היישום אינו מחובר לאינטרנט

גיוס חרדים לצה"ל

עבודה מס' 064596

מחיר: 167.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הסוגיה בהקשר של יציבות המשטר.

3,846 מילים ,4 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

דמוקרטיה מוגדרת כריבונות של העם ע"י העם ולמען העם. לפי רוברט דאהל, משטר דמוקרטי הוא משטר שיש לו חופש התארגנות, חופש הבעה, הזכות לבחור את השלטון, הזכות להיבחר לכל תפקיד שלטוני, הזכות של מנהיגים פוליטיים להתחרות על קולות הבוחרים, החופש של מקורות המידע האלטרנטיביים, בחירות חופשיות והוגנות ומוסדות התלויים בקולות הבוחרים והעונים לצרכי האזרחים.
תכונות היסוד של המדינה המודרנית הן השתתפות פוליטית לכל אחד, יחד עם אפשרות להשפיע. כל אלו מובילים, ברוב המקרים, לדמוקרטיה, אשר לא תמיד מובילה ליציבות. כל החוקרים תמימי דעים כי מבחינה חברתית טוב לחברה כי יהיה בתוכה יתר השתתפות פוליטית (סיימור ליפסט).

לפי ליפסט יציבותו של משטר דמוקרטי כלשהו אינה תלוי בהתפתחות הכלכלית בלבד, אלא גם באפקטיביות ובלגיטימיות של המערכת הפוליטית שבו .
לגיטימיות- יכולתו של המשטר להשריש בלבבות ולקיים את האמונה כי המוסדות הפוליטיים הקיימים הם המתאימים ביותר לחברה. האמונה של האזרחים כי משטר זה הוא המשטר שצריך להיות וקיימת הסכמה כלפיו.
אפקטיביות- הביצוע למעשה. המידה שבה השלטון מספק את צרכי האוכלוסיה וממלא את תפקידיו.

מה היחס בין לגיטימיות לאפקטיביות. האפקטיביות היא בעיקרה אינסטרומנטלית, ואילו הלגיטימיות כרוכה בתרבות ובערכים של המדינה. אפילו אם המערכת הפוליטית היא אפקטיבית במידה סבירה, עדיין מוטל ספק בלגיטימיות שלה. אם בפרק זמן כלשהוא יעמוד המצב של קבוצות עיקריות בשלטון בפני ערעור, תערער ירידתה של האפקטיביות.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. גיוס חרדים לצה"ל- השתלשלות ההחלטות
3. דיון
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הדילמה החברתית תרבותית עולה במלוא חריפותה במדינות מהטיפוס הדמוקרטי החסרות את מנגנוני הכפייה ואמצעי השליטה והחדירה המקיפים והאינטנסיביים של המשטר הטוטליטרי. הפלורליזם של ההשקפה והגישות המאפיין את החברה הדמוקרטית המודרנית מקשה על מנהיגיו ליצור ולטפח חזון פוליטי המנותק לחלוטין מהמסורת הלאומית, ובמקרה שלנו מהדת היהודית. במדינות טוטליטריות הרודן קובע את הלכי הרוח והם נעשים, במידה מסוימת, אולם במדינה דמוקרטית איש הישר בעיניו יעשה. וכיוון שבמדינת החזון הדמוקרטית האופציה של הניתוק והשלילה אינה אפשרית עשויים מנהיגי המדינה לנסות ולפתור את הבעיה באמצעות הכנסת שינויים בתוכן ובצורתם של מנהגים לאומיים. השליטים יכולים לנסות וליצור פשרה בין רעיונות דתיים ובין כוחות אזרחיים חילוניים המבקשים לממש את הדמוקרטיה.

מקורות:

ליפסט סיימור , "האדם והמדינה, מאבק חברתי לגיטימיות ודמוקרטיה"
כשר אסא, "שירות חובה במדינה דמוקרטית" מקום למחשבה בשער, 12, 2000
לוי אמנון, החרדים, תל אביב 1998
ליימן וילציג, שמואל, מחאה ציבורית בישראל, רמת גן: אוניברסיטת בר אילן, 1993

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גיוס חרדים לצה"ל", סמינריון אודות "גיוס חרדים לצה"ל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.