היישום אינו מחובר לאינטרנט

עקרונות השיווק - חברת פרטנר

עבודה מס' 063608

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח שיווקי של החברה.

6,306 מילים ,8 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

מהפכת התקשורת בעולם הטלפוניה הסלולארית בארץ ובעולם יצרה הזדמנויות לחברות חדשות להיכנס לתחום הפעלת שירותים סלולאריים ושירותי ערך מוסף למנויים.
עבודה זו באה להציג את הסביבה השיווקית בה עובדת חברת פרטנר תקשורת בע"מ.
בבדיקת הסביבה השיווקית בה מתפקדת החברה נציג את גישת החברה לפילוח השוק, קביעת שוק המטרה,מיצוב המוצר ונמליץ על שיפורים מתאימים.
הקמת החברה ובניית הרשת הסלולארית גרמו להוצאות כספיות גבוהות הנמשכות עד יום זה כאשר חלק ניכר מהוצאות אילו יועד להרחבת התשתיות ולגיוס לקוחות חדשים.
השילוב של טכנולוגיית GSM, שהיא מהחדישות והמתקדמות בשוק העולמי, מציב את חברת פרטנר תקשורת כאחת החברות המובילות והחדשניות בתחום הטכנולוגי.
פלח השוק העיקרי הם: המגזר העסקי, משרדי ממשלה, הסקטור הפרטי. המתחרים העיקריים הם החברות הסלולאריות האחרות שהן סלקום ופלאפון (אלו המהווים סיכון לחברה).
בהנחה שתנאי השוק לא ישתנו,סביר להניח שהבחירה של הלקוחות תהיה המוצר של פרטנר.
אולם אין להתעלם מהגורם המאיים ביותר והוא המעבר של חברת סלקום לטכנולוגיית GSM.
היות ומדובר בחברה בעלת שם ומוניטין בשוק הסלולארי והיא בעלת חוסן כלכלי גדול מפרטנר ולאור העובדה שהיא עובדת באותם פלחי שוק תיתכן ירידה ברווחים.
נושא הרומינג GPRS ושאר שירותי ערך מוסף שפרטנר מספקת מהווים יתרון חשוב מול המתחרים, מעבר למוניטין ולמרקם היחסים המיוחד שקיים ממלא עם הלקוחות.
אם נתייחס למשאבים\השקעות הרי שלקראת כניסה לדור השלישי המשאבים הנדרשים הם יחסית גבוהים ועלולים להשפיע על התוצאות העסקיות,אולם יש לקחת בחשבון שהדבר נכון גם לגבי המתחרות ובפרט סלקום.
בכדי לנתח את החברה, בחרנו במספר מודלים אשר עזרו לנו לבדוק את מוצרי ושירותי החברה בשוק ובסביבה העסקית. כמו כן, אספנו מידע על ארגונים המתחרים באותו שוק.
המודלים שנעזרנו בהם:
מודל PEST- בעזרתו בדקנו את המצב הפוליטי,הכלכלי,החברתי והטכנולוגי שהחברה מצויה בו.
מודל SWOT- בעזרתו בדקנו את החוזקות, החולשות, ההזדמנויות והאיומים של החברה.
מודל PORTER - בעזרתו בדקנו את החברה ביחס למתחרים חדשים, מתחרים חזקים, כוח מיקוח לקוחות, כוח מיקוח ספקים וחלופות למוצרים ולשירותים.
העבודה כללה תיאור והערכה, כיצד ארגונים מתחרים בשוק הרלוונטי למוצרים ולשירותים וכיצד הם מפלחים וממצבים את המוצרים והשירותים שלהם.
בחרנו דרכים חלופיות ואפשריות לפילוח שוק, בחירת שוק מטרה ומיצוב טוב יותר.
המלצתנו: להמשיך ולפתח את הרשת הסלולארית בפרטנר בקצב מואץ כי טמון בה פוטנציאל עסקי גדול, לאור העובדה שקיים ביקוש הולך וגובר בקרב הלקוחות הסלולאריים לשירותי ערך מוסף על גבי הרשת הסלולארית.

תוכן עניינים:
מבוא
ניתוח סביבה שיווקית
ניתוח לפי מודל pest סביבת המאקרו
ניתוח לפי פורטר
ניתוח לפי מודל swot
פילוח השוק
סוגי משתנים רלוונטיים לפילוח
מיצוב
תמהיל השיווק
אסטרטגית השיווק - מודל בוסטון
סיכום והמלצות
ביבליוגרפיה

מקורות:

הורניק,י.(1987) "ניהול השיווק", האוניברסיטה הפתוחה.
יזראלי,ד.(1994)"שיווק הלכה למעשה", י.גומא צ'ריקובר.
פורטר,מ.א (1998), "אסטרטגיה תחרותית-טכניקות לניתוח ענפים ומתחרים", עתרת- הוצאה לאור.
פרי,מ. (1991), "אסטרטגיה של יתרון תחרותי", מסת"ב.
קוטלר.פ וארמסטרונג.ג,(1991),"עקרונות השיווק" ,המכון לפריון העבודה.
קוטלר.פ והורניק.י (2000), ניהול השיווק, האוניברסיטה הפתוחה, מהדורה תשיעית מעודכנת.
Cameron Sh. (1999) The Business Students Handbook, Developing Transferable Skills, redwood books ltd,trowbrdge.
Saunders J., Moss J., Emanuelsson K. (2001), European Cellular Markets: Mapping Cellular Trend, The Strategies Group.

תגים:

סלולרי · פלאפון · טלפונים · ניידים · בידול · מודלים · מיצוב

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עקרונות השיווק - חברת פרטנר", סמינריון אודות "עקרונות השיווק - חברת פרטנר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.