היישום אינו מחובר לאינטרנט

מדיניות ציבורית בנושא עובדים זרים

עבודה מס' 060855

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת המדיניות הציבורית בנושא והתייחסות לפעילותה של עיריית תל אביב בנושא.

4,644 מילים ,6 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

העסקת עובדים לא ישראלים בישראל בהיקף רחב החלה לאחר מלחמת ששת הימים, עם כניסתם של עובדים פלשתינאים מהשטחים לשוק העבודה. עד שנת 1992 היו העובדים הזרים שאינם פלשתינאים גורם שולי במשק הישראלי, אולם התופעה החלה להתרחב בעקבות הסגרים התכופים שהגבילו את כניסתם של עובדי השטחים לישראל. החלטת הממשלה בשנת 1993 להתיר הבאתם של עובדים זרים היתה בבחינת פתרון לצורך השעה ומענה זמני למחסור בכוח אדם, בעיקר בענפי הבניה והחקלאות. החלטה זו נתקבלה ללא בחינה מעמיקה של ההשלכות לטווח ארוך ושל המשמעות החברתית והכלכלית של כניסת עובדים זרים בהיקפים גדולים. הבאת העובדים הזרים החלה ללא הערכות מראש, הן של המערכות העוסקות בעובדים והן
של אלו העוסקות בהסדרי הכניסה לישראל, וללא תוכנית ממשלתית לטיפול בהם.
הממשלה ראתה בגיוס כוח אדם זר פתרון בעל משמעות כלכלית לטווח קצר בלבד, אך לא כפעולה שהמדינה מעורבת בה ולכן אחראית להבטיח את זכויות העובדים.
לסוגיית העובדים הזרים הופנתה תשומת לב מעטה בין השנים 1993-1995 והיא עלתה לסדר היום הציבורי בישראל רק בשנת 1996. החשיפה התקשורתית אילצה את הממשלה להציב על סדר יומה את הנושא, לאחר שנתברר שללא נקיטת מדיניות מגבילה תגבר הגירת העובדים הזרים לישראל.
גישה כוללת לניתוח תופעת העובדים הזרים והבנתה מחייבת התייחסות גם לארגונים החברתיים והמוסדיים הפועלים במסגרת זו.

בעבודה זו נעמוד בתחילה על היקף מספרם של העובדים הזרים בארץ, נצביע על מטרות המדיניות הממשלתית בנושא, נפרט את השחקנים המרכזיים המשפיעים על קביעת המדיניות הממשלתית וכיצד הם מבצעים את המדיניות עצמה. לבסוף נביא דוגמה ליישום מוצלח של טיפול בעובדים זרים, כפי שנעשה בעיר תל אביב.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א': העובדים הזרים בישראל ומספרם
פרק ב': אמנות בינלאומיות בנושא העסקת עובדים זרים
פרק ג': מטרות המדיניות הממשלתית
פרק ד': מדיניות הממשלה כלפי עובדים זרים הלכה ומעשה
פרק ה': השחקנים המשתתפים בקביעת המדיניות הממשלתית
פרק ו': עיריית תל-אביב והטיפול בעובדים הזרים
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

אחדות,לאה ונתנזון רובי, הפועלים החדשים- עובדים ממדינות זרות בישראל, תל אביב: הקיבוץ המאוחד, 1999.
בורובסקי, אלן וינאי רובי, "עובדים זרים בישראל: זכויות ונגישות למערכות רווחה", בטחון סוציאלי, מס' 53 ,1998, עמ' 59-77.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מדיניות ציבורית בנושא עובדים זרים", סמינריון אודות "מדיניות ציבורית בנושא עובדים זרים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.