היישום אינו מחובר לאינטרנט

נרטיבים בכרזות

עבודה מס' 063617

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת כרזות של השומר הצעיר משנות הארבעים והחמישים.

2,142 מילים ,3 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

המיתוס הינו סיפור ללא שאלות, סיפור שחברה מספרת על עצמה, על מקורות צמיחתה ועל שאיפותיה. חברה המכוננת מיתוס חוזרת עליו שוב ושוב, מטמיעה אותו, ומנתקת אותו מן הקונטקסט המקורי כדי שיוכל לשוב ולעלות בכל הקשר חדש. המיתוס הוא סיפור הנסמך על מסד עובדתי מצומצם למדי, המעובה במרכיבים נוספים שמדגישים ריגוש, קסם והשראה.
מיתוסים לובשים צורות ביטוי רבות- מאגדות הנרקמות סביב מקומות וגיבורים, דרך שירים ודימויים, סיסמאות ומחוות, ועד טקסים ופולחנים. למיתוסים גם ייצוגים וויזואליים מגוונים - דיוקנאות, אנדרטות ופסלים, כרזות וקריקטורות, סרטים ציורים, תמונות נופים וכדומה.
המונח נרטיב אידיאולוגי או סיפור אידיאולוגי זהה להגדרת המיתוס, אך בעוד שהאידיאולוגיה נתפשת גם כמסכת של השקפות מנוסחות ומאורגנות ומטרותיה עשויות להיות שימור מצב חברתי נתון או שינויו, הנרטיב האידיאולוגי כמו המיתוס אינו מוצהר או מודע, אינו מנוסח, הוא מוסתר בדרך כלל היטב מתחת לדיווחים אינפורמטיביים לכאורה, מתחת לשפה הנראית ניטרלית, חסרת פניות, ואחת המגמות העיקריות שלו היא לשמר מצבים חברתיים קיימים.
העובדה שהוא חוזר שוב ושוב בטקסטים שונים ורחוקים זה מזה, היא ההופכת אותו למבנה עומק מרכזי בתרבות. (גרץ, 1995).

מאז הולדתה נחשבה הכרזה כאמצעי ביטוי אולטימטיבי ליוצריה, וציור כרזה היה משאת נפשם של העוסקים בגרפיקה. הפורמאט הגדול, ההדפסה הצבעונית, ההפצה ההמונית, ושכר הטרחה היו מהגורמים שהפכו את הכרזה ל"מלכת הגרפיקה השימושית".
בשנות החמישים הכרזה עדיין מילאה תפקיד מרכזי בתקשורת הישראלית, והייתה האמצעי הכמעט בלעדי להפצת מסרים המוניים בטכניקת הדפסה צבעונית. הכרזה היא הדרך הפשוטה והישירה לתקשורת חזותית בחברה של מהגרים. לוח המודעות העגול, שהובא לארץ על ידי יוצאי גרמניה, היה המדיה הפרסומית בעלת החשיפה המרבית. כרזות הפרסום וכרזות התעמולה הודבקו יחדיו על לוח מודעות, ששימש כנקודת ציון אורבנית חשובה.

התבוננות בכרזות שפרסמו תנועות השמאל בשנות הארבעים והחמישים מזמנת לצופה דוגמה לאינטראקציה של שפה, השאולה מהאידיאולוגיה הסוציאליסטית, עם מילון צורות שלידתו באידיאולוגיה של המהפכה הציונית ובפרקטיקת החיים בישראל.

הערת מערכת: הכרזות שנבדקו הן מתוך: שאלתיאל שלמה (עורך), אומנות בשירות רעיון. שדה בוקר: הוצאת אוניברסיטת בן גוריון, 1999/
הכרזות עצמן אינן מופיעות בעבודה.

מקורות:

גרץ, נורית. (1995). שבויה בחלומה, תל אביב: הוצאת עם עובד.
דונר, בתיה. (1999). גבולות השייכות, בתוך: שאלתיאל שלמה (עורך), אומנות בשירות רעיון. שדה בוקר: הוצאת אוניברסיטת בן גוריון, 1999, ע"מ 79-90.
צור, אלי. (1999). הקיבוץ הארצי, האמנות המשרתת והרקע ההיסטורי. בתוך: שאלתיאל שלמה (עורך), אומנות בשירות רעיון. שדה בוקר: הוצאת אוניברסיטת בן גוריון, 1999, ע"מ 79-90.

תגים:

תעמולה · הצעיר · השומר · כרזות · מגוייסת · מיתוסים · נרטיבים · תקשורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נרטיבים בכרזות", סמינריון אודות "נרטיבים בכרזות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.