לקיים יחסים מחוץ לנישואין

עבודה מס' 065446

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת התפתחות הקפיטליזם והגורם המעמדי על אפשרויות הבחירה של נשים לקיים יחסים מחוץ לנישואין. המחקר נערך בקרב נשים אשר בגדו בבני זוגן והתבצע בצורת ראיונות עומק מובנים.

7,661 מילים ,27 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

בסקירת הספרות אנסה לסקור תאוריות סוציולוגיות, חברתיות ופסיכולוגיות להתפתחות הקפיטליזם
והשפעתו על החברה עם דגש על מבנה המשפחה והשינויים אצל הנשים בישראל מאז שנות ה-80 בישראל. לאורך הפרק תתואר גם מעורבות הגורם המעמדי-כלכלי בהחלטה של נשים לקיים קשר מחוץ לנישואין.

אוכלוסיית המחקר תכלול 6 נשים. כל הנשים יצרו קשרים מחוץ לנישואין במהלך 5 השנים האחרונות. טווח גילאי הנחקרות נע בין 25-40 שנים, כאשר ממוצע הגילאים הוא 38. הנשים הן ממעמד ריבודי-כלכלי בינוני גבוהה.
המחקר הוא מחקר אמפירי איכותני שהתבסס על ניתוח ראיונות עומק של סיפורי חיים עם נשים שהיו מעורבות ביחסים מסוג זה ומוכנות לשיתוף פעולה, תוך התייחסות להיבט האתי והקפדה על שמירת סודיות.
כלי המחקר אשר שימש את החוקרת במחקר זה היה ראיון מובנה (ראה נספח א'). השאלות הכלולות בראיון המובנה היו שאלות כלליות מנחות אשר אושרו ע"י המנחה ואשר מטרתן היתה להוביל את החוקרת ולמקד אותה במהלך הראיונות. שאלות אלו היו סגורות, במילים אחרות, במקרים רבים השאלות הובילו לשאלות נוספות אשר לא נכללו בראיון המובנה אך היו רלוונטיות למחקר ולנבדקת הספציפי, אם כי כל השאלות בראיון המובנה נשאלו בד"כ, גם אם נוספו להן שאלות אחרות.

תוכן עניינים:
חלק א' - סקירת ספרות
1) תרבות הקפיטליזם
2) שינויים שחלו בחברה ובמבנה המשפחה
3) נשים בישראל - שינויים ומאפיינים מאז שנות ה-80
4) מעורבות הגורם המעמדי-כלכלי בהחלטה לקיים קשר מחוץ לנישואין מנקודת מבטן של הנשים
5) שאלת המחקר
חלק ב' - מתודולוגיה
1) אוכלוסיית המחקר
2) שיטת המחקר
3) איסוף נתונים
4) ניתוח הנתונים
חלק ג' - ממצאי המחקר
1) חיפוש אהבה או יחסים מיניים
2) אינטימיות בקשר וחשיפה עצמית
3) תגמולים מול עלויות
4) סגנונות התחברות
5) דומיננטיות
6) קונפליקטים
7) אימהות
8) פעילות מחוץ לתחום המשפחה
9) תפיסת עולם לגבי גירושין
חלק ד' - ניתוח
חלק ה' - דבר המחבר
ביבליוגרפיה
נספח א' - שאלות הראיון המובנה

קטע מהעבודה:

שנות ה-80 וה-90 היו שנות עיצוב הקפיטליזם בישראל. הקפיטליזם בישראל התאפיין במעורבות רבה של המדינה בכינונו ובשימורו. (מגמות, 2001).
מספרה של אווה אילוז (2002), עולה כי צורת הארגון הכללית שאנו מכנים "קפיטליזם" שינתה באופן משמעותי את כל זירות החיים החל במתרחש בחיי היומיום שלנו, דרך תפיסת העצמי והקשר עם הסובב אותנו, וכלה באופן שבו נוצרת אומנות ומופצים רעיונות.

תגים:

קפיטליזם · משפחה · גירושין · השכלה · בגידות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בחירתן של נשים לקיים יחסים מחוץ לנישואין", סמינריון אודות "בחירתן של נשים לקיים יחסים מחוץ לנישואין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.