היישום אינו מחובר לאינטרנט

ביקורות על הספר של ריצארד הופשטטר-המסורת המדינית של אמריקה ויוצריה

עבודה מס' 060203

מחיר: 132.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת השינויים שחלו בהתייחסות המבקרים אל הספר.

6,364 מילים ,6 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

הספר "המסורת המדינית של אמריקה ויוצריה" שנכתב על ידי ריצארד הופשטטר, יצא לאור בשנת 1948. המחבר, היסטוריון צעיר ומבטיח, היה בשנות העשרים המאוחרות של חייו כשכתב את הספר. הספר היווה פריצת דרך בקריירה של המחבר ובהיסטוריוגרפיה האמריקאית. הוא היה לרב מכר בעת הוצאתו ועד היום נמכר בהיקף רחב.
ה"מסרת המדינית של אמריקה ויוצריה" הוא אוסף של 12 מאמרים. עשרה מאמרים דנים כל אחד באישיות אחרת ובהשפעתה על ההיסטוריה האמריקאית ושני מאמרים דנים בשתי קבוצות של אישים. הדמויות שנבחרו הן בעלות עניין אנושי מיוחד, שהיטיבו לייצג זרמים עיקריים בהלך הרוח המדיני של אמריקה. להוציא את וונדל פיליפס, המייצג ניגוד בין התעמלן לבין הפוליטיקאי המעשי, היו אלה אישי מפלגה נכבדים ונושאי תפקידים רמים.
האישים שנבחרו על ידי הופשטטר הם: תומס ג'פרסון, אנדרו ג'קסון, ג'ון ק. קלהון, אברהם לינקולן, וונדל פיליפס, ויליאמס ג'נינגס בריאן, תאודור רוזולט, וודרו ווילסון, הרברט הובר ופרנקלין רוזוולט. שתי קבוצות הפורטרטים הם של "האבות המייסדים" ושל "חסידי השלל".

היסטוריונים פרוגרסיבים העירו על קונפליקט בין אינטרסים כספיים של השכבה השלטת לבין רצון הכלל. הם הצביעו על מאבק חריף ורצוף ואי תאום חברתי עמוק. הופשטטר, לעומת זאת, לא מצא קונפליקטים. דעתו זו הייתה מהפכנית ובעלת חשיבות עליונה: "לא משנה עד כמה יהיו האמריקאים חלוקים בינם לבין עצמם בעניינים מסוימים, המסורת הפוליטית העיקרית הדגישה את זכויות הקניין, את הפילוסופיה של כלכלה אינדיבידואלית - ערך התחרות. הם תמיד הסכימו עם התכונות הכלכליות של התרבות הקפיטליסטית ".
חידוש נוסף של הספר, הוא הביקורת שהופשטטר לא חשש למתוח על מדינאים אמריקאים עליהם כתב. הוא ראה ב"אבות המייסדים" כלכלנים ריאליסטים המנסים להגן על השקעותיהם הכספיות מפני האיכרים וחסרי הרכוש בעיר, שכביכול גזלו אותם. תומס ג'פרסון תואר כאריסטוקרט מתנשא ולא כאיש עממי, כפוליטיקאי פרגמטי ששנא קונפליקטים. אנדרו ג'קסון לא היה בעל תכונות של מנהיג, היה מהיר חימה ולא ניתן היה למצוא כל הגיון כלכלי במעשיו.
במשך השנים זכה הספר להתייחסויות שונות מצד מבקרים. בעבודה זו ננסה לסקור את השינויים שחלו בהתייחסות המבקרים אל הספר, מהמבקרים הראשונים וודסון ומאן בשנת 1948 דרך שייבר בשנת 1973, ברינקלי בשנת 1985 ועד גרינברג בשנת 1998 ונדגים את הביקורת בהתייחסות לפרק העוסק באברהם לינקולן "המיתוס שצמח מעצמו. "

תוכן עניינים:
מבוא
לינקולן - על פי הספר של הופשטטר
סיכום ביקורות:
וודסון
מאן
מבוא מאת הופשטטר
הקדמה של הופשטטר למהדורה העברית
שייבר
ברינקלי
גרינברג
הדגמת ביקורות על פי הפרק על לינקולן
סיכום
ביבליוגרפיה
נספחים: טבלת השוואה
הערת מערכת: בעבודה לא נכתבו הערות שוליים כיוון שיש התייחסות לכל מקור בנפרד.

מקורות:

Brinkley, Alan. "In Retrospect: Richard Hofstadter`s The Age of Reform: A Reconsideratin". Reviews in American 1985 13 (3): 462 - 480.
Greenberg David, "Richard Hofstadter's Tradition", The Atlantic Monthly, November 1998, wysiwyg://61/http://www.theatlantic/com/issues/98nov/hofstadt.
Mann Arthur, "The American Political Tradition And The Men Who Made IT", Willam and Mary Quarterly, Third Series, Volume 6, Issue 2 (Apr., 1949), 301 - 303.
Scheiber, H. N."A Keen Sense Of History And The Need To Act: Reflections On Richard Hofstadter And The American Political Tradion", Reviews In American History 1974 2(3): 445 452.
Woodson C.G. "The American Politicl Tradition",Journal of Negro History, Volume 33, Issue 4 (Oct.,1948), 479 - 482.
הופשטטר ריצארד, המסורת המדינית של אמריקה ויוצריה, הוצאת יחדיו 1969.

תגים:

תרבות פוליטית

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ביקורות על הספר של ריצארד הופשטטר-המסורת המדינית של אמריקה ויוצריה", סמינריון אודות "ביקורות על הספר של ריצארד הופשטטר-המסורת המדינית של אמריקה ויוצריה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.