היישום אינו מחובר לאינטרנט

ציורו של דוויד "מות מארה"

עבודה מס' 061292

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הציור מהיבטים היסטוריים, הנצחתיים ופיקטוריאליים.

2,894 מילים ,4 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

בתולדות האמנות רבים הם המקרים בהם ביקשו האומנים לתאר אירוע היסטורי חשוב ובעל משמעות על מנת להנחיל אותו לדורות הבאים. אומנים אלו ניסו לתאר במלוא הדיוק האפשרי את האירוע - כפי שעשוי היה להיקבע בזיכרונו של עד ראייה שנכח במקום. הם לא חסכו כל מאמץ כדי להשיג את כל העובדות ההיסטוריות ולהתייעץ עם היסטוריונים בני התקופה. אפשר שנעריך את המאמצים האלה, ואפשר שלא נעריכם. על כל פנים, במשך מאות בשנים, ראו הרבה אומנים, הן גדולים והן קטנים, את עיקר משימתם בחקר ותיעוד הנצחתי של ההיסטוריה, כדי לעזור לבני אדם לראות במו עיניהם את הרגעים המכריעים של העבר. משימה זו אינה פשוטה כלל והיא מטילה אחריות כבדת משקל על היוצר, הן בהיבט האומנותי והן בהיבט ההיסטורי.
היתה זו המהפכה הצרפתית שנתנה דחיפה עצומה לדרך זו של התעניינות בהיסטוריה וציור עלילות גבורה. מהפכני צרפת אהבו לראות עצמם כיוונים ורומאים שבאו שוב לעולם, והציור שלהם שימש בבואה לנטייתם אל "הפאר הרומאי" לא פחות מן האדריכלות שלהם. אמן מורה-דרך בסגנון ניאו-קלאסי זה היה הצייר ז'אק לואי דויד, "האמן הרשמי" של הממשלה המהפכנית. הוא ששירטט את התלבושות והתפאורות לתהלוכות התעמולתיות של "חג היישות העליונה", שבו שימש רובספייר כוהן גדול ממונה מטעם עצמו. אנשים אלה הרגישו, כי הם חיים בעידן של גבורה, וכי מאורעות זמנם ראויים למכחולו של הצייר, לא פחות ממאורעות ההיסטוריה היוונית והרומאית. כשנרצח מארא, אחד ממנהיגי המהפכה הצרפתית, בתוך האמבטיה שלו בידי בחורה קנאית, צייר אותו דויד כמעונה שמת על קידוש הרעיון שלו. מארא היה רגיל לעבוד בתוך האמבט שלו עקב מחלת עור ממנה סבל. על גבי האמבט הייתה קבועה מכתבה פשוטה. המתנקשת הגישה לו כתב-בקשה, ובעודו מתעתד לחתום עליו הכתה אותו בפגיון. לא קל לצייר את המצב הזה בתמונה של "הוד והדר", אבל דויד הצליח בכל זאת לשוות לו מראה נאדרי, בעודו מדייק בפרטים כבתיאור של משטרה. הוא למד מתוך התבוננות בפסלים היוונים והרומאיים כיצד לעצב את השרירים והגידים של הגוף וכיצד לשוות לו מראה של יופי אצילי.

תוכן העניינים:
האירוע ההיסטורי אותו מנציחה היצירה
תיאור ראשוני של היצירה
ניתוח מקיף של היצירה
שש הטכניקות הפיקטוריאליות של "מות מארה"
סיכום הניתוח
ז'אק לואי דויד (1748-1825)
היצירה והאמן בהקשר ההיסטורי וההנצחתי
סיכום כללי וחוות דעת אישית
ביבליוגרפיה

מקורות:

אונגר הנרי, "סצינות מיתה ופולחן המוות - דויד וגודאר: בין נראטיב למטאפיסיקה", מותר, גליון מס. 8, תשס"א, עמ' 37-57.
גומבריך א.ה., קורות האמנות, עם עובד, תל אביב, 1972.
מישורי אליק, תולדות האמנות: מבוא כללי, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, רמת אביב, 2000.
פרו'פ פייפר דויד, אנציקלופדיה לאמנות הציור והפיסול, הוצאת כתר, ירושלים, 1984.

תגים:

ניאו קלאסיקה · שרלוט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ציורו של דוויד "מות מארה"", סמינריון אודות "ציורו של דוויד "מות מארה"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.