היישום אינו מחובר לאינטרנט

יישום טכנולוגיית E-Business ב"דלתא גליל" ובחינת ההשקעה.

עבודה מס' 063409

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

3,690 מילים ,11 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

דלתא גליל הינה אחת מהחברות המובילות בתחום ההלבשה התחתונה ל- PRIVATE LABEL בעולם. כיום דלתא מוכרת מוצרים תחת שם המותג שלה בישראל בלבד.
ניתוח הסביבה החיצונית של דלתא (מודל חמשת הכוחות של פורטר) והפנימית (SWOT), מלמד כי דלתא נמצאת במצב של "תגובה" שבו היא צריכה להשתמש ביתרונות שלה על מנת לבנות עצמה אל מול האיומים העומדים בפניה.
כיום האיומים העיקריים העומדים בפני דלתא כוללים חשש מכניסת מתחרה גדול לשוק ואיומי הסביבה הכלכלית (מיתון, העלאת מחירי גלם וכד').
ה-E. Business פותח בפני הארגון אפשרויות חדשות כמו חופש מהגבלות גיאוגרפיות, נגישות למידע, הורדה משמעותית בעלויות. אולם מעבר לטכנולוגיה זו הוא בגדר אסטרטגיה וחזון החייבים להיות משולבים באסטרטגיה העסקית הכוללת, ואשר נוגעים בכל האספקטים בחיי הארגון.
זו הסיבה לכך שיישום טכנולוגיית E. Business מצריכה במרבית המקרים שינוי רדיקלי בארגון (BPR), המשולבת בתמיכה ניהולית, תקציבים ותרבות ארגונית התומכת בשינויים הנדרשים.
עבודה זו דנה באפשרות ליישם את אסטרטגיית ה-E. Business בארגון, ללא שינוי רדיקלי כל כך, וזאת על ידי שימוש באסטרטגיית תכנון מערכות מידע (SISP) ושימוש באדריכלות המידע הקיימת בארגון. גישה זו כוללת בין היתר, הגדרת אזורי יישום של אסטרטגיה זו (B2C ,B2B) במקומות אשר יעניקו לחברה יתרון תחרותי ויאפשרו לה ליישם בהצלחה את השינוי.
דיון במצבה של דלתא, מצביע כי הנקודה בה דלתא צריכה ליישם את האסטרטגיה הנדונה, היא בתחום של הE. Commerce - על מנת להוריד עלויות ולהשיג פלח שוק רחב יותר גם מחוץ לישראל. יישום זה יאפשר לה לזכות ביתרון תחרותי ולהשתמש ביתרונות שלה (ידע, גמישות, חדשנות, גב כלכלי) כדי להתגבר על האיומים העיקריים העומדים בפניה. יישום מוצלח יאפשר לה גם להוריד עלויות ולזכות בתשואות גדולות יותר.
טכנולוגיית ה-E. Business שונה בהגדרתה ופעילותה מהקיים במערכת העסקית, ומצריכה מודלים חדשים אשר יבחנו את יעילותה ואת ההשקעה בה. בעבודה מובאים מודלים של בחינת הצלחת היישום (כמו כלכלת הרשת, עלויות החלפה, עלויות טרנזקציה ומודלים של חווית משתמש וקישורם להצלחת היישום). בנוסף קיים דיון על דפוסי ההשקעה בתשתיות (Infrastructure) הדרושות בארגון.
נראה כי יישום האסטרטגיה, ידרוש מדלתא מחויבות והשקעה, אשר במידה ויתקיימו, יכולים להעניק לה יתרון תחרותי אשר ימצב אותה במצב של "צמיחה".

ראשי פרקים:
מבוא
1. רקע
1.1. הארגון הנבחר
1.2. הסביבה הארגונית (SWOT)
1.3. בחינת חמשת הכוחות של פורטר
1.4. תהליכים פנימיים בארגון + אנשי מפתח
2. טכנולוגיית ה- E-Business
2.1 הגדרות רלוונטיות
2.2 מודלים ושיטות
2.2.1 יישום טכנולוגיית ה-E-Business בארגון
2.2.2 בחינת עלות-תועלת והשקעה בטכנולוגיית ה- E-Business
3. דיון
4. המלצות וסיכום
5. ביבליוגרפיה
6. נספח

מקורות:

אחיטוב, נ., נוימן, ז., צבירן, מ. (1996), מערכות מידע לניהול, הוצאת דיונון.
לוי, ע. (2001), "מהפיכת הסחר האלקטרוני: זירות מסחר", עסקים וכלכלה, גיליון 135, דצמבר. עמודים 36-37.
נוימן, ז. (1998), תחרות באמצעות טכנולוגיות מידע. מערכות מידע אסטרטגיות, אוניברסיטה הפתוחה, רמת אביב.
נוימן, ז., צבירן, מ. (2001), מערכות מידע הלכה למעשה, הוצאת דיונון, אוניברסיטת תל-אביב.
נחשון, י. (1998), "מסחר אלקטרוני", אינטרנט עכשיו, גיליון 24, פברואר., עמודים 31-32.
קוטלר, ק., הורניק, י. (2000) ניהול השיווק, האוניברסיטה הפתוחה, רמת אביב.
שגב, ע. (1998) אסטרטגיה לחברה רב-עסקית, בית ההוצאה לאור של האוניברסיטה הפתוחה, רמת אביב.
שובל, פ. (1998), תכנון, ניתוח ועיצוב מערכות מידע, כרך א', האוניברסיטה הפתוחה, רמת אביב.
Bocij, p., Chaffey, D., Greasley, A., Hickie, S. (1999) Business Information System. Technology, Development and Management, Pearson Education Limited, England.
Rahul, D., Biju, M., Dolphy, M.A. (2001) "Critical Constructs for Analyzing E-Business: Investment, User Experience and Revenue Models", Logistics Information Management, Vol. 14, No. ½., pp. 137-149.
Van-Hooft, F.P.C., Stegwee, R.A. (2001) "E-Business Strategy: How to Benefit from a Hype", Logistics Information Management, Vol. 14, No. ½., pp. 44-54.

תגים:

מסחר · אלקטרוני · מידע · מערכות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יישום טכנולוגיית E-Business ב"דלתא גליל" ובחינת ההשקעה.", סמינריון אודות "יישום טכנולוגיית E-Business ב"דלתא גליל" ובחינת ההשקעה." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.