היישום אינו מחובר לאינטרנט

תקשורת וטרור

עבודה מס' 062868

מחיר: 119.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה קצרה על הקשר בין השניים.

1,020 מילים ,5 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

בניגוד לתקופות בעבר, טרוריסטים היום ובשלושת העשורים האחרונים, אינם רואים בתקשורת אויב שיש לנקום בו, אלא מכירים בחשיבותה ככלי הסברה למען מטרותיהם. ארגוני הטרור מנצלים את אמצעי התקשורת על ידי כך שכופים עצמם עליה באמצעות פעילויות טרור דרמטיות המחייבות סיקור תקשורתי נרחב.
גם במדינת ישראל בה הפך הטרור לדבר שבשגרה, עדיין מסוקרות פעילויות הטרור באופן נרחב.
אחת ממטרותיהן של קבוצות טרור על פי פיקרד (Picard1993,) היא קידום מניעי הקבוצה, הן על ידי תעמולה תקשורתית כפויה הבאה בעקבות פעילויות טרור, והן על ידי הצגת האפקטיביות של הקבוצה בעקבות אותן פעילויות. יוסי קליין (קליין, 2002) מסביר כי אף על פי שהדרמה הפכה לשגרה, עדיין עוסקים ללא הרף בסיקור הטרור. אין כוח הרגל שיגרום לאמצעי התקשורת להפסיק לסקר ארועי טרור.

התקשורת אם כן היא ידידתו הטובה של הטרוריסט גם אם אין היא מעוניינת בידידותזו. אין התקשורת יכולה להמנע מסיקור ארועי טרור ואין היא יכולה לצנזרם, שכן אם תעשה כן הרי שתפגע בחופש הביטוי ובדמוקרטיה כולה.

מקורות:

נוסק, ה. (1994). שואה ותקומה בסיקור אירועי טרור בולטים בעיתונות הישראלית, 1968-1978. קשר, 16, 18-32.
פרופ' גבריאל ויימן, הרצאה מס' 2 בנושא תקשורת וטרור. אוניברסיטה משודרת, גלי צה"ל. 31/10/02.
Picard,R(1993). Media Portrayals of Terrorism (pp. 10-23). Iowa:Iowa State University press.
Carey,J.W.(2002). American journalism on, before' and after September 11. In B.Zalizer S. Allan (eds.), Journalism after September 11 (pp.71-90). London and New York: Routledge

תגים:

טרור · תקשורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תקשורת וטרור", סמינריון אודות "תקשורת וטרור" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.