היישום אינו מחובר לאינטרנט

אמנות בינלאומיות.

עבודה מס' 062876

מחיר: 119.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

2,779 מילים ,7 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

# המונח אמנה משמעותו "הסכם בינלאומי שנכרת בכתב בין מדינות והכפוף למשפט הבינלאומי, בין שהוא מגולם במסמך יחד ובין בשני מסמכים או יותר הקשורים זה בזה, ויהיה כינויו המיוחד אשר יהיה". זוהי ההגדרה המקובלת לאמנה המצויה באמנת וינה. יש לציין מס' דגשים בהגדרה של אמנה בינלאומית: א. האמנה חייבת להתקבל בהסכמה בין הצדדים ולשקף את מפגש רצונותיהם ב. בין מדינות - ההסכם אינו חייב להיות דווקא בין מדינות, אלא הוא יכול להיות בין מדינה לארגון בינ"ל בין- מדינתי או בין שני ארגונים בינ"ל, ויכול להוות אמנה בתנאי שהוא מקיים את יתר תנאיה של ההגדרה. אך חשוב לציין כי אמנה בינ"ל אנה יכולה להיות בין גורם פרטי לבין מדינה או בין מדינה לתאגיד1. ג. ההסכם חייב להיות בכתב- אין דרישה לצורה מסוימת או נוסח כלשהו. אך למרות זאת אמנת וינה, אם כי מוציאה הסכמים בע"פ מכלל תחולתה, קובעת בפירוש בסעיף 3, כי אין בכך לגרוע מתוקפם המשפטי, מתעוררות לגביהם כמובן בעיות הוכחה, אך במידה והם נעשו, הם מחייבים לא פחות מאמנות בכתב. ד. האמנה יכולה להכיל מס' לא מוגבל של מסמכים ואינה חייבת להיכתב במסמך אחד ה. השם הניתן למסמכי האמנה חסר משמעות לבחינת השאלה האם המסמכים נחשבים אמנה (כינויים אפשריים הם: הסכם, אמנה, חילופי מכתבים, פרוטוקול, מגילה, ברית וכו' ).
ו. ישנם הסכמים המסדירים מע' יחסים בין מדינות וכפופים למשפט הבינלאומי אך ישנם חוזים המסדירים זכויות וחובות הכפופים לדיני המשפט הלאומי. רק הסכמים מהסוג הראשון יחשבו אמנה בינ"ל.
-------------------------------------------------------------------------------
# המקורות הביבליוגרפים עליהם הסתמכתי בדיוני הינם כדלקמן:
א. דינשטיין, "אמנות", עמ' 70-13
ב. סיביל, משפט בינ"ל, עמ' 26-9
ג. נ' לרנר "משפט בינ"ל פומבי" ספר השנה של המשפט בישראל (תשנ"ו) 93. עמ' 95-100
ד. ר' לפידות , הסמכות לכרות הסכמים בינ"ל מתוך קובץ מחקים במשפט הבינ"ל הפומבי לזכר סר הרש לאוטרפעכט בעריכת נתן פיינברג.
ה. תפקיד הפרלמנט באישור אמנות והסכמים בינ"ל - סקירה השוואית. מתוך אתר הכנסת.

1. מעניינת השאלה אם הסכם בין מדינה לבין רשות לאומית שהיא בגדר "מדינה בדרך" נחשב לאמנה, כמו הסכמיה של מ"י עם הרשות הפלסטינאית.ניתן אולי שהסכמים עם הרשות יפלו לגדר הסכמים בינ"ל מאחר ומ"י התיחחסה לאופי המדינתי של הרשות כאשר חתמה עימה על ההסכמים.

קטע מהעבודה:

שלבים בכריתת אמנה: 1. מו"מ - המו"מ יכול להתקיים בדרכים שונות, במסגרת מו"מ דו צדדי בין מדינות, במסגרת כינוס של מס' מדינות, או במסגרת ועידה דיפלומטית (ועידה רב צדדית). העובדה שמדינה מנהלת מו"מ אין פירושה שהיא מתחייבת לסיימו בהצלחה והוא יכול להסתיים בלא כלום אך הוא אמור להתנהל בתו"ל ובצורה בעלת משמעות. 2. אימוץ נוסח ההאמנה- במו"מ דו צדדי נהוג שאימוץ הנוסח נעשה ע"י חתימת הנוסח ע"י נציגי המדינות. בועידה דיפלומטית האימוץ נעשה ע"י הצבעה אשר אינה מחייבת חתימה על ההסכם ואשרורו,אלא היא מבטאת הסכמה כי זהו הנוסח הסופי של האמנה 3. חתימה- אמנה שאינה כפופה לאשרור - חתימה על אמנה שכזו ע"י נציג מוסמך של מדינה, פירושה כי המדינה היא צד לאמנה ומתחייבת לפעול ע"פ הוראותיה כשתכנס לתוקף. אמנה הכפופה לאשרור - חתימה על אמנה שכזו פירושה כי המדינה מסכימה עקרונית לנוסח האמנה אך תהיה מחויבת משפטית רק לאחר האשרור. אם המדינה חתמה על האמנה אך טרם אשררה אותה היא מחויבת על בסיס העיקרון של תו"ל, לא לבצע פעולה העשויה להכשיל את המטרות והכוונות של האמנה. 4. אשרור - אשרור האמנה מתבצע לאחר החתימה ובו מביעה המדינה את הסכמתה להיות מחויבת לאמנה ולפעול ע"פ הוראותיה.

תגים:

אמנות · משפט · בין · לאומיות · וינה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אמנות בינלאומיות.", סמינריון אודות "אמנות בינלאומיות." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.