היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין רצון החולים לקבל תרופות OTC לפי המלצת האחיות בלבד לבין נכונות האחיות לתת אותן לצורך שיפור השירות במיון אורתופדי

עבודה מס' 062607

מחיר: 300.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר שנערך במיון תל השומר ואיכילוב.

5,356 מילים ,19 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

המחקר הנוכחי עוסק בקשר בין רצון החולים לקבל תרופות OTC לפי המלצת האחיות, ובמוכנות האחיות לתת תרופות ללא מרשם לחולים המגיעים לחדר המיון של המחלקה האורטופדית.
בזמן קבלת החולה ע"י האחות ובעת לקיחת האנמזה, האחות עשויה לגלות סימני מצוקה של כאב אצל החולה. על מנת להקל על החולה לפני כניסתו לרופא ניתן לתת לחולה תרופה שאינה מצריכה הוראת רופא, וע"י כך להקל על המטופל ולשפר את איכות הטיפול בו.
על פי סקירת הספרות שוק התרופות מעבר לדלפק - OTC פורח מאוד. כאמור להלן המגמה לעבור לתרופות ללא מרשם בעקבות הנטייה להקטין את העומד על המערכת הבריאותית ולהפחית את שיעור הבירורים אצל הרופאים. השימוש בתקופות מעבר לדלפק מקטין את ההוצאה על הבריאות, וצופים גידול ניכר בחיסכון עקב שימוש בתרופות אלו עד לסוף העשור הנוכחי.
התומכים במעבר בין מרשם ל-OTC טוענים כי הוא מביא לחיסכון ניכר מכיוון שצרכנים מבקרים פחות אצל רופאים (או בתכיפות קטנה יותר) ויכולים לטפל בעצמם במגוון מצבים ממוקדים יותר, ובאופן יעיל יותר.

המחקר הנוכחי נערך בחודשים מרץ-אפריל 2001 והקיף 50 אחיות במיון אורטופדי בבתי החולים איכילוב ותל-השומר. האחיות נשאלו אודות מוכנותן לתת תרופות כאלו, אודות רצון החולים לקבלן וכד'. השאלון היה אנונימי.
התשובות הראו כי:
1. לרוב האחיות יש מחויבות גבוהה למחלקה, וישנו רצון לעזור לחולים.
2. רוב האחיות נתקלות בפחות חולים המעונינים בתרופות OTC מאשר בחולים הדורשים זאת. חולים רבים מסרבים לאחיות- דבר שלא היו מעיזים לעשות לרופא, והם דורשים לראות רופא בהקדם.
3. רובן מתמצאות בתרופות OTC ומוכנות לתת אותן אולם לא בטוחות כי צריך לשכנע חולים לקבלן, למרות שהן יכולות לעזור בעבודה. מנגד ישנן דרגות חומרה שלא ברורה צורת הטיפול בהן, או חולים מבוגרים ורגישים, ולכן רצוי לא לתת תרופות OTC.

ההמלצות היו להכשיר את העובדות יותר בנושא תרופות אלו ולתת להן יד חופשית, על מנת לשמור על המוטיבציה שלהן בעבודה כל כך שוחקת.

תוכן העניינים:
הקדמה
2.1 הבעיה הנחקרת
2.2 מטרת המחקר
2.3 סקירת הספרות
2.4 מסגרת קונספטואלית
2.5 הגדרת מונחים
2.6 שאלת המחקר והנחות
מתודולוגיה
3.1 מדגם
3.2 מסגרת
3.3 כלי המדידה
תוצאות
4.1 דיון בתוצאות
4.2 מתאמים בין התשובות
4.3 יישום בעבודה מעשית בסיעוד
4.4 השלכות למחקר עתידי
ביבליוגרפיה
נספח- שאלון

מקורות:

Keller, kevin lane (1993), " conceptualizing, measuring, and managing customer-based brand equity," Journal Of marketing, 57 (january), 1-22.
Loken, barbara and deborah roedder john (1993), "diluting brand beliefs: when do brand extensions have a negative impact?" JOurnal of marketing, 57 (july), 71-84.
Loken and alice m. Tybout (1989), "schema congruity as a basis for product evaluation," JourNal of consumer research, 16 (June), 39-54.
Fishbein, martin And Icek ajzen (1975), Belief, attitude, intention and behavIor: An introduction to theory and research.: Addison-wesley.
Lannon(1994), "mosaics of meaning: anthropology and marketing," Journal of brand management, 2 (december), 155-68.
Lavidge, robert j and gary a. Steiner (1961), "a model for predictive measurements of advertising effectiveness," Journal of marketing, 25 (oCtober), 59-62

תגים:

תרופות ללא מרשם · רופא · שירותים רפואיים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין רצון החולים לקבל תרופות OTC לפי המלצת האחיות בלבד לבין נכונות האחיות לתת אותן לצורך שיפור השירות במיון אורתופדי", סמינריון אודות "הקשר בין רצון החולים לקבל תרופות OTC לפי המלצת האחיות בלבד לבין נכונות האחיות לתת אותן לצורך שיפור השירות במיון אורתופדי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.