היישום אינו מחובר לאינטרנט

השורשים המרקסיסטים של לוחמת הגרילה בראי המהפכה הקובנית

עבודה מס' 061806

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: לוחמת הגרילה והשתלבותה באידיאולוגיה המרקסיסטית של קבוצות שונות.

3,292 מילים ,12 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

לוחמת הגרילה הייתה חלק מעולם המושגים הצבאי, בשם זה או אחר, עוד מימיה של הרפובליקה הרומית. קווינטוס פאביוס מאקסימוס (Quintus Fabius Maximus) זכה בשנת 217 לפנה"ס לכינוי "קונקטאטור" - "המשתהה" (Cunctator) על הדרך בה לחם בצבאות חניבעל, המצביא הפוני. כוחותיו של חניבעל נמצאו ביתרון מספרי ואיכותי על הכוחות הרומאים אחרי התבוסה המחפירה שספגו אלו בקרב קינא. פאביוס הפך חיסרון זה ליתרון, התחמק מקרב בהיקף גדול ועקץ את כוחות חניבעל במארבים קטני היקף וקרבות התשה ספוראדיים. השתהותו של "קונטאטור" שינתה את יחסי הכוחות, מנעה מחניבעל את המשך הפלישה דרומה על רומא ואפשרה לרומאים לארגן מחדש את כוחותיהם1. הזמן אשר הצליח לקנות פאביוס לכוחות הרומאים בלוחמת הגרילה הציל את הרפובליקה הרומית מכליה.

עבודה זו עוסקת במהפכה הקובנית אשר הונהגה על ידי פידל קסטרו וצ'ה גווארה. היא דנה בהשתלשלות המאורעות אשר הובילה למהפכה וכל זאת תוך דיון בהשתלבותה של לוחמת הגרילה בתיאוריה המרקסיסטית. העבודה סוקרת את התייחסותם של הוגי הדעות המרקסיסטים ללוחמת הגרילה ולמקומה במהפכה הפרולטרית.
--------------------------------------------------------------------------------
1. לקויר, זאב, (וולטר), גרילה, (תל אביב, 1979), עמ' .14

תוכן העניינים:
מבוא
מאפייני לוחמת הגרילה
הוגי הדעות המרקסיסטים ולוחמת הגרילה
המקרה הקובני
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

דה שליט, אבנר, סוציאליזם, תל אביב, תשנ"ד.
הרכבי, יהושפט, על הגרילה, תל אביב, תשל"א.
לקויר, זאב, (וולטר), גרילה, תל אביב, 1979.
Dunn, J. Modern Revolutions, Cambridge, 1972.
Ellis, John, From the Barrel of a Gun: A History of Guerrilla, Revolutionary and Counter - Insurgency Warfare, from the Romans to the Present, London, 1995.
Garcia - Perez, Gladys, Marel, Insurrection Revolution: Armed Struggle in Cuba, 1952 - 1959, Boulder, 1998.
Guevara, Ernesto, "Tactics and Strategy of the Latin American Revolution", Che: Selected Works of Ernesto Guevara, Eds. Rolando, E. Bonachea, Nelson P. Valdes, Cambridge, 1969.
Guevara, Che, On Guerrilla Warfare, New York, 1970.
Karol K. S. Guerrillas in Power: The Course of the Cuban Revolution, New York, 1970.
Marx, Karl, "Guerrilla Warfare in Spain", Guerrilla Warfare and Marxism: A Collection of Writings from karl Marx to the Present on Armed Struggles for Liberation and for Socialism, Ed. William J. Pomeroy, New York, 1970.
Perez, Louis, A. Jr. "Cuba: 1930 - 1959", Cuba: A Short History, Ed. Leslie Bethell, Cambridge, 1993.
Tse-Tung, Mao, "On the Purely Military Viewpoint", Guerrilla Warfare and Marxism: A Collection of Writings from Karl Marx to the Present on Armed Struggles for Liberation and for Socialism, Ed. William J. Pomeroy, New York, 1970.

תגים:

גווארה · גרילה · מהפכה · מרקסיזם · פידל · קובה · קסטרו

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השורשים המרקסיסטים של לוחמת הגרילה בראי המהפכה הקובנית", סמינריון אודות "השורשים המרקסיסטים של לוחמת הגרילה בראי המהפכה הקובנית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.