היישום אינו מחובר לאינטרנט

תכנית לימודים להכנתם של תלמידי כיתה י"ב לקראת גיוסם לצה"ל

עבודה מס' 062434

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת יעילות התוכנית תוך מתן דוגמה של תיכון "מטרו ווסט" ברעננה.

8,866 מילים ,16 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

הצגת הבעיה
רוב נערי ישראל הולכים לשירות בצבא לאחר סיומם את לימודי התיכון. בתיכון הם למדו וחיו לרוב בבתיהם, ולעומת זאת בצבא הם אמורים לעבור "לימודים" מסוג אחר: לימודים הכרוכים בכוח פיזי וקשיים מבחינה גופנית, אימון למשמעת ללא סייג, אימון לצייתנות ונאמנות לצבא. המעבר חד מאוד והוא מתרחש בתוך ימים ספורים. אי לכך נודעת חשיבות רבה להכנת הנער לצבא.
ואכן, בשנים האחרונות הוחלט להכין את הנערים לצבא באמצעות תוכנית לימודים שונות המועברות בכיתה י"ב. חלק מהן מקיפות ביותר וחלק פחות. היות והתוכניות חדשות יחסית, לא ברורה מידת עזרתן, אם בכלל, או שמה הן מפריעות לשלטונות הצבא לקלוט את המגויס כרצונם.

מטרת המחקר
מטרת המחקר היא:
לבחון את תרומת התוכנית לקליטת הנערים בצבא, הן מצד הצבא והן מצד הנערים.

תוכן העניינים:
מבוא
הצגת הבעיה
מטרות המחקר
הגדרת מונחים ומושגים
מיתוס:
תוכנית לימודים
תוכנית למודים לקראת שירות צבאי
סקירת הספרות
מהי תוכנית לימודים
תהליך פיתוח תכנית לימודים
הכנת התוכנית
קריטריונים להערכה של תוכנית לימודים
שלבי הערכת התוכנית
הכלים להערכה
מאפייני השירות בצה"ל
משמעת ושינוי סגנון חיים
מדיניות הצבא
חשיבות התוכנית
מתודולוגיה
כלי המחקר
מטרת המחקר
אוכלוסיית המחקר
המדגם בפועל
המשתנים
אתיקה
דיון בתוצאות השאלונים
סיכום ומסקנות העבודה
ביבליוגרפיה
נספח- השאלון שחולק
נספח- השאלון שחולק

מקורות:

אברהמי עליזה, השפעת סוג הבעיה, אפיון התלמיד ועמדתו החינוכית של המורה על תפיסת המורה את בעיות המשמעת בכיתה, רמת גן: אוניברסיטת בר-אילן, תשנ"ב.
איילון עופרה, איזון עדין, השומר הצעיר, 1980.
אדן שבח וקולת שפרה, "התפתחות תכניות הלימודים בישראל וביטויין בספרי הלימוד", עלון למורה להיסטוריה, 7, 1996.
אורנן, א. (1991), שיטות הוראה שיתופיות והישגים לימודיים של תלמידים בכיתות הטרוגניות, עבודות מ.א. אוניברסיטת בר-אילן, רמת-גן.
בירנבאום מנוחה, (1995), מי מפחד מעבודות מחקר?, מפעלים אוניברסיטיים.
הורניק יעקב (1988), סקרים מחקרים ומשאלי דעת קהל, האוניברסיטה הפתוחה.
הריסון גואן ורבקה גלובמן בתי ספר פעלתניים ופיתוחה של אוטונומיה בית-ספרית, ירושלים, תשמ"ז.
זילברשטיין משה, "האם הפעלת תכנית לימודים היא חלק מפיתוחה", עיונים בחינוך, 17, עמודים 69-81.
ישראלאשוילי משה (1992), סיבוב חד, אוניברסיטת תל-אביב: רמות.
ישראלאשוילי משה (1986),"אירועים קריטיים בטירונות", צה"ל, דוח מחקר, מחלקת מדעי ההתנהגות.
לוי אריה, "תפקיד ההערכה", בתוך אדן ש. (עורך), על תכניות הלימודים החדשות, ירושלים: מעלות, 1971.
נבו דוד, "הערכה בחינוך- מהות תפקידים ושיטות", בתוך גורי רוזנבליט שרה (עורכת), פיתוח והערכה של תוכניות לימודים, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, תל-אביב, 1988.
פלדמן א. פלדמן, הכנת תוכנית לימודים, תאוריה ומעשה, הקיבוץ המאוחד, 1990.
פרנקל ו., (1970), האדם מחפש משמעות, תל-אביב: ספריית הפועלים.
COLLINS MARTIN, "INTERVIEWER VARIBILITY: A REVIEW OF THE PROBLEM",JOUNAL OF MARKET 1RESEARCH SOCIETY", 1980.
SYLYE R, (1956), STRESS AND ANXEITY.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תכנית לימודים להכנתם של תלמידי כיתה י"ב לקראת גיוסם לצה"ל", סמינריון אודות "תכנית לימודים להכנתם של תלמידי כיתה י"ב לקראת גיוסם לצה"ל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.