היישום אינו מחובר לאינטרנט

שינויים במפלס הים

עבודה מס' 061608

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: שחזור מפלס הים בהולוקן ע"פ אמצעים ארכיאולוגים באזור חוף הכרמל.

1,202 מילים ,2 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

שינוי במפלס הים תלוי בכמה גורמים:
בראש ובראשונה הגורם הגלובלי, שהוא המסת הקרחונים שהחלה בסוף פלייסטוקן ונמשכה לתוך ההולוקן. המסת הקרחונים גרמה לעלייה במפלס פני הים בכל העולם.
הגורם השני - שינויים איזוסטטיים, שהם שינויים אזוריים הנגרמים עקב ירידה במעמס. כאשר הקרחונים נמסים, משתחרר לחץ אדיר על הקרום שמתחת המתחיל לעלות. העליה של הקרום היא בשטחים המכוסים בקרח מלווה בפעילות בגומלין באזורים יותר דרומיים, שם הקרום יורד בהתאם.
הגורם השלישי הינו שינויים טקטונים מקומיים, הקשורים אך ורק למקום ספציפי, שבו הם מתרחשים ולא מתפשטים על אזורים אחרים.
הפעת אתרים פרה-היסטורים תת-ימיים מהתקופה הנאוליקטית עד לתקופת הברונזה, היא תופעה משותפת לאזור חוף הכרמל מעתלית עד חיפה. האתרים מופיעים בחלק העליון של חרסית ביצתית שממלאת את החלל בין שני רכסי הכורכר. האחד הוא רכס כורכר חופי והשני הוא רכס עכשווי שהופיע 1000-1500 מטר מערבה. הממצאים המאוחרים, מתקופת הברונזה, נתגלו על שכבה עליונה של חרסית ביצתית, אך לעולם לא היו בתוך השכבה הזאת. האתרים הללו בדרך כלל מכוסים בשכבת חול, דבר שמאפשר השתמרות ארוכת-ימים שלהם.
הסערות חשפו זמנית את שכבות החרסית ואת האתרים עצמם, אך בדרך כלל רק לכמה ימים. בימי החשיפה של אתרים ארכיאולוגים הם נתגלו על ידי המדענים. העובדה שהאתרים הללו מנאולית עד ברונזה מכוסים במים, מצביעה על כך שמפלס הים עלה ב-10000 שנה האחרונות. המתקנים השונים באתרים השונים, הנמצאים בעומקים שונים, מאפשרים לקבוע את גובה מפלס המים באותן התקופות ולעקוב אחר העלייה במפלס עד התייצבותו בגובה הנוכחי.
מטרת העבודה הזאת, על פי הנתונים הארכיאולוגים, לקבוע את השתנות מפלס הים ב-10000 השנים האחרונות.

תוכן העניינים:
מבוא
ממצא ארכאולוגי תת-ימי
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

Galili, M. Wenstein-Evron, A. Ronen. "Holocene Sea level changes Based on submersed Archaelogical sites off the Northern Carmel coast in Israel", Haifa University, Israel, 1986.
Sivan, S. Wdowinski, K. Lambeck, E. Galili, A. Raban. "Holocene Sea level changes along the Mediterranean coast of Israel Based on Archaelogical observation and Numerical model", Haifa University, Israel, 1999.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שינויים במפלס הים", סמינריון אודות "שינויים במפלס הים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.