היישום אינו מחובר לאינטרנט

הדרכה לאוריינות מידע (תרגיל)

עבודה מס' 065260

מחיר: 107.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ההגדרות לאוריינות מידע, התיאוריות השונות המסבירות למידה, ורכיבים שונים אותם יש לקחת בחשבון בבניית תוכנית הדרכה.

1,785 מילים ,9 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

יכולות מידע שמפגין האדם, מרמה בסיסית עד רמת מומחה, הכרוכות באיתור מידע וקריאתו, וכן עיבודו: ניתוחו, תרגומו, יישומו, שימורו והגדרתו באופן מיומן ומתאים לצרכיו.
היכולת לנסח שאלה ולמקדה, למצוא מקורות העשויים לעזור בפתרונה, להעריך את התאמת המקורות, לשלוף מידע רלוונטי מתוכם, לארגן מידע זה מחדש ולהכינו לשימוש עתידי או לצורך הצגתו לאחרים (Doyle 1994).
"אוריינות מידע" (information literacy) - יכולת לגשת אל מידע ממגוון רב של מקורות ולהשתמש בו (Doyle 1994).
על ביה"ס ללמד את כוח העבודה לעתיד, דהיינו התלמידים של היום, את המיומנויות החדשות אשר להן יזדקקו בהמשך חייהם. האדם נדרש היום וכך יידרש גם בעתיד, לחשוב באופן ביקורתי ועצמאי, לדעת להשתמש ביעילות במחשבים ובשאר הטכנולוגיות החדשות, ולדעת כיצד לאחזר מידע ולעשות בו שימוש (Doyle 1994).
אנשי חינוך צריכים לעודד תלמידים לא רק לחפש את התשובה הנכונה כפי שהיא נראית לו, אלא גם לחפש את התשובות הטובות ביותר מכל המקורות הזמינים (Doyle 1994).
בעבר נקשרו מיומנויות המידע לתחום הספרנות, ומיומנויות הלימוד נקשרו לתחום ההוראה. כיום יש הסכמה רבה על שימוש כולל במונח "מיומנויות מידע" (Doyle 1994).

העבודה שלנו תכלול שלושה פרקים. הפרק הראשון יכלול את ההגדרות של אוריינות מידע, פרק שני יתאר את תיאוריות השונות המסבירות למידה, בינהן הגישה הביהביוריסטית, הקוגניטיבית והקונסטרוקטוביסטית. הפרק השלישי יסקור רכיבים שונים אותם יש לקחת בחשבון בבניית תוכנית הדרכה לאוריינות מידע.

תוכן עניינים
מבוא
פרק א - הגדרות למושג "אוריינות מידע"
פרק ב' - תיאוריות הלמידה
פרק ג' - בניית תוכנית הדרכה לאוריינות מידע
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ישנן מספר הגדרות למושג "אוריינות מידע". נמיין את ההגדרות העיקריות.
- אוריינות מידע - תהליך שבו נוצרת הפנמה והטמעה של עולם המידע. יש צורך בסיסי לכל אחד מאיתנו להסתכל מסביב ולתפוס את סביבת המידע שלו. נושא זה תמיד היה צורך בסיסי של האדם. לפי כך, אוריין מידע הוא אדם שרואה עולם בצורה מורכבת, לא פשטנית ולכן החלטות שיקבל יהיו מושכלות יותר מאדם שמחפש תשובות מהמוכן. מי שמנסה להיות אוריין מידע, הוא לוקח אחריות על פיתוח למידה עצמאית ( Doyle, 1994).

תגים:

אוריינות מידע · מידענות סדנא

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הדרכה לאוריינות מידע (תרגיל)", סמינריון אודות "הדרכה לאוריינות מידע (תרגיל)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.