היישום אינו מחובר לאינטרנט

החיפוש אחר האמת העירומה

עבודה מס' 062113

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הדעות והעמדות השונות ביחס לסוגיית הפורנוגרפיה בישראל.

2,253 מילים ,16 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

סוגיית הפורנוגרפיה מעסיקה בעשורים האחרונים את העולם המערבי כולו ואת ישראל בכללותם. אתיקה, מוסר וצניעות מצויים על כף המאזניים וטרם נפלה ההכרעה הסופית בדבר היתר או איסור הנגישות לפרסומים פורנוגרפיים שונים.
גבולות הפורנוגרפיה פרוצים אך מוגדרים על ידי החוק כהצגת יחסי מין שיש בהם אלימות, התעללות, ביזוי, השפלה או ניצול. הצגת יחסי מין עם קטין או אדם הנחזה לקטין והצגת אדם או איבר מאיבריו כחפץ הזמין לשימוש מיני, למעט יצירות אחרות בעלות ערך הסברתי, אומנותי, מדעי, חדשותי, חינוכי או אחר המצדיק את הצגתו.(שמואלי ושגב, 2002).
ההכרעה בסוגיה זו אינה פשוטה משתי סיבות, ראשית, שזורים בה ערכים הניתנים לפרשנות מגוונת ולאו דווקא חד משמעית, ושנית, צפויים לה הדים שישמעו למרחוק. השלכות כלכליות עבור חברות הכבלים ופלייבוי הנה דוגמא להד רחב היקף העלול לקרות במידה ויצומצמו שידורי הפורנו. תעשייה זו קיימת בעולם בסדר גודל דומה לעסקי הסמים והנשק ועל כן צמצום שטחי פעולה יגרום להפסדים רבים. דוגמא נוספת הן ההשלכות החינוכיות בעיני התנועה הפמיניסטית, במידה ולא יוגבלו שידורים אלו, תהליך החברות לתפקידי מין יהפוך לקיצוני יותר, יתכן שהאלימות תגבר וקשה יהיה לחנך את הנוער לערכי משפחתיות, סובלנות, אהבה, זוגיות נכונה ומיניות בריאה.
השלכות מוסריות גם הן הרות גורל עבור המגזר הדתי ומהותן השחתת הטוב שבאדם, הצגת יחסי המין כהנאה ולא לשם שמיים ועוד. אם כן יש להתחשב בשלל הדעות המוצגות ולהכריע באופן הנכון והדמוקרטי ביותר בין חופש הביטוי של אלו התומכים בשידורים הארוטיים לבין אלו המנסים לשמור על כבודן של הנשים, מוסד הנישואים והמשפחה (הרצוג, 2002).
ח"כ יגאל ביבי (מפד"ל) הגיש הצעת חוק על פיה לא ניתן יהיה לצפות בערוצים הציבוריים בשידורי מין. הצעתו התקבלה והוחלט כי שידורי הפורנו אסורים. במקביל הוגשה הצעה לבג"ץ לביטול חוק זה בטענה כי הוא מגביל את חופש הביטוי והעיסוק של היוצרים והמשווקים של הפרסומים הפורנוגרפיים.
בעבודה זו אציג את הדעות והעמדות השונות ביחס לסוגיית הפורנוגרפיה, בין השאר אציג את עמדת הארגונים הפמיניסטיים, המפלגות הדתיות, חברת "פלייבוי" וחברות הכבלים. בהמשך אדון בסוגיית זו בהיבט דמוקרטי ואעמוד על הבעייתיות של דת ומדינה השזורות זו בזו במדינה דמוקרטית כישראל.
סוגיית הפורנוגרפיה נמצאת על סדר יומה של החברה כבר שנים רבות ונידונה באופן עממי כמו גם בבתי המשפט. השאלה הנדונה היא האם יש הצדקה להגביל חומר פרסומי מיני? האם יש פגיעה מוכחת בהיתר הפרסום?

תוכן העניינים:
מבוא
העמדות
ארגונים פמיניסטיים
מפלגות דתיות
חברת פלייבוי
חברות הכבלים
דמוקרטיה, דת ומדינה בישראל
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

אריאל ש' ויעקב ש' (1989).לקסיקון אזרחות חברה ומדינה.כרך ראשון.תל אביב: הוצאת זמורה.
בג"ץ, 8003/01.פליי טי וי ויאיר חסין נגד הכנסת,שר התקשורת,המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין,תב"ל,מת"ב,ערוצי זהב ושות',D.B.S,שירותי לוויין בע"מ.(6/3/02).
בר גפן ל' (8/1/02)."שידורי הפורנו גרמו לעלייה באחוז הגירושין במגזר הדתי".ידיעות אחרונות.
גולדברג מ' (4/3/03)."פורנו בבית המשפט".ידיעות אחרונות.
דאור א' (1989).דבורקין על פורנוגרפיה.נגה:מגזין של נשים.חורף 1989.
דון יחיא א',ליבמן י' (1973).הפרדה בין דת ומדינה:סיסמה ותוכן.בתוך: סמט מ' (עורך).דת ומדינה בישראל.תל אביב :הוצאת מולד.
הופנונג, מ' (1998).חופש הביטוי.בתוך : כספי ד' ולימור י' (עורכים).אמצעי תקשורת המוניים בישראל.תל אביב :הוצאת האוניברסיטה הפתוחה.
הרצוג א' ( 2002 ).בין חופש הביטוי לחופש הדיכוי.פנים,חוברת מס' 22
זיו גולדמן, נ' (1995).פורנוגרפיה,חופש הביטוי וזכויות נשים.בתוך : רדאי פ',שלו כ' וליבן קובי מ' (עורכים).מעמד האישה בחברה ובמשפט.ירושלים :הוצאת שוקן.
משוניס ג' (1999).סוציולוגיה.תל אביב :הוצאת האוניברסיטה הפתוחה.ע"מ 427-428.
סנונית פורר ת' (2002).הנדון:שידורי סרטי הפורנוגרפיה בכבלים ובלווין.תנועת ש.י.ן-שיוויון ייצוג לנשים.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "החיפוש אחר האמת העירומה", סמינריון אודות "החיפוש אחר האמת העירומה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.