היישום אינו מחובר לאינטרנט

האם קיים קשר בין שביעות רצון העובדים לאיכות שירות ברשת פיצה האט (הצעת מחקר)

עבודה מס' 064887

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הקשר במטרה להתמודד עם ירידה במכירות.

6,840 מילים ,32 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

רשת הפיצריות פיצה האט הינה רשת עולמית שבסיסה המקורי נמצא בארה"ב. הרשת העולמית שנוסדה כעסק משפחתי בקנזס בשנת 1957, פתחה סניפים ב-84 מדינות שונות בעולם. הרשת מכילה מעל ל-6000 סניפים בארה"ב בלבד! הרשת מפעילה זכיינות משולשת יחד עם שני מותגים נוספים: קנטאקי פרייד צ'יקן (KFC) ו-טאקו בל, ובמדינות רבות בעולם, הזכיינות לשלושת המותגים נמכרים לאותו מפעיל מקומי.
רשת פיצה האט דוגלת במדיניות של גלוקליזציה: קרי, התאמת המוצר הבינלאומי (גלובלי) לשוק המקומי (לוקלי), כך שבכל מדינה ניתן למצוא וריאציות שונות של המותג, המתאימות לטעם המקומי. בישראל לדוגמא, כל 25 סניפי הרשת הם כשרים, מתוכם 6 סניפים כשרים למהדרין (עבור הקהילה החרדית). לצד ההתאמה לטעם המקומי, ישנן דרישות מהרשת לגבי צורת הסניפים, שיטת העבודה והמכירה במקום, כחלק מהיות הסניף המקומי חלק מרשת עולמית שהינה מותג ואשר נועדו לייחד את סניפי הרשת מהמתחרות האחרות, בין אם רשתות אחרות ובין אם מתחרים מקומיים.
הזכיין לרשת הישראלית, הוא איש העסקים דודי וייסמן שהוא גם בעל רשת תחנות הדלק אלון דור. לחברה יש הכנסות בסך 25 מיליון שקל בשנה.

בעוד רשת פיצה האט נחשבת למובילה במדינה במשלוחי פיצות לבתים (סקר של מכון גיאוקרטוגרפיה עבור "המבחן של המדינה" בספטמבר 2004, מראה כי פיצה האט נמצאים במקום הראשון עם 40% מבעלי הדעה הנשאלים, בתור רשת המשלוחים המשתלמת ביותר, כאשר דומינוס פיצה נמצאת במקום השני עם 22.6% בלבד), הרי המכירות בתוך הסניפים עצמם נמצאות במגמת ירידה. רשת פיצה האט מפגרת במכירות בתוך הסניפים אל מול חנויות פרטיות, למרות היתרונות של המקום עצמו (מיקום, גודל), כאשר ההבדל העומד בין הרשתות למפעילים המקומיים הוא המוכרים. הסניפים סובלים מתחלופה גבוהה של כח אדם אשר מתלונן על אי שביעות רצון מתנאי העבודה, לצד עליה בתלונות של הלקוחות על טיב השירות בסניפים עצמם. בביקורת שערכה הרשת העולמית נמצא גם שרמת הידע המקצועי של העובדים נמוכה מהנדרש. המסקנה המתבקשת היא שישנה בעיה של איכות שירות אשר פוגמת במכירות בתוך הסניפים, לעומת ההצלחה של משלוחי המוצר לבתים.

במחקר זה ייבדק הקשר בין שביעות רצון העובדים לאיכות השירות. הצבעה על קשר ישיר בין שני המשתנים וטיבו, יסייע לרשת פיצה האט לנקוט בשורה של צעדים אשר ישפרו את סביבת העבודה ויעלו את שביעות הרצון של העובדים. שיפור זה יביא להאטת התחלופה הגבוהה של העובדים והעלאת טיב איכות השירות בצורה שתעלה את המכירות בסניפים עצמם, ותביא לתחרות שקולה יותר מול העסקים הפרטיים בתחום של מכירה במקום.

במסגרת האקדמית של עבודה, בתקופה של תחרות בשוק הגלובלי, בו עסקי המזון המהיר מתחלקים בין רשתות עולמיות לעסקים פרטיים מקומיים, ייבחן המרכיב של העובד השכיר בסניפי רשת ויכולת הסביבה לספק לו תנאי עבודה משביעי רצון אל מול המטרה הראשית של הזכיינים להגביר את הרווחים ולהתמודד מול העסקים הפרטיים, אשר להם ישנה גמישות רחבה יותר בצורת הפעלת מקום העבודה.
על רקע זה, יכולת התמרון המוגבלת של הזכיינים המקומיים הפועלים תחת הנחיות של מפעילי הרשת העולמית, ובמסגרת התחרות הקשה בתחום המזון המהיר, המחקר יסייע בידי זכייני רשת מזון מהיר להתכונן מבעוד מועד לבעיות צפויות מצד העובדים ולייצר סביבת עבודה אשר תביא למקום עבודה יעיל, תחרותי ורווחי במכירות במקום.

תוכן העניינים:
פרק ראשון: מבוא
1.1 רקע
1.1.1 הצגת הארגון
1.1.2 מיקוד המחקר
1.1.2.1 הבעיה העסקית הנחקרת
1.1.2.2 שאלת המחקר
1.1.2.3 מטרותיו היישומיות והתיאורטיות של המחקר
1.1.2.4 הדיסצפלינות של המחקר
1.2 סקירת ספרות
1.3 רציונל המחקר
1.4 המסגרת התיאורטית
1.4.1 הגדרת משתני המחקר
1.4.2 סיווג של משתני המחקר
1.4.3 המודל התיאורטי של המחקר
1.4.4 השערות המחקר
פרק שני: המתודולוגיה של המחקר
2.1 המקורות לאיסוף הנתונים
2.1.1 מקורות המידע הראשוניים: האוכלוסיה והמדגם
2.1.1.1 אוכלוסית המחקר
2.1.1.2 המדגם
2.1.1.3 נגישות לשדה המחקר
2.2 הליך המחקר - תכנון דרך איסוף הנתונים
2.2.1 גישת המחקר
2.2.2 מערך המחקר
2.2.3 השיטות לאיסוף הנתונים ותאור כלי המחקר
2.2.4 ניתוח כלי המחקר
2.2.5 מהלך המחקר
2.3 תכנון אופן עיבוד הנתונים הגולמיים והצגתם
2.3.1 תאור ראשוני של הנתונים
2.3.2 בחינת השערות המחקר
2.4 התרומה הצפויה של ממצאי המחקר להשגת מטרותיו
2.5 מגבלות המחקר
2.6 לוח זמנים משוער לביצוע המחקר
2.6.1 לו"ז
2.6.2 קשיים צפויים בעמידה בלו"ז ואופני התמודדות
ביבליוגרפיה
נספחים - השאלונים

קטע מהעבודה:

תעשיית המזון המהיר היא אחת התעשייות הרווחיות ביותר בעולם. בעידן של שוק גלובלי, ניתן לראות כיצד הרשתות המובילות בתחום המזון המהיר בארה"ב מתפשטות ברחבי העולם: פיצה האט, דומינוס פיצה, מקדולנד'ס, ברגרקינג, סטארבקס, דאנק'נ'דונטס, טאקו-בל, KFC ועוד.
על מנת להתחרות בחנויות של מפעילים פרטיים מקומיים, הרשתות מפתחות מותג שלם אשר אמור להפוך את הסניף ממקום לקניית מזון מהיר למקור של בילוי ותרבות פנאי. כמו כן, הרשתות מגמישות את התפריט אל הטעם המקומי ולדרישות חברתיות ודתיות של אותה מדינה בה פתחו זכיינות (לדוגמא: סניפים כשרים בישראל), על מנת ליצור זיהוי בין התרבות המקומית למותג כלל עולמי ולהיפך. זהו חלק ממהלך של גלוקליזציה: יצירת מוצר גלובלי כלל עולמי שצרכנים יזהו אותו בכל מקום, לצד צד לוקלי אשר האנשים המקומיים יפנו אל סניף הרשת במקום מקום פרטי מקומי. המותג מתבטא בשם, סמל, עיצוב וצבע שמיועד לזהות את החברה, המוצר והרשת, לבנות עבורה מוניטין ולבדל אותם מאלה של המתחרים (Aaker 1996).

תגים:

מזון · מהיר · שוק · לקוחות · שביעות · רצון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האם קיים קשר בין שביעות רצון העובדים לאיכות שירות ברשת פיצה האט (הצעת מחקר)", סמינריון אודות "האם קיים קשר בין שביעות רצון העובדים לאיכות שירות ברשת פיצה האט (הצעת מחקר)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.