היישום אינו מחובר לאינטרנט

זכויות יוצרים בחברת המידע

עבודה מס' 062429

מחיר: 289.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ההגדרות והחוקים הנהוגים והיחס למושג 'זכויות יוצרים'.

7,231 מילים ,13 מקורות ,1998

תקציר העבודה:

אפשרויות ההגעה למידע בחברת המידע הן רבות ומגוונות. מאגרי מידע רבים, ובעיקר האינטרנט, מאפשרים גישה למידע כגון תוכנות, מוסיקה, תמונות וכו' תוך התעלמות מוחלטת מחוקי זכויות היוצרים שהיו קיימים לפני עידן זה.
קיימות דוגמאות רבות בהן הכלים הנמצאים כיום בידי רבים, כגון מחשבים חזקים, קוי תקשורת מהירים ותוכנה משוכללת משמשים לביצוע עבירות שונות בתחומים רבים. מדי מספר שבועות נחשף הציבור לסיפורים חדשים על פורצי למחשבים למינם, העושים שימוש בכלים מתוחכמים על מנת להגיע למידע חסוי, תוך התעלמות מוחלטת מחוקים מקומיים ובינלאומיים שונים, אך עדיין תופעה זו נדירה יחסית.
בניגוד לרומנטיקה שנקשרה לסיפורים על פורצי מחשבים (Hackers) ומשמשת בסיס לסרטים, ספרים ומעשיות רבות, אך נוסתה בפועל על ידי מעטים, ניתן להתקל ב"פשעי מידע" כמעט בכל מקום בחיי היום יום. אם במקרה, קורא שורות אלו נמצא ליד מחשב, הייתי רוצה שתעיין ברשימת התוכנות המותקנות במחשבך. סביר להניח כי חלק גדול מהן לא נרכשו בכסף, אלא הושגו באמצעים שונים ומשונים, שהמשותף להם, מבחינה משפטית, היא העובדה שבכולם התבצעה עברה על מספר רב של חוקים.
קיימים מיתוסים ובורות עצומה בכל הקשור לנושא של זכויות יוצרים, בהקשר של ידע ומידע. רבים יגידו, ששכפול קלטת וידאו שהושאלה מספריה, מהווה עברה על החוק אך חלקם הגדול, יתקינו במחשבם תוכנה השווה אלפי דולרים, שלא נרכשה על ידם, ללא כל היסוס. קיימת הרגשה, בעיקר בקרב גולשי האינטרנט, כי הכל זמין וממתין במרחק לחיצת עכבר ורק צריך להושיט יד ולקחת.
מושגים בסיסיים, הקשורים לנושא זכויות היוצרים, אינם מוכרים או מובנים לרוב האוכלוסיה ובמקרים רבים נעברת עברות בגלל חוסר ידיעה.

מטרת העבודה
בראש ובראשונה מטרתי היא לעשות סדר בכל הקשור להגדרות ולחוקים הנהוגים בהקשר לזכויות יוצרים על מידע וידע, תוך התמקדות בנושא התוכנה. במהלך העבודה תובא סקירה של החוקים הקיימים בנושא, בארץ ובעולם וכן הסבר של מושגים בסיסיים בתחום.
מטרה נוספת היא לבחון את היחס כיום למושג זכויות יוצרים בקרב מדגם בלתי מייצג של גולשי אינטרנט שמילאו שאלון עמדות קצר בנושא, תוך השוואת התוצאות למחקרים שבוצעו בעבר.

תוכן העניינים:
הקדמה
מטרת העבודה
בחירת הנושא
מבוא
הגנה משפטית על זכויות יוצרים
הגורמים לפירטיות תוכנה
גורמים כלכליים
גורמים טכנולוגיים
גורמים משפטיים
מחקר - המצב כיום
מתודולוגיה
השערות המחקר
ממצאים
מסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח א' - שאלון המחקר
נספח ב' - נתוני המחקר

הערת מערכת: בעבודה לא נכתבו מראי מקום.

מקורות:

W. Branscomb, Nurturing Creativity in A Competitive Global Economy: Intellectual Property. Mastering the Changing Information World, Ablex Publishing Corporation, Norwood, New Jersey, 1993.
A.W. Branscomb, Who Owns Computer Software? Who Owns Information? - From Privacy to Public Access, Basic Books, A Division of Harper Collins Publishers, 1994.
Adv. H. Ravia, What Are Publishers Rights in Digital Publications? Globes, Israel's Business Newspaper, Internet Addition, http://www.globes.co.il/cgi-bin/Serve_Arena/pages/English/1.3.3.2, Globes Publishers Ltd. 1988.
Templeton, 10 Big Myths About Copyright Explained. l
J.C. Dvorak, כנופיית מגיני התוכנה. PC Magazine המהדורה הישראלית, גליון 64, אוגוסט 1998.
א. דורון, שעור גניבות התוכנה בישראל גדול פי שניים מאשר בארה"ב. מעריב, 2/10/98.
הסקירה השנתית של PC Magazin על אומנות המחשב האישי, אחסון נתונים. PC Magazine המהדורה הישראלית, גליון 63, יולי 1988.

תגים:

פשעי · מחשב · האקרים · פיראטיות · פירטיות · 3pm · אינטרנט · חוק · מוזיקה · מחשבים · ספרים · סרטים · פרסום · תקשורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זכויות יוצרים בחברת המידע", סמינריון אודות "זכויות יוצרים בחברת המידע" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.