היישום אינו מחובר לאינטרנט

העדתיות בחברה הישראלית

עבודה מס' 061804

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השסע העדתי על רקע תיאוריות של פסיכולוגיה חברתית.

4,036 מילים ,4 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

אחת הבעיות הקשות במדינת ישראל הוא השסע העדתי. בתחום הפסיכולוגיה החברתית קיימות תאוריות ומחקרים רבים בנושאים שבין אדם לסביבה והשסע העדתי הוא חלק מבעיות אלה של אדם עם זולתו. הפסיכולוגיה החברתית מדגישה במיוחד את העיסוק בפרט.

"התנהגות חברתית אנושית היא בוודאי הנושא הכי שנוי במחלוקת בפסיכולוגיה האנושית. למעשה אין אדם הגדל בבידוד ומעטים הם בני האדם הבוחרים לגור לבדם. אנשים הם יצורים חברתיים וצורת התחברותם וחייהם בקבוצות משפיעים עמוקות על דרך חשיבתם, הרגשתם והתנהגותם".(חוברת עזר בירמינהם, 2000).

בעיית השסע העדתי הינה בעיה ייחודית לחברה הישראלית, על רקע ההתפתחות ההיסטורית היחידה במינה של העם היהודי, אותה אתאר במהלך עבודה זו. במשך שנים נוצר פער בין הקבוצות הכוללניות של "אשכנזים" ו"ספרדים" או כפי שמגדירים החוקרים בין יצאי אסיה - אפריקה ויצאי אירופה - אמריקה, המוגדר כפער עדתי.
הפער הזה מצביע על המתאם הבולט בין הרכיבים ההישגיים של הסטטוס - השכלה, תעסוקה והכנסה לבין הרכיבים השיוכים של סטטוס, קרי ארץ מוצא. המונח עדה בישראל התפתח בקונטקסט שבין ארצות מוצא לשוליות חברתית.

בעבודתי זו אתייחס לבעיית השסעים מתוך התאוריות שהכרנו בפסיכולוגיה החברתית, כאשר בחלק הראשון אתמקד בתיאוריות השונות שמתייחסות לנושאים: עמדות ודעות קדומות.
בחלקה השני של עבודתי, אנסה לתאר ההשתלשלות ההיסטורית היחידה במינה של העם היהודי בהיבט של פערים ושסעים שנוצרו במהלך ההיסטוריה. בחלק ג' אנתח התופעה, קרי התאמת תיאוריות למציאות הקיימת כיום. בחלקה הרביעי של העבודה אתאר את התהליך הרפלקטיבי ואנסה לתת פן אישי לבעיה ובסוף אסכם בדיעה אישית על הנושא.

הערת מערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א' - סקירה תיאורטית
פרק ב' - שורשי הבעיה העדתית בישראל
פרק ג' - ניתוח התופעה עפ"י התיאוריות
פרק ד' - רפלקציה
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

ציפי בר-אל.,מרים נוימאיר, פסיכולוגיה חברתית, הוצאת רכס , 1996
ציפי בר-אל.,מרים נוימאיר, מפגשים עם הפסיכולוגיה, הוצאת רכס, 1998
סמוחה סמי., "שסעים מעמדיים עדתיים ולאומיים ודמוקרטיה בישראל", מתוך "ידיעון למורי אזרחות", ידיעון מס' 14, 1998.
שלמה סבירסקי וברברה סבירסקי, "מידע על שוויון", מתוך "השכלה גבוהה בישראל", גיליון מס' 8, מכון אדוה, 1997.

תגים:

חברה · חברתית · ישראלית · עדתיות · פסיכולוגיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "העדתיות בחברה הישראלית", סמינריון אודות "העדתיות בחברה הישראלית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.