היישום אינו מחובר לאינטרנט

אסטרטגיה עסקית

עבודה מס' 050935

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תיאורטית של הנושא על היבטיו השונים והתייחסות לאסטרטגיות שנקטו שתי חברות של טלפונים סלולריים.

8,192 מילים ,8 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

נושא הקורס הוא חשיפה בתחום האסטרטגיה העסקית באמצעות לימוד מושגים מרכזיים, הכרות עם גישות ותיאוריות מרכזיות בתחום זה.

מטרת נושאי העבודה היא לזהות, לנתח ולתכנן אסטרטגיה ליחידה עסקית.
תכנון נכון של עסק או חברה צריך להתחיל באסטרטגיה ולא בטקטיקה. אומנם לרוב המנהלים ישנה נטייה להגיע ישר לטקטיקה, כיוון שקיימת תחושה, שהדברים החשובים הקובעים הם הפעולות והביצועים המעשיים, בעוד שאסטרטגיה הוא מושג מופשט יותר, ולא ברור כיצד מתרגמים אותו לתוכנית פעולה מעשית ואופרטיבית. אך אין ספק שזוהי טעות להתעלם מהאסטרטגיה ולהתמקד בטקטיקה.
אכן, אסטרטגיה היא הדרך, היא הכיוון, היא התוואי שבו יש ללכת, ואילו הטקטיקה היא המעשה, היא הביצוע, היא הפעולות היישומיות. האסטרטגיה קודמת לטקטיקה וחשובה ממנה.

אין ספק שפירמות יכולות וחייבות לעצב אסטרטגיה, ושתפקידה העיקרי של הצמרת הניהולית הוא לעצב אסטרטגיה לפירמה ולדאוג לביצועה בפועל.
עיצוב האסטרטגיה מושפע בין השאר גם מ:
א. דרכי גיוס המנהלים וערכי המנהלים
ב. הבעלות על הפירמה.
ג. מידת התחרות.
עיצוב האסטרטגיה איננו רק הבטחת עקביות בין הפונקציות הארגוניות השונות - מימון, שיווק, ייצור וכיו"ב. חלק עיקרי של העיצוב האסטרטגי הוא התאמת הארגון לצורכי הסביבה המשתנה:
לארגונים עסקיים שונים יכולה להיות אסטרטגיה שונה, אסטרטגיה היא טובה יותר ככל שהיא מבטיחה התאמה הדוקה בין תביעות הסביבה, משאבי הפירמה וערכי הצמרת הניהולית.
תהליך עיצוב האסטרטגיה הוא חיבור של תהליכי ניתוח רציונאלי, המבוססים על מידע על הסביבה ועל משאבים ותהליכים התנהגותיים ופוליטיים בתוך הארגון.
תיאוריה מלאה של אסטרטגיה חייבת לענות בבירור על שתי השאלות:
ראשית, מה הוא היחס המיטבי בין גירוי פנימי וחיצוני כמניע לשינויים אסטרטגיים?;
שנית, מה הוא היחס המיטבי בין פעולה אסטרטגית מסוימת לרמת הביצוע של הפירמה?
עדיין אין בנמצא תיאוריה מלאה שכזו, משום המחסור בידע, אך נוכל ללמוד יותר על מרכיבי האסטרטגיה, ובעיקר על שיטות לאבחון יתרונות אסטרטגיים מצד אחד, ועל השינויים הסביבתיים והתמידיים, מצד שני.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. הכרת המושגים העיקריים באסטרטגיה מדינית ועסקית
3. הכרות עם גישות ותיאוריות עיקריות בתחום
א. תיאוריות כלכליות
ב. תיאוריות סוציולוגיות
ג. תיאוריות ניהוליות
ד. תיאוריית יחסי אנוש
4. ניתוח משווה של גישות שונות
5. השפעת האסטרטגיה העסקית על האסטרטגיה השיווקית
6. מערכות אשראי
7. שינוי אסטרטגי
8. חקר מקרה - אסטרטגיה של חברה ישראלית
9. סיכום
10. ביבליוגרפיה

מקורות:

Isaac Samuel, Organizations, Characteristics, Structures, Procedures. 1990, Haifa University, Haifa.
Yair Efroni, Business' Strategy. 1982, Cherikover, publishers, Tel-Aviv.
Peri Michael. Strategy of Competitive Advantage. Mizuv,Tel-Aviv.
Gershon Ekstein, Managing a business, 1994, Hekhven publishing and Ort Career.
Gilad Benjamin and Tamar. Business Intelligence as a Managing Tool. Ateret, Jerusalem.
Professor Jacob Hornik (1985) Marketing Management - Systems, Researches and Strategies. The Open University publishing.
Porter M., Business' Strategy - Techniques for Analyzing Fields and Competitors. 1991, Ateret publishing, Tel-Aviv.
Orner Ilana.., Human Resources - Guide to Man Power Management. 1993., "Akh Ltd. Publishing.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אסטרטגיה עסקית", סמינריון אודות "אסטרטגיה עסקית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.