היישום אינו מחובר לאינטרנט

מערכות חישה מרחוק המסיעות לאיתור וזיהוי כתמי נפט

עבודה מס' 065035

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהם אמצעי החישה מרחוק שעומדים לרשותנו ע"מ לצמצם את השפעת תופעת דליפת הדלק בים הפתוח ממקורות שונים.

3,576 מילים ,14 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

שאלת המחקר: מהם אמצעי החישה מרחוק שעומדים לרשותנו ע"מ לצמצם את השפעת תופעת דליפת הדלק בים הפתוח ממקורות שונים?

מהו זיהום סביבתי ימי?
נהוג להגדיר את הזיהום הסביבתי הימי כהחדרה ישירה או עקיפה של חומר או אנרגיה למים הנעשית על ידי האדם, וגורמת לתוצאות מזיקות ולעיתים אף הרסניות. זיהום הים גורם, בין השאר, לפגיעה בדגה ובפרנסת הדייגים, להפרעות בשימושים השונים של הים לצורכי נופש ותיירות ולסיכון בריאותם של הנופשים. הזיהום יכול להיגרם באופן ישיר על ידי הזרמה/ הטלה/ שפיכה של פסולת לים, או באופן עקיף על ידי נגר עילי מהחופים(1).

אמצעים לזיהוי זיהום ימי
* ספינות הנושאות על סיפונן מערכות חישה
* מסוקים ומטוסים מנמיכי טוס ועד למטוסים מגבהים בינוניים וגבוהים
* לווינים

על גבי הפלטפורמות הנ"ל מותקנות מערכות הפועלות בכל תחומי הספקטרום האלקטרומגנטי המשמשות לחישה מרחוק. בנוסף אליהם ישנם צופים המאומנים בזיהוי כתמים וזיהומים המופעים במים והם מסוגלים לאפיינם.
בעזרת הטכנולוגיה הקיימת וזו הנמצאת בפיתוח מתמיד ניתן כיום לזהות את הדליפה ומקורה, לאמוד אותה ובכך להפחית את הנזק שהיא גורמת. קיימים מספר אמצעים לזיהוי כתמי הנפט באמצעות חישה מרחוק ועליהם נפרט בעבודה זו.


תוכן הענינים:
*מבוא
מדוע בחרנו בנושא?
שאלת המחקר
מהו זיהום סביבתי ימי?
אמצעים לזיהוי זיהום ימי
* רקע
* אמצעים לגילוי כתמי נפט
טכניקת גילוי היפר ספקטראלית
Laser Fluor sensors
מערכת המדוז"ה (MEDUSA)
סיכום
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

הבעיה הקשורה בנושא זהום הים בעולם וזהום הסביבה באופן כללי הינה כאובה וחמורה. אומות העולם "עסוקות" בנושאים קיומיים של מלחמה ומוות. הנושאים האקולוגיים אינם תופסים מקום חשוב בסדר העדיפויות של המדינות, הציבור ומערכות החינוך השונות.
במשך השנים התפתחו אמצעים שונים לצפייה והתמודדות עם מצבים של דליפת חומרים מזהמים לים. בעבודה זו נסקור את השימוש באחדים מהאמצעים המתקדמים היכולים לספק לנו מידע אודות התפשטות כתמי נפט ואופן הזיהום שנאלץ להתמודד עימו.

תגים:

SAR · היפר · חיישנים · חישה · כתמי · לווינים · לוינים · מרחוק · סאר · ספקטראלית · שמן

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מערכות חישה מרחוק המסיעות לאיתור וזיהוי כתמי נפט", סמינריון אודות "מערכות חישה מרחוק המסיעות לאיתור וזיהוי כתמי נפט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.