היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגורמים למרד הסטודנטים בצרפת 1968

עבודה מס' 060942

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הסיבות והגורמים למרד הסטודנטים ששיתק למשך חודש את צרפת בשנת 1968 , ואף הוביל לבחירות.

9,130 מילים ,12 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

מטרתה של עבודה זו היא להציע תשובה לשאלה מה היו הגורמים לפרוץ מרד הסטודנטים בצרפת 1968. האפשרויות רבות: אווירה פוליטית לוהטת בקרב בני נוער לכל אורך העשור, החל מהמחאה נגד מלחמת אלג'יריה וכלה במחאה נגד מעשי ארה"ב בוייטנאם; מחאה נגד הבורגנות השמרנית והצבועה שנהגה בשנות השישים בצרפת, ושאחד מביטוייה בהפרדה בין המינים באוניברסיטאות; מסורת קומוניסטית צרפתית מפותחת שדוקטרינת החינוך שלה נתנה את המצע ללהט מרקסיסטי פעיל של בני נוער וצעירים, לנוכח המהפכות העממיות שהתרחשו בעשור הקודם בקובה ובסין, ולפולחן מורשת המנהיגים צ'ה-גווארה ומאו צה-טונג; נגישת המדינה בפועלים;
שאיפת הצעירים להשפעה רבה יותר על חייהם, ועוד. עבודה תיאורית זו מכוונת להציג תשובות רבות ככל הניתן לשאלת הגורמים לפרוץ המרד, שמהן, משולבות במסכת האירועים כפי שהתרחשה, יכול כל אחד לבחור את טעמיו המנומקים.
שאלת הגורמים מצריכה מיקוד נוסף. יש לעשות הפרדה בין המניעים והסיבות למרד, הכוללים בעיקר אידיאולוגיה ותחושות אישיות, ובין הגורמים האובייקטיביים, שחברו יחד בכדי להפוך את מארס 1968 לשעת הכושר שתאפשר את המרד דווקא אז. שהרי, כפי שיוצג בהמשך העבודה, הסיבות למרד, שחלקן מובאות בפסקה הקודמת, היו נכונות גם לשנה ולשנתיים שלפני תחילתו, אך רק גורמים מסויימים הביאו לכך שהמרד פרץ באביב 68 דווקא. חלק מגורמים אלה הם עלייתה של מנהיגות חדשה ומוכשרת מספיק בכדי לחולל מהפכה, בדמות דניאל כהן-בנדיט
ומנהיגים נוספים; מתח שיא ביחסים בין הרפובליקה לצעיריה; סדרת אירועים סמוכים שהשאירו כמה קבוצות במקביל במתח ובפעילות, ועוד.
שיטת המחקר בה נקטתי היא ניתוח אירועים. אספתי מידע על האירועים מכמה מקורות, ולאחר מכן ניתחתי את העובדות כפי שהן מתפרשות מהצלבת הנתונים. לעיתים מצאתי שינויים קלים בגרסאות, אך המהות לא השתנתה. בנוסף לעובדות היבשות הבאתי פרשנויות שונות לגורמים לפרוץ במרד.
לאחר המבוא לעבודה מובא מילון מונחים. בפרק הבא, "רקע כללי", ניתנת סקירה קצרצרה על הרפובליקה הרביעית, ועל שנות שלטונו של דה-גול מאז הקמת הרפובליקה החמישית.
הסקירה על תקופת דה-גול היא בפועל רק המבוא לפרק "המרד", בו נסקרות שנותיו של דה-גול בפירוט יתר, בעיקר דרך עיניהם של מחוללי המרד. הפרק כולל גם סקירה על תשתית המרד ועל מאורעות השנה שלפני המרד, אך עיקרו בסיפור המעשה של המרד עצמו ב-1968. פרק עובדתי זה נסמך על מקורות מוצלבים, שהעיקרי שבהם הוא הספר "המהפכה הצרפתית 1968" של מאורין מקונוויל, והעיתונאי פטריק סיל מ"הלונדון אובזרבר" (London Observer). הפרק מסתיים בתיאור תוצאות המרד.
בפרק הסיכום מובאים הסברים שונים, מפי כותבים שונים, לפרוץ המרד. הפרק מבוסס על מאמרים בנושא, ועל ניתוח הגורמים והסיבות למרד כפי הבנתי. בסוף העבודה מובאת רשימת מקורות.

תוכן עניינים:
מבוא
מילון מונחים

פרק 1: רקע כללי
1946-1958: הרפובליקה הרביעית של צרפת
1958-1969: הרפובליקה החמישית בהנהגת דה-גול

פרק 2: המרד
תשתית המרד
מחאות בשנים שלפני המרד
מארס-מאי 1968: מרד הסטודנטים
תנועת ה22 - במארס
ועדי פעולה ואסיפות עממיות
ליל המתרסים
הסכמי גרנל
תוצאות המרד

פרק 3: סיכום

רשימת מקורות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגורמים למרד הסטודנטים בצרפת 1968", סמינריון אודות "הגורמים למרד הסטודנטים בצרפת 1968" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.