היישום אינו מחובר לאינטרנט

קבוצת אקסלנס

עבודה מס' 064932

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח דוחות פיננסים

3,855 מילים ,4 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

קבוצת אקסלנס עוסקת בניהול תיקי השקעות, ניהול קרנות נאמנות, חיתום ובנקאות להשקעות, מסחר בני"ע וקשרי משקיעים, מטבע חוץ, ניהול קופות גמל וקרנות השתלמות. חברת אקסלנס השקעות בע"מ (להלן "החברה") הוקמה בשנת 1992 ע"י ד"ר גיל דויטש ואהרון בירן. ראשיתה של החברה התאפיינה בעיקר בהשקעות עצמיות במכשירים פיננסיים ובכלל זה אופציות ועסקאות עתידיות על מדדי מניות, שערי מט"ח ושערי ריבית. ה- 16/10/1994 הונפקה החברה בבורסה לפי שווי של כ- 25 מיליון ש"ח וגייסה כ- 8 מיליון ש"ח. גיוס ההון איפשר לחברה להגדיל את היקף השקעותיה במכשירים פיננסיים וכן התחלת פעילות ניהול תיקי ניירות ערך עבור לקוחות פרטיים, לקוחות מוסדיים ותאגידים וכן בפעילות חיתום. בשנת 2002 הנפיקה החברה לראשונה לציבור מכשיר פיננסי המבוסס על אגרות חוב מובנות (סטראקצ'ר), תבור אג"ח. הנפקה זו היתה הראשונה בשרשרת הנפקות נוספות שזכתה לשם "סדרת ההרים". עד היום הונפקו בבורסה בתל אביב 9 "הרים" בהיקף מצטבר של כ- 3 מיליארד ש"ח. בשנת 2003 הקימה החברה את קסם מכשירים פיננסיים (להלן "קסם") לשם עיסוק בהנפקת מכשירים פיננסיים בדרך של תעודות סל. עד היום הונפקו בבורסה בתל אביב, 13 תעודות סל מסדרת קסם המשקיעות במגוון מדדים וזאת מתוך 30 תעודות סל הנסחרות כיום בבורסה בתל-אביב בהיקף מצטבר של כ- 10 מיליארד ש"ח.
במהלך שנת 2003 רכשה אקסלנס 85% ממניות חברת נשואה זנקס בע"מ (להלן "נשואה"), תמורת 24 מיליון ש"ח. פעילותה של נשואה כללה מגוון שירותים פיננסים ללקוחות. לאחר הרכישה מוזגו הפעילויות של נשואה זנקס עם הפעילויות המקבילות בחברות הבנות של אקסלנס, וכיום הקבוצה הממוזגת פועלת תחת השם "אקסלנס נשואה".
בעקבות הרפורמה בשוק הפנסיה ומכירתן של קופות הגמל שהיו בבעלות המדינה, רכשה החברה את קרן הפנסיה אחדות תמורת 5.1 מיליון ש"ח. הקרן כוללת 12,100 עמיתים עם היקף נכסים של כ- 90 מיליון ש"ח. הבעלות על החברה נחלקת בין מייסדי החברה ומנהליה-רוני בירם וד"ר גיל דויטש, בנק מזרחי והציבור הרחב. בחברה מועסקים כ- 160 עובדים.
במהלך התקופה 2004 / 01-09 הסתכמו הכנסות הקבוצה בכ- 120 מליון ש"ח וברווח של כ- 28 מיליון ₪ וזאת בהשוואה למחזור הכנסותיה של הקבוצה בשנת 2003 הסתכם 115 מיליון ש"ח וברווח של כ- 20 מיליון ש"ח. הונה העצמי של הקבוצה ליום ה- 30/09/2004 עמד על 149 מיליון ש"ח. החברה נסחרת בבורסה בתל אביב בשווי של כ- 79 מיליון $.

תוכן עניינים:
כללי
פעילויות/ מוצרי החברה
ניהול ובעלות
אחזקות החברה
לקוחות
האסטרטגיה של החברה
שוק הפיננסים בישראל
ניתוח מדדים פיננסים
ניתוח סיכונים

מקורות מידע:
א. דוחות דירקטוריון וכספיים של חברת אקסלנס.
ב. אתר חברת אקסלנס בבורסה.
ג. אתר משרד האוצר בבורסה.
ד. אתרים כלכליים: "דה מרקר", אנליסט, גלובס ויפעת.

קטע מהעבודה:

החברה מחלקת את פעילותה ל- 6 מגזרים עיקריים, כל מגזר מוגדר כיחידת רווח עצמאית, כאשר הם נשענים על עורף לוגיסטי ומערך שיווק מרכזי.

א. ניהול תיקי השקעות, קרנות נאמנות ומט"ח
קבוצת אקסלנס מנהלת כ-800 תיקי לקוחות ו-10 קרנות נאמנות בהיקף כספי כולל של כ-2 מיליארד ש"ח. עם לקוחות החברה נמנות מספר רב של חברות ממשלתיות וציבוריות, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות וחברות ביטוח. בשנת 2003 הסתכמו הכנסות הפעילות בכ- 56.3 מיליון ש"ח ובתקופה 2004 / 01-09 הסתכמו ההכנסות בכ- 29.8 מיליון ש"ח המהווים כ- 25% מכלל הכנסות החברה.

תגים:

ניירות ערך · תאגיד · אגרות חוב · בורסה השקעות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קבוצת אקסלנס", סמינריון אודות "קבוצת אקסלנס" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.