היישום אינו מחובר לאינטרנט

Capac Hucha - קורבנות אנוש באימפרית האינקה

עבודה מס' 064257

מחיר: 402.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקרבת ילדים בתרבות האינקה

6,130 מילים ,10 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

המיתוס המספר מהו המקור למנהג העלאת קורבנות אנוש אצל האינקה, מביא אותנו להתחלה של הכול, למיתוס התהוות אימפריית האינקה והאמונה בשמש. ואם המנהג קשור למקורות, סימן שלהעלאת ילדים לשמש הייתה חשיבות מיתית בסיסית ועליונה. הוא מראה שהאינקה העלו קורבנות אנוש כדי להבטיח את אהדתו של אל השמש, לו הם חבו את חייהם הטובים. הספרדים, העדים הראשונים לחיי האינקה ומסורותיהם ואלה שתיעדו את המנהג, היו בוודאי מושפעים ממה שראו קודם לכן אצל האצטקים: קורבן שבמהלכו מוציאים את הלב לקורבן בעודו חי, מפשיטים את עורו ואז זורקים אותו מטה במורד מדרגות המקדש. המושג "קורבן אנוש" כבר בוודאי העלה בהם אסוציאציות של אכזריות זו. אבל האם זה היה כל גם אצל האינקה? מה מסתתר מעבר לסיפורי המיתוסים? מה משמעותו הפרקטית הנסתרת של פולחן זה אצל האינקה? האם זהו באמת מנהג אכזרי של רצח בדם קר למען אלילים שלא קיימים, שעסקו בו אנשים פרימיטיביים? או שיש לו משמעות עמוקה, שאדם שאינו אינקה לעולם לא יוכל להבין עד הסוף?

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון: מקור המנהג
פרק שני: האלים מקבלי הקורבנות והאירועים בהם הוקרבו בני אדם
פרק שלישי: הקורבנות
פרק רביעי: תהליך ההקרבה
פרק חמישי: הנבחרות: ה-Acllas
פרק שישי: התשובות שמספקת הארכיאולוגיה
פרק שביעי: המשמעויות הסמליות של המנהג
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: מקורות העבודה כוללים ארבעה פריטים בשפה הספרדית ושני פריטים בשפה הרוסית.

קטע מהעבודה:

להקריב משמעו להפוך לקדוש. הקרבת אדם הייתה קיימת מאז ומעולם בהרי האנדים. קיימות ראיות ארכיאולוגיות להקרבת ילדים באזור Aspero, בחוף המרכזי של פרו, מצפון ללימה, ובאזור La Paloma דרומית ללימה, כבר בשנים 3000-5000 לפנה"ס, בערך באותה התקופה שבה, באזור אחר בעולם, גם אברהם אבינו כמעט העלה קורבן את בנו היחיד יצחק ולא עשה זאת כי אלוהים עצמו עצר אותו. למרות שאברהם לקח את הצורך להקריב את בנו היחיד והאהוב בכאב רב, הבקשה לא נראתה לו מוזרה. אלא שלהבדיל מה', עבור אלי האנדים קורבן אדם היה הרבה יותר ממבחן אמונה. קורבנות ילדים היו נפוצים בכל התרבויות האנדיניות הקדם-אינקאיות הידועות, כגון Chavín,Chan Chan , Chimú ו-Moche, בכל רחבי הרי האנדים.

מקורות:

Ritual Sacrifice in Ancient Peru, Edited by Elizabeth P. Benson and Anita G. Cook, University of Texas Press, Austin, 2001
מגד, נחום, תרבויות קדומות ביבשת אמריקה, ספריית אוניברסיטה משודרת, הוצאה לאור משרד הביטחון, 1999.

תגים:

קורבנות אדם · שמש

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "Capac Hucha - קורבנות אנוש באימפרית האינקה", סמינריון אודות "Capac Hucha - קורבנות אנוש באימפרית האינקה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.