היישום אינו מחובר לאינטרנט

מונטיפיורי משה- מיתוס מול מציאות

עבודה מס' 065357

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: פועלו של משה מונטיפיורי לטובת היהודים בארץ ובגולה,

4,809 מילים ,18 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

מיתוסים הינם דבר בלתי נמנע בהתפתחותן של תנועות לאומיות. יש חשיבות עצומה בחינוך ובהדרכת הנוער. המיתוסים ממלאים צורך פוליטי, אידיאולוגי, חינוכי שהיה קיים באותה העת, ושעליו חינכו.
אחד מהמיתוסים על ישוב א"י היה משה מונטיפיורי. הוא פעל רבות למען היהודים, ובחלק ניכר מפעולותיו הצליח, עובדה שהקנתה לו תהילת עולמים. מעמדו המיוחד במינו של מונטיפיורי, הן בבריטניה והן מחוצה לה, לא החל לצמוח אלא לאחר מעורבותו בחיסול המשבר בפרשת דמשק, בהיותו בן חמישים ושש.
מטרת העבודה היא לבדוק האם פעולותיו הצליחו כולן, ובאילו פעולות לא הצליח, עובדה שנוהגים להצניע, והחשוב מכל- האם מסעותיו היו למען הצלחת הישוב היהודי גרידא או שהיו גם סיבות אחרות.

תוכן העניינים:
1 מבוא והצגת הנושא
1.1 מטרת העבודה
1.2 הצגת פעלו של מונטיפיורי
1.3 הקושי בתיאור הארץ באותה תקופה
2 מחלוקות על תרומתו ובקיעים בסיפורים אודותיו
2.1 תיעוש ומסחר
2.2 החינוך
2.3 בית חולים
2.4 שאלת מימוש העבודה החקלאית
2.5 צדקה
2.6 האם היה מונטיפיורי ציוני
2.7 שתדלנות למען היהודים בזמן מלחמת קרים
2.8 כתב הסובלנות נגד הרדיפות
2.9 דימויו באנגליה
2.10 שליחויותיו
2.11 מגן הדת והמסורת בקרב יהודי בריטניה
2.12 יהודית
3. סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כחמישים שנה מתוך מאה ואחת שנות חייו חלפו בין ביקורו הראשון של הנדבן היהודי אנגלי בארץ ישראל בשנת 1827 לביקורו האחרון בא בשנת 1875. שבע פעמים נסע לארץ קודש ומעשור לעשור הלך וגדל הישוב היהודי בארץ.
מונטיפיורי וארץ ישראל אינם ניתנים להפרדה מן הפעילות הכלל יהודית של הנדבן ברחבי התפוצה, כשם שאין להבין את התעקשויותיו השונות בקשר לעבודת האדמה (1839 וב- 1849- וכד', כך אי אפשר לעמוד על כוונותיהם של יושבי ירושלים שהתנגדו לרצונו לייסד בית ספר בלי להביא בחשבון את מעורבותו בפולמוס בין המשכילים והחרדים במזרח אירופה. לפיכך יש לראות את מעשיו ותוכניותיו לגבי הישוב בארץ כחלק מעשייתו הכוללת בין שלהי המאה הי"ט לשנות השלושים של המאה הי"ט(1).
---------------------------------------------------------------------
1. ברטל ישראל, גלות בארץ, עמוד 210-211.

תגים:

נדבנים · תורם · תנועה · לאומית · תרומות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מונטיפיורי משה- מיתוס מול מציאות", סמינריון אודות "מונטיפיורי משה- מיתוס מול מציאות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.