היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניהול מערכות מידע בחברת אל על

עבודה מס' 060792

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת החברה ושיטות ניהול מערכות המידע הנהוגות בה.

2,869 מילים ,10 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

חברת אל על הנה חברת התעופה הלאומית של ישראל. הפעילות של החברה כרוכה במגוון רב של גורמים חיצוניים ופנימיים. מתוך מגוון התחומים הנ"ל נגזרים צרכיה של החברה בתחום מערכות מידע. אגף מערכות מידע ותקשוב בחברה אמור לתת או לנהל פתרונות מחשוב ותקשוב לתהליכים בטווח רחב של נושאים שחלקם ייחודי לחברת אל על.
בעקבות ההתפתחות הטכנולוגית, פתיחת הגבולות והאצת קצב החיים משנות ה- 70, נדרש ידע רב לביצוע ראוי של כל פונקציות הארגון (תפעול, ניהול פיננסי, פיתוח שיווק ועוד) עד שמערך ארגוני רגיל לא יכול היה להכיל בתוכו את כל הידע הדרוש ואז ארגונים רבים החלו בחיפוש אחרי מערכות ממוחשבות אשר היו יכולות לתת מענה מהיר, אפקטיבי וחסכני לשינויים בסביבה העסקית והפנימית.
תחום הe-business המתפתח במהירות רבה במהלך השנים האחרונות מחייב את החברות להשקיע כסף רב בפיתוח ואחזקה של מערכות מידע שונות שבאות לפשט ולייעל את התהליכים שהיו מקובלים בחברות בעבר. היות והסביבה העסקית משתנה במהירות אף היא, המצב לא תמיד מאפשר לחברות לעשות שימוש בשיטות המסורתיות לקבלת החלטות בתחום כדאיות השקעות. אין זה אומר ששיטות אלו לא טובות יותר, אך בהחלט יש מקום לבחינת מודלים ושיטות חדשות שיאפשרו לנתח את ההשקעה מהיבטים מספריים בלבד.

בעבודה זו תוצג סקירה של חברת אל על ושיטות ניהול מערכות מידע הנהוגות בה, מלווה בציון של חלק ממערכות המידע שנמצאות כיום בשימוש של החברה. העבודה תתייחס להבדל בין הe-commerce- והe-business- ותינתן סקירה בנושא כדאיות השקעות תוך כדי אזכור של השיטות הנפוצות ביותר. בפרק העוסק בניהול מערכות מידע באל על יוצגו שיקולים המלווים את התהליך הנ"ל בניסיון להשליך את השיטות
המסורתיות לניתוח כדאיות השקעות על השיטות הנהוגות בחברה. כמן כן תינתנה המלצות לשיפור המצב.

תוכן עניינים:
1. מבוא
1.1 מערכות מידע - סקירה
1.2 ניתוח כדאיות השקעה
E-business 1.3
1.4 הארגון
2. ניהול מערכות מידע באל-על
3. סיכום והמלצות
ביבליוגרפיה

מקורות:

נוימן, ז. צבירן, מ. (2001) "מערכות מידע - הלכה למעשה", הוצאות דיונון, אונ. תל-אביב
פלדבוי, ז. (1998) "הערכת חברות ושווי השקעות", הוצאת פז, תל-אביב
קוטלר, פ.,הורניק, י. (2000), ניהול השיווק, מהדורה תשיעית, אוניברסיטה הפתוחה, תל-אביב
Bocij, P. et al, (1999), Business Information Systems, Pearson Education Limited, Edinburgh, England
Laudon, K.C., (2000), Management Information Systems, sixth ed., Prentice-Hall,Inc., Upper Saddle River, New Jersey
Robson, W. (1997), Strategic Management and Information Systems: an Integrated Approach, Financial Times Pitman Publishing, London

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניהול מערכות מידע בחברת אל על", סמינריון אודות "ניהול מערכות מידע בחברת אל על" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.