היישום אינו מחובר לאינטרנט

שביעות רצון ומחוייבות העובד לאירגון בחברת אינטרקוסמא.

עבודה מס' 064159

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הנושא בעקבות שינוי ארגוני שנעשה בחברה.

10,862 מילים ,49 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בתחום משאבי אנוש ומציבה את השאלה לקשר בין המשתנה שביעות הרצון כבלתי תלוי לבין המשתנה מחויבות העובד כמשתנה תלוי. משתנים אלו נחקרו רבות בספרות עקב חשיבותם הרבה בתחום משאבי אנוש בכלל ובארגונים בפרט. עובדים שבעי רצון הינם עובדים החשים תחושה חיובית כלפי הארגון שבו הם עובדים ועובדים המחויבים לעבודה הם אלו אשר נאמנים לו, מזדהים עמו ומשקיעים מאמץ רב להצלחתו. (גבעוני, 1997).
כאמור עבודה זו תעמיד לדיון את הקשר בין משתנים אלו אם בכלל קיים כזה.
חברת אינטרקוסמא פועלת בשוק משנת 1963, המשך לפעילות מיסדיה מר ארתור בראון שהחלה בשנת 1949. בשנת 1994 הנפיקה לראשונה מניות לציבור ונרשמה בבורסה לניירות ערך בת"א.בשנת 1997 החלה ברכישות חברות נוספות: חברת גולדן בע"מ, בלמון נורית בע"מ ונובל- ובכך הכפילה את מספר העובדים. בסה"כ מעסיקה החברה כיום כ- 650 עובדים.
הבעיה העסקית:
גל הפיטורים והצמצומים הפוקד את עובדי החברה הביא לתופעה של חוסר ודאות, כעס ותסכול מצד העובדים כלפי ההנהלה (דיבורים של העובדים האחד עם השני, התרחשויות של ועד העובדים מול הנהלת החברה, וכאמור קיצוצים ופיטורים), דבר המשפיע על שביעות רצונם ושעשוי להשפיע על מחויבות העובד ומכאן לפגוע בתפוקתו , איכות השירות, איכות המוצרים ולפיכך גם ברווחיות - היורדת ומכאן גם בהשגת מטרות הארגון, שכן מחקרים רבים מראים קשר בין שביעות רצון העובד לבין מחויבותו. (גבעוני,1997).
מטרות המחקר: המחקר יבדוק את הקשר בין משתנה שביעות רצון העובדים במחלקת הייצור שבחברת אינטרקוסמא לבין מחויבותם לארגון ויוכל לסייע בפיתוח תכנית תיגמול להגברת מחוייבות העובד לאירגון.
מחקר זה מתבצע באמצעות שיטת דגימה הסתברותית וזאת מאחר וסבורה אני כי ישנה חשיבות על כי כל פריט באוכלוסייה יהיה בעל הסתברות להיכלל במדגם - הן המנהלים והן העובדים ומאחר וכאמור הינני מאפיינת את המדגם לפי משתנה מתערב (עובדים ומנהלים) בחרתי באפשרות זו.
שני המשתנים הן התלוי והן הבלתי תלוי נמדדו באמצעות שאלון.

תוכן העניינים:
פרק 1 - מבוא
1.1 הארגון
1.2 הבעיה העסקית
1.3 מטרות המחקר וחשיבותן
1.4 רציונל המחקר
1.5 הגדרות משתני המחקר
פרק 2- סקירת ספרות
2.1 משתנה בלתי תלוי - שביעות רצון בעבודה
2.2 מחויבות בעבודה
2.3 משתנה מתערב- סוג התפקיד
2.4 השערות המחקר
2.5 מודל המחקר
פרק 3 - שיטת המחקר
3.1 מערך המחקר
3.2 המדגם
3.3 כלים
3.4 ההליך
3.5 שיטת הניתוח
פרק 4 - ממצאים עיקריים
פרק 5 - דיון וניתוח
פרק 6 - סיכום מסקנות והמלצות
רשימת מקורות
נספחים - שאלון

קטע מהעבודה:

מורכבות הקשרים בין שביעות רצון בעבודה ובין התנהגויות ספציפיות בעבודה אינה ברורה די צורכה, אולם, יותר ברור, כפי הנראה, כי לחוסר שביעות רצון בעבודה יש השפעה על נטייה לאיחורים ולהיעדרויות, על ירידת ההנעה ועל כוונות העזיבה של עובדים (אזולאי - שוהם, 2001).

מקורות:

3
4
5
התגמול תואם את יכולתי על פי השכלתי והותק שלי בארגון.
13
חלק ג' :
חלק זה עוסק בנושא מחויבות.
קרא בעיון את השאלות והקף בעיגול את הספרה המתארת באופן המדוייק ביותר את הרגשתך והתנהגותך בדרך כלל.
כלל לא
לעיתים רחוקות
לפעמים
לעיתים קרובות
לעיתים קרובות מאוד
1
2
3
4
5
שאלה
מס'
1
2
3
4
5
אני מוכן להשקיע מאמץ רב, מעבר למקובל כדי שהארגון יצליח.
1
1
2
3
4
5
אני מספר לחברי בכל הזדמנות כמה טוב לעבוד בארגון.
2
1
2
3
4
5
אני מרגיש מעט מאוד נאמנות לארגון.
3
1
2
3
4
5
אני מוכן לבצע כמעט כל תפקיד כדי להישאר בארגון.
4
1
2
3
4
5
אני מוצא שהערכים בהם אני מאמין ודוגל תואמים את מטרות הארגון.
5
1
2
3
4
5
אני גאה לספר לאחרים שאני חלק מהארגון.
6
1
2
3
4
5
אני גאה לספר לאחרים שבחרתי לעבוד ב"אינטרקוסמא".
7
1
2
3
4
5
אני חושב כי אין יתרון להישאר בארגון לאורך ימים.
8
1
2
3
4
5
קשה לי להסכים עם מדיניות הארגון בעניינים חשובים הנוגעים לעובדי החברה.
9
1
2
3
4
5
אכפת לי מרמת הביצוע של המחלקה בו אני עובד.
10
1
2
3
4
5
ההחלטה להיות עובד"אינטרקוסמא" היתה טעות מוחלטת מצידי.
11
* שאלות 3,8,9,11 מקודדות הפוך.
1
מחויבות כ- משתנה תלוי
מרכיבים :
נאמנות.
השקעה.
הזדהות.
שביעות רצון כ- משתנה בלתי תלוי
מרכיבים:
תגמול כספי.
יחס הממונה.
תפקיד.
מאפיינים אישיים
גיל.
ותק.
מין.
רמת הכנסה.
רמת השכלה
מצב משפחתי
משתנים מתערבים
סוג התפקיד
עובד.
מנהל.
עובד
נשיא
יושב ראש
מנכ"ל
מנהלת
חברת סבסטיאן
מנכ"ל
דיור
מנכ"ל
נובל
מנהלת
חטיבת מספרות
מנכ"ל
מערכות תומכות
מנכ"ל
מוצרי צריכה
מנכ"ל
כספים והשקעות
מנהל תפעול
מנהל הפצה
מנהלת משאבי אנוש
מנהל רכש
מנהל מערכות מידע
9
1
הטבלה הנ"ל מציגה את המתאמים/קשרים בין כל המרכיבים בשאלות המתייחסות לשביעות רצון לבין עצמן. הסימון של (*) או (**) מסמן שקיים מתאם בין השאלות הרלוונטיות במידת מובהקות של 0.05 או 0.01 בהתאמה. כך למשל, קיים מתאם חיובי של 0.369 בין השאלה "תפקידי הנוכחי ממלא את הציפיות שלי ממנו" לשאלה "בארגון נהוג לתגמל
בצורה הוגנת ".
טבלה מס' 10 : רגרסיה מרובה לבדיקת הגורמים המשפיעים על מחויבות לארגון.
טבלה מס' 11 : רגרסיה מרובה לבדיקת הגורמים המשפיעים על מחויבות לארגון.

תגים:

איכות · שירות · פיטורים · מוצרי · קוסמטיקה · תיגמול · תפוקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שביעות רצון ומחוייבות העובד לאירגון בחברת אינטרקוסמא.", סמינריון אודות "שביעות רצון ומחוייבות העובד לאירגון בחברת אינטרקוסמא." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.