היישום אינו מחובר לאינטרנט

חוק הגנת הצרכן

עבודה מס' 063882

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התמקדות בסעיף 3 לחוק- ניצול מצוקת הצרכן.

18,751 מילים ,109 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

בסמינריון זה אנסה לבדוק מדוע לא עובד חוק הגנת הצרכן הלכה ולמעשה תוך התייחסות מיוחדת לס' 3לחוק הגנת הצרכן שאוסר את ניצול מצוקת הצרכן. אין ספק שיש לשנות את הגישה,ולהגן על הצרכן בשל הצורך לדאוג ליותר שוויון והגינות בעסקאות מסחריות,ולהעניק בטחון כלכלי לקהל הצרכנים שלטווח הרחוק הוא הנכון לקיום כלכלה בטוחה.
תוכן העניינים
מבוא
1.סקירת ספרות
1.1 החוק
1.2 הפסיקה
1.3 הסכמה בחתימה
1.4 תביעה ייצוגית
1.5 חופש החוזים מול הגנת הצרכן
1.6 חוק הבנקאות
1.7 ניצול מצוקת הצרכן מול חוקי היסוד
2. תוצאות ומסקנות
רשימה ביבליוגרפית

קטע מהעבודה:

איסור ניצול מצוקת הצרכן מוגדר בס'3 לחוק הגנת הצרכן ,עולה כי הס' זהה לס' העושק שבחוק החוזים חלק כללי ס'18.דיני הגנת הצרכן טרם גובשו במשפט הישראלי.בסמינריון זה אנסה לענות על השאלה מדוע לא עובד חוק הגנת הצרכן בכלל ,ובפרט מדוע לא עובד ס' 3 לחוק ס' האוסר ניצול מצוקה של הצרכן דבר המתבקש בדיני הצרכנות,אך משום מה לא מוצא הוא הכרה בבהמ"ש.הכרה בדיני הגנת הצרכן מתבקשת כחלק בלתי נפרד מהתפתחות החברה המודרנית לחברה צרכנית.הצרכן כצרכן חשוף למבחר גדול של מוצרים ושירותים שאינו בקיא בהם ע"כ מסתמך הוא על פרסומת של יצרנים ומשווקים,והצגתם ע"י המוכרים לעיתים מטעה,ואף מנצלת את חוסר הידע של הצרכנים שקושרת אותם בעסקאות שאינם יכולים לצאת מהם בשל עקרון חופש החוזים,והדבר פוגע פגיעה קשה בצרכנים שיש למצוא דרך להגן עליה ע"י איזון נכון בין דיני הצרכנות לדיני החוזים.הצרכן כיחיד אינו יכול לבדוק מראש את טיבן ואיכותם של המוצרים שהוא רוכש,והחברה המודרנית אינה מצפה מכל צרכן שיהיה בקיא בעסקאות שהוא מבצע.תפקידיו של המחוקק ובהמ"ש להגן על הצרכן כדי לאזן את אינטרס הצרכן אם אלה של הספקים המסחריים,אך בפועל זה לא בא לידי ביטוי בפסיקה,האזכורים של הגנת הצרכן הרבה יותר רחבים מיישומם.

תגים:

צרכנות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חוק הגנת הצרכן", סמינריון אודות "חוק הגנת הצרכן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.