היישום אינו מחובר לאינטרנט

אינטרטקסטואליות ב"שושנת קהיר הסגולה"

עבודה מס' 060638

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בין פנטזיה למציאות בסרטו של וודי אלן.

1,680 מילים ,5 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

אינטרטקסטואליות מתקיימת ביצירה כתובה או ביצירה המבוססת על טקסטים ספרותיים. מערכת יחסים אינטרטקסטואליים מתקיימת בין טקסט לנוסחיו הקודמים ועשויה להיות קשורה ביצירה או ביצירות ספציפיות או בסיפור-על בסיסי או במסורת ז'אנרית (שביט, 12 :1998). משמעות הדבר שהאינטרטקסטואליות מעבירה אותנו בין מספר יצירות מבחינה אסוציאטיבית או חווייתית וכן עשויה להציג מעין נגזרות של סיפור-על. לדוגמה אם אדם מוצג כמי שמתרפק על עברו, ניתן באמצעות האינטרטקסטואליות לעבור מתקופת ההווה אל העבר ולחזור קדימה להווה. אם אותו אדם חולם על עתיד טוב יותר, הרי שהאינטרטקסטואליות יכולה להתבטא בפלאשבקים למצבים עליהם הוא חולם.

האינטרטקסטואליות אמורה להיתפש כטקסט בין טקסטים או כטקסט על טקסטים, בשונה ממונוטקסט (הלר, 19 :1994). פירושו של דבר שבכתיבה ניתן להביא סיפור בתוך סיפור ואף סיפור בתוך טקסט אשר מספק פרשנות לטקסט אחר.
לדוגמה טקסט המביא אגדה אלגורית כלשהי ואף פרשנות על אותה אלגוריה, כאשר בסופו של דבר ניתן ללמוד מכך לגבי הטקסט הבסיסי. בקולנוע ניתן להביא הקרנה מטלוויזיה שרואה אחד מגיבורי הסרט או סרט שאותו הוא רואה או הצגה שבה הוא חוזה. התוכן הטלוויזיוני או הקולנועי או הדרמטי, אינו תוכן המסגרת של הסרט, כי אם מוטמע בתוך הסרט. בכך ניתן לעבור ממצב למצב ומתקופה לתקופה, כפי שטוען שביט (12 :1998) כי ניתן לראות במערכת היחסים האינטרטקסטואלים הבסיסיים או הנוסחים הטקסטואלים הידועים שלהם, אבן בוחן למעבר מתקופה לתקופה.

אנו למדים כי ניתן להתייחס לאינטרטקסטואליות כעין תוספות המתמזגות ביסוד המרכזי ומציגות מכלול שבו קיים מגוון החורג מהמסגרת. לדעתי ניתן יהיה לדמות זאת לאשה בלבוש מודרני-מערבי אשר ממזגת בו תכשיט אתני-מזרחי והדבר יהלום אותה דווקא בשל ההנגדה. צורה זו של אינטרטקסטואליות באה לידי ביטוי בסרטו של וודי אלן "שושנת קהיר הסגולה" (1985).

סיפור המסגרת של הסרט מציג מערכת יחסים לקויה בין אשה צעירה קשת יום [ססיליה] ובעלה המובטל והאלים [מונק] שנוטל את כספה לצורך משחקי קוביה עם חבריו. מדי פעם הוא גם בוגד בה ואינו מתייחס לכך שהיא קמה ועוזבת. הוא בטוח שלא תוכל להתמודד עם העולם החיצוני הקשה. ססיליה מחפשת את החלום. היא רואה אותו בחיים הזוהרים המתוארים בסרט המוקרן באולם ג'ואל בשם "שושנת קהיר הסגולה".

מקורות:

הלר, ע., (1994), ה'עצמי' היוצר וה'עצמי' האחר: יסודות אוטוביוגרפים ויחסים אינטרטקסטואליים בסיפורת אוטוביוגרפית במאה ה- 20, חיבור לשם קבלת התואר "דוקטור לפילוסופיה", אוניברסיטת תל אביב, תל אביב.
פרי, ע., (1997), הוליווד, ידיעות אחרונות, תל אביב
שביט, ע., "אינטרטקסטואליות כאבן בוחן למעבר מתקופה לתקופה - יל"ג כ'היסטוריון חדש'", סדן 3, 1998, עמ' 25-11.
שקולניקוב, ח., "בין-טקסטואליות, אנכרוניזם ובין-תחומיות: המקרה של תום סטופרד", אלפיים 17, 1999, עמ' 90-79.
Barthes, R., (1977), Image - Music - Text, (Trans. S. Heath), Hilland Wang, New Yor

תגים:

סרט · טקסט · ספרות · ז'אנר · אסוציאציה · פלאשבק · אלגוריה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אינטרטקסטואליות ב"שושנת קהיר הסגולה"", סמינריון אודות "אינטרטקסטואליות ב"שושנת קהיר הסגולה"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.