היישום אינו מחובר לאינטרנט

רווחי הבנקים בישראל (תרגיל)

עבודה מס' 064396

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הטענה כי מערכת הבנקים בישראל מפלה בתנאי מתן אשראי בן מגזרי המשק.

1,886 מילים ,2006

תקציר העבודה:

העבודה מוכיחה עיוותים במרווח האשראי הניתן למגזרים שונים וכן סוקרת את התפלגות של ההכנסות מעמלות תפעוליות לפי מגזרים. העבודה מראה כי הנפגעים העיקריים מחוסר התחרות במערכת הבנקאות הם מגזר משקי הבית והעסקים הקטנים.

קטע מהעבודה:

חדשות לבקרים נשמעת ביקורת ציבורית על כך שרווחי הבנקים הם מופרזים, שהבנקים עושקים את הציבור, שהם גובים עמלות מופרזות ממשקי הבית, וכיוצא באלה טענות מטענות שונות. בעבודה זו אנסה לשפוך אור על כמה היבטים מעניינים בסוגית רווחי הבנקים, ע"י בחירתו של בנק לאומי לישראל כמקרה בוחן, כאשר מקור הנתונים העיקרי הוא הדוחו"ת הכספיים המאוחדים של קבוצת לאומי לשנת 2005 (אינם מצורפים לעבודה).
ענף הבנקאות בישראל הוא ענף ריכוזי מאד, ולמעשה נשלט ברובו בידי שני הבנקים הגדולים והדומיננטיים: בנק לאומי ובנק הפועלים. זו גם הסיבה שבחרתי בבנק לאומי כמקרה מייצג. סביר שבשוק בו יש תחרות בין מעטים (מבנה אוליגופוליסטי) מצבם של שני השחקנים הגדולים יהיה דומה. כמו כן קיימים כמה בנקים בינוניים: דיסקונט, הבינלאומי, ומזרחי-טפחות. כל אלו הם השחקנים המשמעותיים בענף, וכפי שניתן לראות מספרם לא רב. אבל מספרם הקטן של הבנקים אינו הבעיה היחידה ממנה סובל ענף הבנקאות. בעיה לא פחות חשובה היא הדומיננטיות הרבה של הבנקים גם בתחומים נוספים כגון עסקי ני"ע, חיתום, יעוץ, ועד לאחרונה ניהול של קופות גמל וקרנות נאמנות. מצב זה מעמיד את הבנקים במצבים רבים של ניגוד עניינים, ויוצר פיתוי רב לבנקים לנצל את כוחם על מנת להרוויח על חשבון הציבור. לא ארחיב כאן את היריעה שכן זהו אינו הנושא העיקרי של העבודה, אלא רקע בלבד. סיכומו של דבר הוא, שבעבודה זו ננסה לבדוק האם אכן הבנקים מנצלים את המצב של חוסר תחרות להפקת רווחים אוליגופוליסטיים, ע"י ניתוח מבנה הרווחים של בנק לאומי כמקרה מייצג.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רווחי הבנקים בישראל (תרגיל)", סמינריון אודות "רווחי הבנקים בישראל (תרגיל)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.