היישום אינו מחובר לאינטרנט

תסמונת הטוראט

עבודה מס' 062117

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: אבחון, מאפיינים, טיפול, התמודדות חברתית והתמודדות המשפחה.

4,148 מילים ,7 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

תוכן העניינים
טוראט - התסמונת החמקמקה והמתחפשת
אבחון הטוראט
דרכי טיפול בתסמונת
השתלבות החולה במסגרות חברתיות: חינוך חובה ואינטראקציה חברתית
טוראט במשפחה: התמודדות עם התסמונת והשפעתה על היחסים הבינאישיים במשפחה
נספח תצפיות
רשימה ביבליוגרפית

האם וכיצד משפיעה התנהגותם של ההורים מול תסמונת הטוראט על עוצמת הסימפטומים של המחלה בגילאי 18-3?

מהי תסמונת הטוראט? האם חשוב לטפל בה מוקדם ככל האפשר וכיצד היא באה לידי ביטוי בהתפתחות הילד?
תסמונת הטוראט הינה הפרעה נוירולוגית המאופיינת ע"י "טיקים" לא רצוניים, מוטורים (תנועות מהירות, עוויתות בלתי רצוניות, זריקות ידיים ובעיטות רגליים מהירות), קוליים (חרחורים, משיכות אף, נהימות, שריקות), יריקות והרחה מתמדת של חפצים, הפרעות התנהגותיות כגון התפרצות בלתי רצונית של מילים בעלות תוכן מגונה וביטויים מזלזלים ותכונות כפייתיות נוספות.
הסימפטומים אינם קבועים ולעיתים מתחלפים בעצמתם ואופן ביטויים. לעיתים קרובות הסימפטומים מחמירים במצבי לחץ או דחק. הגורם לסימפטומים עדיין אינו ידוע בוודאות, למרות שמחקרים שנעשו לאורך שנים מוכיחים כי ההפרעה נובעת ממטבוליזם לא תקין של מוליך עצבי אחד לפחות הנקרא דופמין. ישנה סבירות גבוהה לכך שגם מוליכים אחרים מעורבים בהפרעה.
מחקרים גנטיים מראים כי טורט מועבר בתורשה כגן דומיננטי אשר עשוי לגרום לסימפטומים שונים אצל אנשים שונים מאותה משפחה. לאדם הלוקה בטורט יש 50 אחוז סיכוי להעביר את הגן לילדיו. במקרים מסויימים, ת"ט אינה תורשתית ונובעת מפגיעות ראש או בעיות בהריון או לידה.
חשוב לטפל בטורט מוקדם ככל האפשר. במקרים בהם הסימפטומים בולטים במיוחד לא ניתן להסתיר את ההפרעה ולכן לעיתים הסימפטומים הם מקור ללעג ולדחיה חברתית (לכן ע"מ למנוע פגיעות רגשיות ונפשיות מיותרות אבחון וטיפול מוקדם הינם חיוניים ביותר. במקרים רבים ניתן לשפר את המצב ע"י טיפול מתאים והתייחסות הולמת להפרעה). אפילו ההורים עצמם אינם יודעים איך להתייחס להתנהגותו של הילד ועלולים להעניש אותו שלא בצדק.

תסמונת הטורט תוארה לראשונה בספרות הרפואית בשנת 1885 ע"י הנוירולוג הצרפתי ד"ר ג'ורג' ג'יל - דה לה טורט. הופעת הסימפטומים יכולה להתחיל בין הגילאים 16 - 3 שהגיל הממוצע הוא 7, בין הסמנים השכיחים הראשונים נמצאים מצמוץ עיניים מהיר, עיוות הפה וקולות לא רצוניים.
האבחון מתבצע ע"י צפיה בסימפטומים וע"י בחינת ההסטוריה של התפתחותם. כיום, לא ניתן עדיין לאבחן את תסמונת ע"י בדיקות ביולוגיות (דם, רנטגן וכו'). על אף הרפואה המתקדמת עדיין לא נמצא טיפול למחלה, אך ע"י התיחסות הולמת ניתן לשפר משמעותית את איכות חייהם של הסובלים ממנה. במקרים מסוימים חל שיפור משמעותי לאחר גיל ההתבגרות והעלמות כמעט מוחלטת של המחלה. ברוב המקרים בעזרת טיפול נכון והדרכה משתלבים החולים בחברה ומנהלים אורח חיים נורמלי לחלוטין. רוב הלוקים בטורט אינם מוגבלים באופן משמעותי, אולם כאשר מומלץ טיפול תרופתי יש לשלבו עם טיפול התנהגותי מתאים. לרוב, לתלמידים שסובלים מהטורט יש אינטיליגנציה תקינה, אך יש להם צרכים חינוכיים מיוחדים כדי למנוע התעוררות של בעיות מיוחדות במסגרת הלימודים. חשוב לזכור כי הטורט אינה מחלת נפש, אחוז חולי הנפש בין סובלי הטורט זהה לאחוז כלל האוכלוסיה, הסימפטומים נגרמים כתוצאה מחוסר איזון כימי במוליכים עצביים של המוח ותופעות לא רצוניות. ידוע כי הסובלים מהתסמונת ברובם מנהלים חיים תקינים, רגילים ופוריים. בין הדמויות המוכרות שסבלו מהתסמונת ידועים ד"ר סמואל ג'קסון (מחבר המילון האנגלי הראשון), וולפגנג אמדאוס מוצארט, הכדורסלן כריס ג'קסון, וכמו כן ידוע גם על רופאים, מנתחים, אנשי מחשבים, נהגים וכו'.

רשימה ביבליוגרפית:
www.solgar.co.il
www.tmurot.org.il
www.geneplus.org/toret
www.hadassah.org.il
www.schneider.org.il
* תסמונת ע"ש טוראט מנקודת ראות סינית\נכתב ע"י צוות תמורות בשיתוף עם המרפאה
המשלימה לילדים בבית החולים וולפסון.

* הריטאלין\נחמה אורבך.

הערת מערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום.

תגים:

אובססיביות · טוראט · טורדנית · טורט · סינדרום · קומפולסיביות · תסמונת

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תסמונת הטוראט", סמינריון אודות "תסמונת הטוראט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.