היישום אינו מחובר לאינטרנט

הבדלי מגדר בזקנה

עבודה מס' 065403

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הבדלים בין נשים לגברים בגילאי פרישה ומעלה במגוון תחומי חיים

7,406 מילים ,16 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

"האדם", מיוצג על ידי שני מינים שונים, הגבר והאישה, המנוגדים במבנה, בתכונות ובמילוי פונקציות שונות. אך, שניהם יחד, מהווים את השלמות בטבע. הם יוצרים את החיים, אבל כל אחד לפי דרכו ותפקידיו כפי שהטבע הטיל עליו. קיום המין האנושי והמשכיותו, תלוי במידת שיתוף הפעולה בין שני המינים, יחדיו.
נשים בעולם המערבי חיות בממוצע בין 4 ל-10 שנים יותר מגברים. זאת ועוד, בחייהן נוטות הנשים לחלות יותר מגברים במחלות לא קטלניות ובמחלות אוטואימוניות (Autoimmune disease), משמע, מחלות בהן פועלת המערכת החיסונית בגוף כנגד מרכיבי הגוף עצמו. חוסר-השוויון בין המינים מתחיל מן ההתחלה. כבר בתהליך העיבור היחס המשוער בין הריונות נקביים והריונות זכרים הוא 100-115 לטובת ההריונות הזכריים. יתרון זה הולך ופוחת הודות לכך שהפלות טבעיות, לידות מוקדמות ולידת ולדות מתים פוגעות יותר בעוברים זכרים, ובזמן הלידה נולדים רק 105 זכרים על-כל 100 נקבות. גם בצאתם מרחם אמם חשופים העוללים הזכריים לפגעים יותר מהנקבות. וכך ממשיך היתרון להתקזז, עד שבגיל 30 משתווה יחס המינים. והנה בגיל 65, 84% מהנשים ורק 70% מהגברים עדיין בחיים (שנדר,2005).
כפי הנראה קיימים הבדלים רבים בין גברים לנשים מהילדות ועד המוות. בעבודה זו אסקור מספר מחקרים בתחומים שונים, המתייחסים להבדלים אלו בזקנה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. הרצון לחיות- שינויי מגדר בקרב אנשים זקנים
3. היבטים בחווית הזקנה
4. התעמלות, בריאות וזקנה
5. עיבוד מידע להערכה סובייקטיבית לבריאות
6. אוסטיאופורוזיס בגברים
6.1 גורמים המשפיעים על חוזק העצם והסיכון לשברים
6.2 הבדלים בין המינים בביולוגיה של העצם
6.3 השפעת הגיל על מבנה העצם
6.4 גורמי סיכון והגנה מפני שברים אוסטיאופורוטיים
7. אי שליטה בשתן- הבדלים בין המינים
8. שינויים מיניים בזקנה
9. סיכום אישי
10. רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

התשוקה להמשיך להתקיים היא אינסטינקט טבעי אצל כל היצורים החיים. בקרב בני אדם, הרצון לחיות, הכולל מרכיב מוטיבציוני, הוא הביטוי הפסיכולוגי של אינסטיקט זה. רצון זה, הוא אחד הנושאים החשובים הנוגעים לכל הדתות ופילוסופים גדולים דנו בו. לעומתם, חוקרים התנהגותיים, לא נתנו לרעיון זה תשומת לב רבה, למרות שדבר זה יכול להוות מדד חשוב לאושר ומנבא של הישרדות בקרב אנשים זקנים (Carmel, 2001).

תגים:

מחלות · תזונה · בריאות · מיניות · חיים · גרונטולוגיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הבדלי מגדר בזקנה", סמינריון אודות "הבדלי מגדר בזקנה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.