היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקימונו- מלבוש יומיומי לסמל לאומי

עבודה מס' 064775

מחיר: 216.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור האבלוציה של הקימונו וכיצד היפנים הפכו פריט לבוש יומיומי לסמל של האומה.

2,031 מילים ,6 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

בשנת 1853 הגיעו "הספינות השחורות" לחופי יפן בשנת 1853. מדובר בהגעה המערבית לחופי יפן בדמותו של קומודור מתיו ס. פרי (Matthew C. Perry), אשר כפה על יפן בשנת 1854 להיפתח אל המערב במסגרת הסכם קנגוואה. חלק מהאומנות היפנית השתנתה בשל ההשפעה המערבית שנכנסה אל החברה והשינוי בהתאם של מוסדות ומבנה השלטון במדינה. השפעה מערבית מכריעה כזו הייתה על הלבוש ביפן. הקימונו, הלבוש אשר נדחה על ידי הגברים מאה שנה קודם לכן בשם המודרניות והיעילות המערבית, עדיין נלבש על ידי נשים רבות באירועים רשמיים (Dalby 1993: 384). למרות שהקימונו הוחלף על ידי הלבוש המערבי ואינו פופולארי בהשוואה לסגנון המערבי, הלבוש היפני המודרני מייצג את הלאומיות היפנית והזהות התרבותית. האבלוציה של הקימונו משקפת כיצד היפנים הפכו פריט לבוש יומיומי לסמל של האומה.

המילה "קימונו" ביפנית פירושה "הדבר שלובשים", והוא סמל אוניברסלי ביפן. הוא מייצג את היופי המסורתי עם טעם של על-זמניות וסיבולת מדיהמה בפני תמורות הזמן. למרות, ואולי בגלל שמדובר בצורה פשוטה של פריט לבוש עם מבנה בסיסי, הקימונו הוא סמל מסורתי ביופיו ופשטותו. רוב סוגי הקימונו הם בבסיסו של דבר בעלי גודל וצורה זהים, עם סרט הנלבש סביב המותנים, על מנת להתאים את האורך. עבור היפנים הקימונו פירושו לבוש. זהו גלגול מודרני של הלבוש "קוסודה" אשר פירושו "שרוולים קטנים". השרוולים הקטנים מתייחסים לפתחים לכפות הידיים (Goldberg 1993: 31).

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. תקופת ההיאן: "תור הזהב"
3. הקימונו ביפן העכשווית
4. התפתחות עיצוב הקימונו
5. ה"קומונו" ותפקידו בקימונו
6. חשיבות מעמדית ופערי הדורות
7. השפעות פסיכולוגיות ופילוסופיות
8. החשיבות הסימבולית
9. סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בתקופת ההיאן (Heian period, 794-1192), נשים היו חייבות להיות מוגנות בשכבות רבות של לבוש, הקימונו ושכבות שונות אשר תואמות בצבע ובגודל, כאשר העיצוב האומנותי של הבגד היה רב והצביע על אופיו של בעליו. תקופה זו כונתה "עידן הטעם" (Morris 1964: 34). היכולות של אשה להתאים צבעים ולבחור בגדים הצביעו והעידו על אופייה וקסמה יותר מאשר הנתונים הפיזיים אשר היא נולדה עמן. הפרטים בלבוש של האשה אמרו לאחרים על רגישותה האומנותית (Morris 1964: 194). אפילו הפרטים הקטנים ביותר היו בעלי חשיבות.

תגים:

יפן · לבוש · מסורתי · בגד · ביגוד · סמל

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקימונו- מלבוש יומיומי לסמל לאומי", סמינריון אודות "הקימונו- מלבוש יומיומי לסמל לאומי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.