היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח התפתחות שוק היין בישראל

עבודה מס' 060284

מחיר: 191.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח כללי ובחינה של חברת כרמל מזרחי.

8,278 מילים ,2001

תקציר העבודה:

ענף היין בישראל עבר תהפוכות רבות בעשור האחרון עקב חדירה של יצרניי יין חדשים, אשר שינו את המוצר, שיפרו את איכותו וכיוונו אותו לפלחים חדשים ומגוונים.
שינויים אלו החלו עם כניסת יקבי רמת הגולן ל"משחק", אשר הביאה עמה שינויים בדפוסי הצריכה של צרכן היין הישראלי שהחל מעדיף יינות איכותיים ומוכן לשלם יותר עבורם. במקביל, הצליח יקב זה להביא לשבירת המונופול של חברת כרמל מזרחי, אשר שלטה בשוק.
מנקודה זו ואילך צריכת היין עלתה וכיום היא עומדת על כ-6 ליטר לנפש. על אף היותה נמוכה מאוד ביחס למדינות אירופה וארה"ב, זהו תהליך שהביא לפתיחת השוק וכניסת חברות רבות ואף לייבוא יינות מאירופה.
כיום פועלים כ-10 יקבים מסחריים שהבולטים בינהם הם: כרמל מזרחי, ברקן, רמת הגולן, אפרת, תשבי דלתון וסגל. בנוסף להם קיימים יקבי הבוטיק הקטנים יותר: קסטל, מרגלית ומרון. לצד אלו קיימים היקבים הביתיים המפיקים כמות קטנה מאוד (מאות בשנה).
מלבד אותם יקבים, חדרו לשוק חברות המייבאות יינות מחו"ל ממדינות כגון: צרפת, איטליה, צ'ילה ועוד. חלק מהסיבות להגדלת הייבוא הוא המחסור שנוצר ביינות, העלייה הגדולה מרוסיה ורומניה, סינדרום היין-המחקרים הבריאותיים הממליצים על שתיית יין אדום המונע אפשרויות למחלות לב והגדלת הצריכה לנפש.
אחת המגמות כיום של היקבים המקומיים היא בהשקעת מאמץ אדיר בפיתוח זנים ייחודיים ואיכותיים, למרות הסיכון הרב שטמון מאחורי ההשקעה (התוצאות בד"כ רק לאחר 5 שנים).
מנגד טעם הצרכן הישראלי מתעדן והוא צורך מוצרים יוקרתיים יותר וטובים יותר.

תוכן העניינים:
רקע
1. ניתוח חיצוני
1.1 מגמות ותנודות בסביבה העסקית\שיווקית
1.2 זיהוי ואפיון הסביבות השונות
1.3 מאפייני הכוחות הפועלים בסביבה
2. ניתוח פנימי - כרמל מזרחי
2.1 מהות העסק
2.2 אסטרטגיה נוכחית
2.3 ניתוח נקודות החוזק והחולשה של כרמל מזרחי
2.4 יתרון תחרותי של כרמל מזרחי
2.5 קו המוצרים של הפירמה
2.6 אפיון מרכיבי תמהיל השיווק האחרים
3. הגדרה ואפיון הבעיה המרכזית ובעיות המשנה
4. הגדרת החלופות
5. המלצות

תגים:

אלכוהול · משקאות חריפים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח התפתחות שוק היין בישראל", סמינריון אודות "ניתוח התפתחות שוק היין בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.