היישום אינו מחובר לאינטרנט

כריסטופר היל

עבודה מס' 063764

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת התהליכים החברתיים-כלכליים-פוליטיים על המהפיכה הפוריטנית של 1640.

5,719 מילים ,12 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

ג'ון אדוארד כריסטופר היל (Christopher Hill), נולד בתאריך 06/02/1912 ומת ב-23/02/2003. בשנת 1940 פרסם את מחקרו הנודע אודות המהפכה האנגלית של שנת 1640, היא המהפכה הפוריטנית. מחקרו הפך לנקודת המוצא עבור רוב החוקרים, הן אלו שקיבלו את שיטותיו ומסקנותיו, והן עבור אלו שלא. שום היסטוריון במאה ה-20 אינו מזוהה כל-כך עם נושא מחקרו. כריסטופר היל - הודות לעשרות הספרים שכתב בנושא - הוא הסיבה לכך שרוב האנשים יודעים משהו על המאה ה-17 בכלל, ועל המהפכה האנגלית בפרט. באתר הבית של אוניברסיטת אוקספורד - בה למד ולימד, לאורך רוב שנות חייו, הוא מוגדר כ"דוגמא ומופת להיסטוריון האנגלי האידיאלי".

מחקרו של היל נותן פירוש שונה למהפכה של שנת 1640. במחקרו נטען כי המהפכה הפוריטנית היא תוצר של תנועה חברתית שונה, בדיוק כמו המהפכה הצרפתית של 1789. כוחות המדינה הגנו על הסדר הישן, שהיה בעיקרו פיאודלי - המבוסס על חקלאות בבסיס הכלכלה, ושבה הכוחות הפוליטיים מושפעים על-ידי בעלי-האחוזות. לאחר המהפכה, הכוחות עברו לידיהם של המעמד החדש שנוצר. כך למעשה, מלחמת האזרחים האנגלית הייתה מלחמת מעמדות שבה הדפוטיזם של צ'רלס ה-1 (Charles I; 1600-1649) הוגן על-ידי כוחות קיצוניים של הכנסייה הממוסדת ובעלי-האחוזות השמרניים. היל טוען כי הגישה המסורתית כלפי המהפכה מוטעית כיוון שהיא לא מנסה לבדוק את הדברים מתחת לפני השטח; היא מניחה כי הסיבה האמיתית למלחמת האזרחים, עבור האנשים שהשתתפו בה, הייתה הדברים שנאמרו על-ידי מנהיגיה.
מאחר וקצרה היריעה מהנדרש, והתהליכים ביבשת רבים ומגוונים, וחורגים ממסגרת חיבור זה, אתייחס במהלך העבודה אך ורק לתהליכים וההתפתחויות השונות באנגליה; לשורשים החברתיים-פוליטיים-דתיים שהביאו למלחמת האזרחים של שנת 1640, למהפכה הפוריטנית. מהפכה אותה מגדיר סמואל פ. הנטינגטון בספרו "מי אנחנו?" כ"אירוע המעצב החשוב ביותר בהיסטוריה הפוליטית האמריקאית". בתוך כך, הוא מציין את הדגשים הפרוטסטנטים - במובהק - על מצפון אישי, מוסר עבודה, התנגדות להיררכיה ואחריות לשינוי פני החברה. בעבודה זו אנסה להראות כי ברקע למהפכה תהליכים שהחלו במאה השנים שקדמו לה, ובכלל זה, בתקופת מלכותה הממושכת של אליזבת, בהתפשטותה של הפוריטניות, בד בבד עם מורת הרוח משלטונה של הכנסייה האנגליקנית, ומעל הכול עלייתו של מעמד בינוני שאפתני. בתוך כך, ולאורך כל המחקר, אנסה להציג את ההתפתחויות השונות תוך השוואה מתמדת לחיבורו של כריסטופר היל משנת 1940: "המהפכה האנגלית: 1640".

ראשי פרקים:
מבוא
הרפורמציה הפרוטסטנטית
השפעת הכנסייה האנגליקנית
המערכת הפוליטית
החברה והכלכלה: קארל מרקס, מקס ובר, ומה שביניהם
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

אילוז, אווה, תרבות הקפיטליזם (תל אביב: 2002).
אליאב-פלדון, מירי, הרפורמציה הפרוטסטנטית (תל אביב: 1997).
אשלי, מוריס, קרומבל והמהפכה הפוריטנית (תל אביב: תשכ"ב).
בר-נביא, אלי, צמיחתה של המדינה המודרנית (תל אביב: 1995).
Hill, Christopher, "A Bourgeois Revolution?", in J. G. A. Pocock (ed), Three British Revolutions: 1641, 1688, 1776 (Princeton: 1980).

תגים:

פוריטנים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כריסטופר היל", סמינריון אודות "כריסטופר היל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.