היישום אינו מחובר לאינטרנט

ההיבט הגנטי של ה HIV

עבודה מס' 050943

מחיר: 155.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת ההסבר הגנטי לעמידותם של אנשים מסוימים למחלת האיידס.

2,436 מילים ,4 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

הכנה לעבודת גמר- ביולוגיה\י"ב
ההיבט הגנטי של HIV

מחלת האידס (תסמונת כשל חיסוני נרכש) היא, נכון ל 1998, סיבת המוות העיקרית בקרב בני עשרים וארבע - ארבעים וארבע בעולם. עד עתה, בארה"ב בלבד, גרם האידס למותם של למעלה משלוש מאות וחמישים אלף אנשים. שבע מאות וחמישים אלף אמריקאים נוספים הנם נשאים של וירוס ה-HIV הגורם למחלה והם חלק משלושים מליון נגועים ברחבי העולם.
וירוס ה-HIV שמועבר במגע של דם-עם-דם לעתים לא מראה סימפטומים במשך שנים, אך בדרך כלל תוך עשר - חמש עשרה שנים הוא הורס תאי מפתח במערכת החיסונית וגורם לאידס. כשל מערכת החיסון מאפשר למיקרואורגניזמים, שבמצב נורמלי היו תחת פיקוח, להתרבות ללא שליטה ומאפשר את התפתחותם של תאים סרטניים מסכני חיים ומחלות אחרות המביאות למותו של החולה.

חוקרים תהו זמן רב מדוע ישנם אנשים שאינם נדבקים ב-HIV על אף הימצאותם בסיכון גבוה להדבקות.
שאלה נוספת שהעסיקה מדענים הייתה מדוע אצל אנשים מסוימים התקדמות הוירוס לאידס איטית בצורה בלתי רגילה, לדוגמא: בין השנים 1984-1978, לפני שתרומות דם נבדקו למקרה של המצאות HIV, קרוב לשנים-עשר אלף חולי המופיליה שקיבלו דם נגוע נדבקו, אך בין עשרה לעשרים וחמישה אחוז מהמקבלים, לא נדבקו, ולפחות אחוז אחד מהנשאים נשארו במצב בריאותי טוב ועם תפקוד חיסוני מספק במשך תקופה ארוכה של חמש עשרה שנים ויותר.

ממחקרים שנעשו בNCI) NATIONAL CANCER INSTITUTE) בארה"ב עולה שאנשים בעלי עמידות חלקית או מלאה בפני HIV חבים את מזלם לגנים שלהם, או ליתר דיוק, להימצאותו של עיוות בגן מסוים שמעורב בתפקוד החיסוני.
בעבודה זו אציג את ההסבר הגנטי לתופעה שניתן עי החוקרים ב-NCI וחוקרים אחרים שהגיעו למסקנות דומות. כמו כן אביא השערות שונות ותיאוריות שהועלו על ידי מדענים לגבי דרכי פעולה אפשריות בישום הממצאים, כלומר שיטות טיפול ומניעת הדבקות באידס המתבססות על ההיבט הגנטי של העמידות ל-HIV.
מכיוון שכל החומר עליו התבססתי היה באנגלית, מספר מינוחים מדעיים מובאים בשמם הלועזי כי לא מצאנו את תרגומם לעברית.

תוכן העניינים:
מבוא - איידס
גן עמידות ל-1HIV - : עבודת המחקר שהובילה לגילוי ומסקנותיה.
הריאקציה המולקולרית של HIV עם תאים מארחים
השלכות הממצאים על דרכי הטיפול באידס ומניעת ההדבקות
ביבליוגרפיה

מקורות:

In Search of AIDS-Resistance Genes, Stephen J. O'brien Michael Dean, in Scientific American, sciam.com/0997issue/0997obrien.html
Chemokine Receptors: CCR3, CCR5, CXCR4 and HIV, HIV Site - Medical Information, hivinsite.uscf.edu/medical/aids_knowledge_base/2098.28d.html
Genetic Restriction of HIV-1 Infection and Progression to AIDS by a Deletion of the CKR5 Structural Gene. Michael Dean et al. in Science, Vol 273/ pages 1856-1862
Scientists Confirm Natural Resistance to HIV-1, Bob Kuska, National Cancer Institute, graylab.ac.uk/cancernet/400157.html

תגים:

מחלות · מין · גנטיקה · מגיפה · אפידמיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ההיבט הגנטי של ה HIV", סמינריון אודות "ההיבט הגנטי של ה HIV" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.