היישום אינו מחובר לאינטרנט

ההתנצלות בגישור

עבודה מס' 061247

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השאלה האם התנצלות הנה אקט המזיק למתנצל.

3,136 מילים ,16 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

יחסי ציבור מפוקפקים-משהו יצר מוסד הנשיאות האמריקאי למושג ההתנצלות. זכורות (לשמצה) במיוחד 'התנצלותו' של הנשיא ניקסון בנאום ההתפטרות שלו וכן התנצלותו של הנשיא קלינטון בהיוודע פרטיה המביכים של פרשת מוניקה לוינסקי והתנהגותו בה.

האם, אכן, התנצלות הנה אקט המזיק למתנצל?
בעבודה זו אטען כי הדוגמאות שלעיל אינן של התנצלות אמיתית, כנה ויעילה וכי שימוש נכון בהתנצלות בנויה היטב, עשוי להפכה לכלי יעיל ומקדם בהליך הגישור.
לשם כך אציג, ראשית, את מושג ההתנצלות ומטרתו. בחלק זה אעמוד על ההבדל שבין הליך הגישור וההליך המשפטי הרגיל ועל היתרונות שבהליך הגישור כשמדובר בבחירת השימוש בהתנצלות.
מעל נדבך זה אציג מספר גישות ו'מתכונים' להכנת ההתנצלות האפקטיבית (עד כמה שזו קיימת). כאן אפרט מהם המרכיבים השותפים להפקת התנצלות שתתקבל כראוי ע"י הצד הנפגע, במהלך הליך הגישור, ומהם המרכיבים מהם יש להימנע כדי שהמתנצל לא יזיק לעצמו יותר משהועיל בהתנצלותו-זו (כפי ש'משכו אש' קלינטון וניקסון, בדוגמאות שלעיל).
משאבסס את משמעות ההתנצלות, החיוב שבה ומרכיביה האופטימליים בהליך הגישור, אבקש להציג נדבך נוסף והוא אופן קבלתה של ההתנצלות ע"י הצד הנפגע; שכן, לא מספיקה הצגתה ה'נכונה' של ההתנצלות.
כדי שתתקבל 'סגירה' (Closure ) יעילה ומקובלת שתוביל להסכם בין הצדדים, על הצד המקבל את ההתנצלות להגיב באופן שיאפשר המשך ההליך, כאמור, באופן חיובי.

מכאן, לאחר שהמקום, האופן והתוכן של ההתנצלות ברורים, וכך גם האופן והתנאים לתגובה אליה, אבקש לדון בתפיסתה של ההתנצלות כאקט מביש\ מיותר\ מזיק / משפיל\ שלילי וכד'. זו הסיבה שרבים נמנעים מליזום התנצלות ו\או 'נסגרים בקונכייתם' כאשר אופציה זו מוצעת להם. אציג את ההתנצלות כאקט הבא מעמדה של מודעות וכוח, כפעולה המאזנת בין הצדדים לויכוח והמאפשרת יציאתם מ'דרכים ללא מוצא' אליהן נקלעו במהלך המו"מ והליך הגישור או בשלבים שקדמו לכך.
ההתנצלות, אם כך, אינה אקט פשוט. אך אם נבין את משמעותה ונפנים את היתרונות הגלומים בה, אזי עשויים אנו לחסוך זמן וכסף בהליכי גישור ובאופן מפתיע, גם לשמור על כבודנו, דווקא משום שנתנצל כהלכה.

תוכן ענינים:
מבוא
1. ההתנצלות
א. התנצלות - מהי?
ב. התנצלות גישור ומערכת המשפט.
2. ההתנצלות האפקטיבית.
3. הסליחה.
4. ההתנצלות כאקט הבא ממקום של כוח.
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

Bulwer-Lytton, Edward. "Weeds and Wild Flowers", 1826.
Estrada-Hollenback. "Understanding Forgiveness". Interaction. Vol 6,No 1.Spring 1994, Pp 1,3.
Frieswick Kris. "Say Your'e Sorry". CFO Magazine. May 01, 2001.
Franklin, J. Hope. "America's Own Holocaust". NewsWeek, Dec' ,1997,p.61.
Harwi David B- Reath George Jr. "Preparation For An Apology". Triage Mediation Services Inc.2000.
Jossey-Bass. "The Dynamics of Conflict Resolution: A Practitioner's Guide".2000.
Lazare, A. "Go Ahead, Say You're Sorry". Psychology Today, Jan/Feb 1995,40-43 .
Levi, D. "The Role of Apology in Mediation". N.Y University Law Review. 72, (5).
Murphy, J and Hampton , J. "Forgiveness and Mercy". New-York: Cambridge University Press, 1988.
McGrory, M. "A Sorry Confession". The Washington Post, August 20, 1988, A3 .
Minow, M. "Between Vengence and Forgiveness". Boston: Beacon Press. 1998.
Ottawa Counselling Mediation Services. "Apology". One-Page Auto Publication.
Schneider, Carl D. "What It Means To Be Sorry: The Power of Apology in Mediation".Mediation Quartely, vol.17, No.3 (Spring 2000 ).
Tavuchis, N. "Mea Culpa: A Sociology of Apology and Reconciliation". Stanford, California: Stanford University Press, 1991 .
Wagatsuma , H Rosett, A. "The Implication of Apology: Law and Culture in Japan and U.S.A". Law Society Review, 1986, 20 (4),461-498 .
Young, Paula M. "Mediation and the Power of an Apology: The Case of the Missing Snowman". Missouri Lawyers Weekly (April 2000).

תגים:

גישור · התנצלות · יישוב · משפט · סכסוכים · סליחה · פיוס · פלילי · קרימינולוגיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ההתנצלות בגישור", סמינריון אודות "ההתנצלות בגישור" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.