היישום אינו מחובר לאינטרנט

העירום ביצירתו של טום ווסלמן

עבודה מס' 061682

מחיר: 386.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העירום כוולגריזציה תוך התייחסות להבדל בין naked ל . nude

5,680 מילים ,16 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

תוכן העניינים
מבוא
פרק א' : אמנות הפופ בניו יורק
פרק ב' : העירום באמנות
פרק ג' : עירום ביצירתו של טום ווסלמן
סיכום
ביבליוגרפיה
רשימת התמונות

מבוא
לאחר מלחמת העולם השנייה אופיינה האמנות האמריקאית באקספרסיוניזם המופשט ששלט באמנות האמריקאית בשנות החמישים. שנות השישים מסמנות את תחילתה של תקופה חדשה באמנות האמריקאית וזו תקופת הפופ-ארט העוסקת ביחסי הגומלין שבין אמנות לקפיטליזם, תוך טשטוש הגבולות שבין האמנות לחיי היומיום. אמנות זו עוסקת בתרבות הצרכנית, וזאת מתוך מבט ביקורתי על השתנותה של החברה בארצות הברית ועל השתנותה של התרבות האמריקאית שבה הצרכנות עומדת במידה רבה מעל לכל ומסמלת את אמריקה, המשפחה האמריקאית ואת התרבות האמריקאית. מוצרים שונים שהפכו להיות סמלים אמריקאים זכו באמנות הפופ למימד חדש ולא בהכרח מחמיא, מאחר שאמנות הפופ התייחסה אליהם במבט ביקורתי ואירוני.1

עבודה זו תעסוק בעירום שביצירתו של טום ווסלמן (Tom Wesselman) שחלק ניכר מיצירתו מאפיין את העירום באמנות הפופ, כפי שזו התגבשה בניו יורק בשנות השישים. ווסלמן התבטא יותר מפעם, כי אין לו עניין בהבעת אמירה חברתית וכל עניינו בעבודתו האמנותית הינו העניין האסתטי והוא מעוניין להישפט אך ורק בקנה מידה אסתטי2. למרות האמור, ספג ווסלמן את השראתו מוולגריזציה של הדימוי הנשי, כפי שהוא מופיע אצל אמנים כמו מודליאני ומאטיס, ופעל מתוך מודעות לצורך של החברה האנושית להטמיע מיתוסים אישיים קלאסיים בסביבת החיים המודרנית. הוא מצא את מקומו בניו יורק החל משנת 1956 ושם יצר, כשמרכז ההתרחשות ביצירותיו הינו הבית האמריקאי.3

יצירתו של ווסלמן הינה חלק בלתי נפרד מאמנות הפופ האמריקאית, אולם למרות שהוא מנסה להתנער מאמירה חברתית ולייחס לעצמו רק את העשייה האסתטית, ארצה לטעון כי בדבריו קיימת אמירה חברתית רבה, במיוחד לנוכח ציורי העירום שלו, שבהם הנשים מופיעות ללא פנים ובדרך כלל עיקר יישותן ניתן לזיהוי באמצעות קווים כללים סטריאוטיפיים ובאמצעות הבלטות סטריאוטיפיות של אברי גופן השונים. אם אמנות הפופ מסמלת את החברה האמריקאית, שהתהווה לאחר מלחמת העולם השנייה, אזי לטענתי, העירום בתרבות הפופ, כפי שבא לידי ביטוי ביצירתו של טום ווסלמן, מסמל בצורה ברורה ודי חד משמעית את פטישיזים הנשיות, בחברה הפטריארכלית האמריקאית של אותן שנים, האישה כמו המכונית ושאר מוצרי הצריכה הפופולריים בבית, סימלה חלק מהסטטוס שהיה לגבר ומ"סל המוצרים" שהיה ראוי לו, לגבר האמריקאי, שיהיה ברשותו.

למרות שביצירותיו הנשים מופיעות בקווים אסתטיים, תוך הבלטת אבריהן, ובדרך כלל הן חסרות פנים, ארצה גם לטעון כי אין מדובר בעירום, שהינו בבחינת ארוטיקה אמנותית, אלא יותר בעירום שהינו בבחינת וולגריזציה שהינה בעלת אלמנטים פורנוגרפיים, ולשם כך ארצה לעמוד על השוני שבין העירום הבא לידי ביטוי בכוונות פורנוגרפיות, המוגדר באנגלית naked, לעומת העירום האמנותי המציג ארוטיקה עדינה, שמובנו האנגלי הינו nude.

לפיכך, אציג בפרק הראשון את ההתפתחות והמגמות של אמנות הפופ, כפי שזו התגבשה בניו יורק בשנות השישים. בתוך כך אתייחס לסימבוליזם הקיים באמנות הפופ ואעמוד על הקטגוריות של הסימבוליות, תוך השוואה לאופן שבו הסימבולים מופיעים באמנות הפופ. בפרק השני אתייחס לעירום באמנות, תוך שאעמוד על השוני הקיים בין הnaked- לnude-. שני פרקים אלה אמורים להיות פרקים מקדימים ומגדירים, לקראת הפרק השלישי שבו אתרכז בעירום ביצירתו של טום ווסלמן, כאשר את מסקנותיי בהקשר לטענותיי במבוא אביא בסיכום.
--------------------------------------------------------------------------------
1. C., Whiting, A Test For Pop, Cambridge University Press, Cambridge, 1997, pp. 1-4
2. B., O'Doherty, Art: POP Show By Tom Wesselman is Revisited, in: S.H., Madoff, Pop Art a Critical History, Universety of California Prress, Berkeley, 1997, p. 347
3. S., Hunter, Tom Wesselman, Rizzoli, New York, 1994, pp. 7-9

מקורות:

קרייטלר, ה. וקרייטלר, ש., פסיכולוגיה של האמנויות, ספריית הפועלים, תל אביב, 1980.
רוז'יק, א., "דמות האישה בדרמה כייצוג צד מודחק בנפש הגבר", מותר 5, 1997, עמ' 9-16.
Abramson, J.A., "Two Wesselmann and the Gates of Horn", in: S.H., Madoff, Pop Art a Critical History, Universety of California Prress, Berkeley, 1997, pp. 349-353.
Alloway, L., "Popular Culture and Pop Art", in: Madoff, S.H., Pop Art a Critical History, Universety of California Prress, Berkeley, 1997, pp. 167-174.
Clark, K., The Nude, Princeton University Press, New Jersey, 1956.
Hunter, S., Tom Wesselmann, Rizzoli, New York, 1994.
Lippard, L.R., Pop Art, Thames and Hudson, New York, 1970.
Madoff, S.H., "Wham Blam! How Pop Art Stormed The High-Art Citadel and What the Critics Say", in: Madoff, S.H., Pop Art a Critical History, Universety of California Prress, Berkeley, 1997, pp. xiii - xx.
McCarthy, D., The Nude in American Painting, Cambridge University Press, Cambridge, 1998.
Muthesius, A. Neret, G., Erotic Art, Taschen, Kolm, 1998.
O'Doherty, B., "Art: "POP" Show By Tom Wesselman is Revisited", in: Madoff, S.H., Pop Art a Critical History, Universety of California Prress, Berkeley, 1997, p. 347-348.
Osterwold, T., Pop Art, Tachen, Koln, 1999.
Pointon, M., Naked Authority, Cambridge university Press, New York, 1990.
Selz P., et al, "A Syposium On Pop Art", in: Madoff, S.H., Pop Art a Critical History, Universety of California Prress, Berkeley, 1997, p. 65-81.
Weitman, W., Pop Impresions Erupe/USA, The Museum of Modern Art, New York, 1999.
Whiting, C., A Test For Pop, Cambridge University Press, Cambridge, 1997.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "העירום ביצירתו של טום ווסלמן", סמינריון אודות "העירום ביצירתו של טום ווסלמן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.