היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת כריתת השד על דימוי הגוף של האישה

עבודה מס' 062252

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור המחלה, דרכי הטיפול והשפעתה על דימוי הגוף.

3,874 מילים ,13 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

סרטן השד הינו הסוג הנפוץ ביותר בין מחלות סרטן בנשים. הוא מופיע עם הגיל ובעיקר בשנים 35-55. כיום לא ידוע על גורם מסויים למחלת סרטן השד ולכן לא ניתן להימנע מהמחלה, אך יש חשיבות לזיהוי מוקדם כיוון שאז הטיפול הוא פחות אגרסיבי והתוצאות הן טובות יותר. בין אופציות הטיפול יש ניתוח המשמר את השד או כריתת שד מלאה וטיפולים נלווים: כימותרפיה, הקרנות ו\או טיפול הורמונלי. לכל הטיפולים האלה ובמיוחד לניתוח כריתת שד השלכות לא רק על משך חיי האישה, אלא גם על דימוי גופה ותפקודה.
דימוי גוף הוא היבט מורכב של תפיסה העצמית שמתפתח באמצעות התנסויות שיש לאדם עם גופו ואינטראקציות עם הסביבה. כתוצאה מאיבחון סרטן השד וכריתת שד בעקבותיו אישה עוברת טראומה נפשית ודימוי גופה עובר תיקון שלילי, הרי אישה איבדה איבר כה חשוב- את השד שלה. המשמעות והערך המוענקים לשד הנשי גורמים לאישה שעברה כריתה להרגיש כי אינה שווה עוד.
אישה מרגישה שונה מאחרים, לא יפה ואינה מושכת עוד, היא נוטה להסתגרות ונמנעת מקשרים חברתיים. כמו כן גם המשפחה והחברים הקרובים עוברים תהליכים נפשיים ומתחמקים מהתמודדות עם מחלתה. כתוצאה מכך נותרת האישה חולת סרטן השד לבדה עם חרדותיה ותחושותיה.
עקב חרדות והמתחים האלה לצוות הסיעודי תפקיד מאוד חשוב להגברת הבטחון של האישה, חיזוק דימוי עצמי שלה ושיפור יכולתה להתמודד עם המחלה. תפקידו של הצוות לסייע לנשים לאחר כריתת השד להתמודד עם קשיים ולייעץ להן בנושאים שונים, להוות מקור תמיכה חברתי ורגשי. חשוב לזכור שלמרות שאישה חולה קשה היא עדיין בנאדם ויש להתייחס אליה לא כאל "חולת סרטן", אלא קודם כל כאל אדם.
בסיכומה של סקירת ספרות שערכתי, אני מוצאת עצמי מודעת לעולם שלם של מושגים ומשמעויות. מה שנתחוור לי הוא העובדה שלאורך כל התקופות השד הנשי שימש נושא מרכזי וחברתי, המשמעויות השתנו אומנם בהתאם לרוח התקופה. לכן אישה העוברת כריתת שד, עוברת שינויים משמעותיים בחייה, דימוי גופה מתערער, וכל זה בהשפעת החברה. הבנתי שחשוב לדעת מה עוברת האישה לאחר ניתוח כריתת שד ואז יהיה יותר קל לעזור לה בהתמודדות, הכרה והבנה מהווים, לדעתי, זה המפתח לשינוי וריכוך החוויה של האישה.

תוכן עניינים:
מבוא
מהו סרטן השד?
גישות טיפול בסרטן השד
דימוי הגוף, התפיסה העצמית של האישה ומשמעות השדיים
דימוי הגוף
התפיסה העצמית של האישה
משמעות השדיים
השפעת כריתת השד על דימוי גופה של האישה
השלכות לסיעוד
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

אבגר, א' (1996). סרטן השד: תמונת המצב. סרטן השד בישראל. גבעתיים: האגודה למלחמה בסרטן.
אור, ג', לנצר, ב' (1983). דימוי גוף: טיפוח מודעות לגוף באמצעות תנועה. נתניה: מכון וינגט.
בכר, ר' (1998). דחמוי הגוף והתפיסה העצמית אצל חולות הסרטן בשלבים מתקדמים. סיעוד אונקולוגי, ז(3), 18-25.
ויזר, א' (2002). סרטן השד: היסטוריה, אנטומיה וגם קינה על החיים, מתוך:http://doctors.co.il
כהן, מ' (1996). גורמים המשפיעים על נשים הלוקות בסרטן השד ראשוני בקבלת החלטות לגבי בחירת הניתוח. סיעוד אונקולוגי, ה(2), 12-17.
פרידמן, ט' (2003). התמודדות הנפשית עם סרטן השד: קשה לבד, קל יותר ביחד, מתוך: http://doctors.co.il
רעם, נ' (2003). אידיאל היופי כמעצב סמל סטטוס נשי. כוורת, 6, 12-18.
Kraus, P.L. (1999). Body image, decision making, and breast cancer treatment. Cancer Nursing, 22(6), 421-427.
Masood, S. (2003). Why Most Women With Breast Cancer Still Undergo Mastectomy. The Breast Journal, 9(2), 69-70.
Petersen, M.A., Fieler, V.K. (2000). Breast Cancer. AJN, 4, from http://nursingcenter.com
Smeltzer, S. C., Bare, B.G. (2000).Brunner Ssuddartth's Textbook of Medical- Surgical nursing. (9th ed., pp. 263-312, 1273-1276).Philadelphia: J.B. Lippincot Company.
Spencer, K.W. (1999). Significance of the breast to the individual and society.Plastic Surg Nurs, 16, 131-132. from http://nursingcenter.com
Thors, C.L., Broeckel, J.A., Jacobsen,P.B. (2001). Sexual Functioning in Breast Cancer Curvivors. Cancer Control, 8(5), 442-448.

תגים:

מחלות · סרטן · סרטן השד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת כריתת השד על דימוי הגוף של האישה", סמינריון אודות "השפעת כריתת השד על דימוי הגוף של האישה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.