היישום אינו מחובר לאינטרנט

דמותו של הסוחר היהודי

עבודה מס' 061342

מחיר: 156.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רבי דב בער מבוליהוב- תאור חייו ופועלו.

3,072 מילים ,200

תקציר העבודה:

הערת מערכת: בעבודה נכתבו הערות שוליים אך אין רשימה ביבליוגרפית נפרדת.

רבי דב בער היה יהודי סוחר מפולין שבעיר בוליהוב. הוא היה עשיר וגם מנהיג כריזמטי, בעל פופולריות רבה בקרב הקהיל היהודית וגם בחברה הלא-יהודית. הוא היה משכיל וחכם וזה התבטא בכתיבתו אודות חיי היהודים בפולין, העסקים של היהודים, החברה, השלטונות וכן על עצמו. הדברים שכתב עוזרים כיום לחקר תולדות יהודי פולין לדורותיהם.
דב בער היה עסקן פוליטי בעל השפעה רבה מאד, המקורב לשלטונות. הוא היה בין אלה שקבעו מס גולגולת והעבירו לשלטונות. בכך עזר ליהודים רבים להיכנס לכלכלה הפולנית. כל זאת הוא מציין בזיכרונותיו.

בעבודה זו אדון ואנסה לתאר את חייו ופועלו של רבי דב בער, הפעילות הכלכלית שלו, היחסים שלו עם הסובבים אותו וכן מעמדו בחברה הסובבת הלא-יהודית. למטרת כתיבת העבודה נעזרתי בספרים ובמאמרים שנכתבו על פולין ועל דב בער ספציפית וכל חומר אשר רלוונטי לנושא זה.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א': היהודים בכלכלת פולין
פרק ב': מה מעמדו של רבי דב בער בחברה היהודית?
פרק ג': מה אפיין את הפעילות הכלכלית של דב בער
ואיך זה הסתדר בתוך מערך הכלכלי של
היהודים?
סיכום
ביבליוגרפיה

תגים:

יהודי · פולין · העת · החדשה · פולין · יהודים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דמותו של הסוחר היהודי", סמינריון אודות "דמותו של הסוחר היהודי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.