היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיווק קמעונאות ולוגיסטיקה

עבודה מס' 062206

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח פעילות סניף ג'מבו- פולג.

8,243 מילים ,17 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

בחודש נובמבר 2001 רכשה קבוצת בורוביץ' - רוזן את קלאבמרקט ואת רשת ניו-פארם מקבוצת מטרו, תמורת כ430 - מיליון שקל. קלאבמרקט הינה הרשת השלישית בגודלה בישראל.
בתחילת ינואר 2002, מונה למנכ"ל רשת קלאבמרקט, יעקב גינצבורג, שהגיע מניהול המשביר לצרכן. לאחר רכישת המניות ושינוי הבעלות, החלה רשת קלאבמרקט, תחת שרביטו של גינצבורג, בנקיטת תהליכי התייעלות, אשר כוללים בין היתר, סגירת סניפים לא רווחיים, כינוס מותגים וצמצום מצבת כוח האדם.
בענף רשתות שיווק המזון פועלות שתי רשתות נוספות: רשת השופרסל ורשת הריבוע -הכחול.
ברשות שלוש רשתות השיווק העיקריות כ480 - סניפים. מתחריה הנוספים של קלאבמרקט הינם הרשתות הפרטיות, "חצי-חינם", "חביב", "יד-יצחק" ו"טיב טעם".
המעבר של תרבות הצריכה העירונית למרכזי קניות גדולים, כמו פאואר סנטרים למינהם, הביאו את הרשתות לפתח את חנויות הדיסקאונט הכבד. חנויות אלו מתאפיינות במגוון רחב במיוחד של מוצרים ומאגדות בתוכן מגוון רחב של מוצרי NON FOOD ( מוצרים שאינן מתחום המזון)
למרבית החנויות חניה צמודה ומרווחת, מרווחים גדולים בין מדפי הקנייה ושעות פתיחה גמישות יותר. חנות הדגל, בעלת אותו קונספט הינה, "ג'מבו גלילות", הנמצאת בגלילות, בין הרצליה לרמת השרון על שטח של 11000, מ"ר, הכוללים בתוכו את הקונספט של חנות בתוך חנות. במרכז ישנם מספר חנויות גדולות נוספות שמושכות קהל, כמו: "אורנג", "גלי", "בורגר ראנץ'", "מסעדה", "תחנת דלק - סונול", "סינימה סיטי" ועוד.
בחרתי להתמקד בעבודתי זאת בסניף גמבו נתניה השוכן במרכז פאואר סנטר פולג כיוון שבעבודתי השוטפת אני ניפגש עם סניף זה. אני מנהל אזור בתשלובת החלב וסניף זה נמצא תחת ניהולי לכן כל המידע אודות הסניף היה זמין. גמבו נתניה נמצא במתחם פולג - אזור הנחשב לאזור עסקים בין הנחשבים בארץ [מבחינת פדיון המתחם מביא מכירות של 90 מיליון שקל בחודש].
רשת קלאבמרקט צריכה להשיג תוצאות הרבה יותר טובות ב"ג'מבו נתניה", וזאת ניתן להשיג תוך מספר שינויים שבעבודה יבואו לידי ביטוי: בתהליך ניהול הקטגוריה יש לחדש את החנות, בתמחור יש להוריד את המחירים לתקופה ארוכה תוך הירתמות הספקים בשינוי תצוגות ושיפור הנראות, בבניית והקמת דברים ייחודיים ויצירתיים לשיפור חלל החנות.
יש להחזיר את נאמנות הצרכנים, תוך כדי חיזוק המותג "ג'מבו", בפיתוח ושיפור אתר המקוון "ג'מבו ישיר", ולהשתמש נכון במערכות המידע הקיימים בכדי לשפר את המצב.

בעבודה היומיומית שלי, כמנהל אזור בתשלובת החלב של תנובה, "ג'מבו נתניה" הינו לקוח שלי, ובהתאם לכך העבודה הינה מקיפה ועמוקה, תוך התייחסות לכל המטלה.
מקווה שהעבודה מעניינת ומאתגרת, כשברמה האישית היא תרמה לי מאוד.

תוכן העניינים:
תקציר מנהלים
רקע
סקירה ענפית של רשתות השיווק
PORTER
הסביבה התחרותית
מגמות
ספקים
ניתוח PEST - רשתות שיווק
ניתוח SWOT - קלאבמרקט
ג'מבו נתניה
תמהיל המוצר
חשיבות ניהול הקטגוריה
ניהול מדף
תמהיל הפצה והלוגיסטיקה
מערכות מידע
שירותי הקניות המקוונים - המוצעים
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים

מקורות:

בי.די.אי. ביזנס דאטה ישראל בע"מ - סקירה ענפית, 2002.
קוטלר, פ. ארמסטונג, ג.,(1991) עקרונות השיווק חלק א', עמ' 109 , המכון לפריון העבודה והייצור.קוטלר וארמסטרונג, 1994.
הורניק, י., (1986), ניהול השיווק - שיטות עיונים ואסטרטגיות, כרכים א' - ד', האוניברסיטה הפתוחה, ת"א.
הורניק, י., ליברמן, י. (1996), ניהול הפרסום, כרכים א'-ב', האוניברסיטה הפתוחה.
הרשטיין ר., (2000), ניהול המותג, הוצ' צ'ריקובר.
מיכאל, י., א. (1997), ניתוח ענף - רשתות שיווק, גלובס ומעלות.
פרי, מ., (1991), אסטרטגיה של יתרון תחרותי - הגישה השיווקית, מיצוב.
פשר, ע., התחדשות אסטרטגית, סיכום דיון מיום 21.7.99.
צ'ק, מ., (1999), העתיד המרושת, איגוד לשכות המסחר.
ריס א. וריס ל., (1999), חוקי הברזל של בניית המותג, הוצ' מטר, תל-אביב.

תגים:

מזון · סופרמרקט · רשתות · שיווק · שווק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיווק קמעונאות ולוגיסטיקה", סמינריון אודות "שיווק קמעונאות ולוגיסטיקה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.