היישום אינו מחובר לאינטרנט

פתרון בעיית התיאודיציה על פי אוגוסטינוס מול ביקורת התבונה הקאנטיאנית.

עבודה מס' 063533

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

4,354 מילים ,4 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

בעיית התיאודיציה: חיפוש פתרון לבעיית מקור הרוע במטרה להגן על שלמות דמות האל, היא בעיה העומדת בבסיסה של כל דת שקמה, בדרכה להתבססות. הבעיה קשה אך מחייבת פתרון משכנע על מנת שהדת תוכל להתקיים ולסחוף קהל מאמינים. הבעיה שייכת בראש ובראשונה לתחום האמוני דתי, אולם הצורך הבסיסי בפתרונה דורש שימוש בכלים שכלתניים רציונליים, כיוון שרק הוכחה תבונית תגרום לאדם מבחוץ להשתכנע באמונה ולהצטרף לשורות הדת.
לפיכך, הפרוייקט התיאודיציוני עושה שימוש בכלי הפילוסופיה המשכנעים ביותר על מנת לספק הוכחות לאמינות הדת ולנכונות דרכה וערכיה. כל דת דורשת תיאודיציה לקיומה, אולם העיסוק הפילוסופי המערבי בבעיית התיאודיציה מתייחס אל ערכי האל המונוטאיסטי היהודי-נוצרי: אל אחד מושלם, אידאי, טוב וקדוש וכל יכול. המסורת הפילוסופית הרווחת והמקובלת במערב מאז טרום ימי הביניים במאה ה4- לספירה ועד ימינו, רואה את האל העומד למשפט התיאודיציה במושגי האל הנוצרי. מבסס ומנסח התיאודיציה הנוצרית למעשה התווה את מבנה התיאודיציה המערבית. איש זה היה הבישוף אורליוס אוגוסטינוס, ובמשנתו התיאודיציונית אעסוק בעבודתי.

שאלת העבודה המרכזית חוקרת האם התיאודיציה האוגוסטינית עומדת מול משפט התבונה, כפי שמגדירו קאנט במאה ה18 -? האם היא לגיטימית לאור הביקורת השכלתנית הקאנטיאנית?
בחלק הראשון של העבודה אחקור מה טיב התיאודיציה האוגוסטינית? מהם ערכיה ומושגיה?
אתחיל את מחקרי בפרק הבוחן את רקעו של אוגוסטינוס, את נסיבות חייו וכתיבתו הפילוסופית-לנגד נוף העולם הסובב אותו, שהשפיע עליו והושפע ממנו.
בפרק שלאחריו אתמקד ואעמיק בנוסח בעיית התיאודיציה של אוגוסטינוס: אופיה, מושגיה, השפעותיה, מורכבותה, בעיותיה, והחשוב ביותר: פתרונה של בעיית התיאודיציה האוגוסטינית.
בפרק הבא אגיע לשיא העבודה: אבחן את שיטת התיאודיציה האוגוסטינית לאור מבחן התבונה של קאנט. בראשית הפרק אבאר כיצד קאנט שולל את רעיון התיאודיציה כולו, ואז אמקם את פתרון התיאודיציה של אוגוסטינוס במשוואה, ואראה האם הפתרון נופל או עומד בקריטריונים.
לאחר שאשטח את יחסי התיאודיציה האוגוסטינית והתבונה הקאנטיאנית אעבור לסיכום והסקת מסקנות: האם שאלת המוצא נענית מתוך המשוואה? האם התיאודיציה האוגוסטינית עומדת במבחן התבונה, ואם לא למה. מתוך המסקנות אסכם את העבודה בעמדתי האישית הן על הפתרון האוגוסטיני והן על הפרוייקט הקאנטיאני, כפי שהם עולים- האחד מול האחר.
במחקרי אשתמש בספרות מקור של אוגוסטינוס וקאנט, והן בספרות רקע ופרשנות לאוגוסטינוס.

תוכן עניינים:
א. מבוא
ב. רקע: אוגוסטינוס- פילוסוף ואיש דת בעולם משתנה
ג. התיאודיציה על פי אוגוסטינוס
ד. התיאודיציה של אוגוסטינוס מול מבחן התבונה של קאנט
ה. סיכום
ו. ביביליוגרפיה

מקורות:

אוגוסטינוס. אורליוס, [2001], וידויים, תרגום: אביעד קליינברג, הוצאת ידיעות אחרונות, תל אביב.
צ'דוויק. הנרי, [1991], אוגוסטינוס, תרגום: דוד רוקח, הוצאת מוסד ביאליק, ירושלים.
Kant. Immanuel, [1998], "On the miscarriage of all philosophical trials in theodicy", Religion within the boundaries of mere reason and other writing, translated and edited by Allen Wood and George di Giovanni, Cambridge University Press, England, 1998.
Marenbon. John, 1983, "Neoplatonism and the church fathers", Early medieval philosopy: An introduction, Routledge publishers, London and New York, pp. 13-19.

תגים:

במבחן המדעי · פרשנות הנוצרית · אוגוסטינוס

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פתרון בעיית התיאודיציה על פי אוגוסטינוס מול ביקורת התבונה הקאנטיאנית.", סמינריון אודות "פתרון בעיית התיאודיציה על פי אוגוסטינוס מול ביקורת התבונה הקאנטיאנית." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.